Uczymy się wystawiać piłkę sposobem oburącz górnym w przód.doc

(57 KB) Pobierz
PLAN METODYCZNY LEKCJI

PLAN METODYCZNY LEKCJI

 

W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM – WYCH . FIZYCZNE  ,  DZIEWCZĘTA KL. I

                                                                                                                             GIMNAZJUM

 

Nauczyciel :

Joanna Domagała

 

ZADANIE GŁÓWNE (temat lekcji ):

Uczymy się wystawiać piłkę sposobem oburącz górnym w przód

 

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE (cele operacyjne )W ZAKRESIE :

 

SPRAWNOŚCI :

Uczeń : *wzmocni siłę ramion i obręczy barkowej

*poprawi koordynację wzrokowo – ruchową

 

UMIEJĘTNOŚCI :

Uczeń : *potrafi ocenić dokładność odbicia piłki przez współćwiczącego

 

WIADOMOŚCI :

Uczeń: *   zna walory rekreacyjne piłki siatkowej

*wie  jakie są najczęściej popełniane błędy podczas odbicia piłki sposobem oburącz górnym

 

USAMODZIELNIANIA :

Uczeń : * uczestniczy w prowadzeniu lekcji (proponuje ćwiczenia na rozgrzewkę )

             * rozwija poziom samooceny własnych umiejętności

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CZĘŚĆ LEKCJI

CZYNNOŚCI UCZNIÓW

CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA

METODY

docelowe

zadania

 

 

 

CZĘŚĆ WSTĘPNA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* zapozna się z zadaniami lekcji        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* słucha informacji nauczyciela    

 

 

* przygotuje się do świadomego i aktywnego udziału w lekcji

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* sprawdza gotowość do zajęć

* wyjaśnia potrzebę oceny i kontroli w doskonaleniu umiejętności

 

* wyjaśnia walory rekreacyjne piłki siatkowej

*zapoznaje uczniów z najprostszymi błędami występującymi przy odbiciu oburącz górnym

 

 

pogadanka

 

CZĘŚĆ GŁÓWNA A

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CZĘŚĆ

 

GŁÓWNA B

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CZĘŚĆ KOŃCOWA

 

*pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku

 

 

 

 

 

 

· *wykona ćw. kształt. z piłką

 

 

 

 

 

*doskonali odbicia sposobem oburącz górnym

 

 

 

 

 

 

 

 

* uczy się wystawiać piłkę w przód

 

   doskonali odbicie palcami

 

* ocenia dokładność własnego  odbicia i odbicia kolegi

 

* skrajni uczniowie ocenią  dokładność wystawy w s

kali 1-6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

· * uspokoi organizm

 

* dokona samooceny

 

* poleci ćwiczenie na rozgrzewkę

 

*uczestniczy w zabawie zaproponowanej przez nauczyciela                

 

* przestrzega zasad bezpieczeństwa

      

 

* piłka nad głową – krążenia tułowia

* w siadzie odbicia piłki    nad głową , przejście z siadu do leżenia i odwrotnie

* przetacza piłkę pod unoszoną klatką piersiową

 

 

· *  odbija piłkę palcami , wykonuje przysiad i po koźle kontynuuje odbicia   

 

· *  odbijając piłkę nad sobą przechodzi  na drugą stronę siatki

 

· * stara się podrzucić w górę piłkę trzymaną stopami

 

·  

 

· * stojąc  bokiem przy siatce – odbija piłkę wysoko nad siebie

 

· *   idzie wzdłuż siatki wysoko odbijając piłkę lekko w przód . Podczas odbicia zatrzymanie się w prawidłowej postawie .

 

· * odbija piłkę palcami równolegle do siatki w przód . Przegania piłkę z obrotem o 180  stopni i odbija dokładnie w to samo miejsce , z którego nastąpiło pierwsze odbicie .  

 

·            

 

* dwie piłki na trójkę , trójka  stoi pod siatką  ( bokiem ) .

Skrajni uczniowie dorzucą piłkę tak  aby środkowy wystawił dokładnie do nich . Wystawa raz w jedną , raz w drugą stronę z półobrotem między wystawami .

 

        

· *  odbija piłkę z głębi pola do siatki .Wystawia wdłuż siatki i ocenia jakośćwystawy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* leży tyłem –piłka na klatce piersiowej : wdech- piłka stacza się na brzuch, przy wydechu wraca na klatkę piersiową .

 

·  

·   * siad klęczny piłka nad głową –ukłon japoński –musi wyturlać piłkę jak najdalej w przód

· * sam oceni swoje umiejętności

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* kontroluje dobór ćwiczenia                      

 

* proponuje zabawę „Lis „ 

 

* czuwa nad prawidłowym przebiegiem zabawy

 

*poleci pobranie piłek   

 

*czuwa nad prawidłowym wykonywaniem ćwiczeń

 

·         *   poleca zaplanowane ćwiczenia

 

· *  dozuje czas ćwiczeń

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin