TEMAT: ODBICIA PIŁKI OBURĄCZ GÓRĄ I DOŁEM W DWÓJKACH PRZEZ SIATKĘ
Cele główne lekcji w zakresie:
1.Umiejętności: poprawność wykonywania ćwiczeń doskonalących elementy techniki gry
2.Motoryczności: kształtowanie szybkości, skoczności, zwinności i koordynacji ruchowej.
3.Wiadomości: znajomość podstawowych zasad i przepisów gry.
4.Wychowania: samokontrola podczas ćwiczeń i współdziałanie w zespole..
Klasa: V chłopcy. Czas trwania: 45 minut.
Przybory: piłki do minisiatkówki, siatka do gry. Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna.
Metody realizacji zadań ruchowych; - zabawowa klasyczna, naśladowcza ścisła, zadaniowa ścisła
Formy prowadzenia zajęć ruchowych: frontalna, zajęć w zespołach, w parach
Tok lekcji
Czas
w min
Uwagi
metodyczno-organizacyjne
Zorganizowanie
grupy i
sprawdzenie
gotowości do
zajęć.
1.Zbiórka ćwiczących.
2.Powitanie.
3.Sprawdzenie obecności i przygotowania do
2
Ustawienie grupy w szeregu
Powitanie okrzykiem.
Kontrola wzrokowa stroju
i obuwia sportowego.
Motywacja uczniów do
1.Podanie tematu i zadań lekcji.
2.Motywowanie uczniów do aktywnego.
udziału w ćwiczeniach i współzawodnictwa
w grach i zabawach .
3.Zabawa ożywiająca „Berek z piłką”.
3
Metoda zabawowa klasyczna.
Rozgrzewka,
profilaktyka,
rozwój
psychomotoryki
1.W marszu naprzemianstronne krążenia
ramion w przód.
2.W marszu rozgrzewanie nadgarstków
i wyciskanie splecionych palców.
3.W marszu równoczesne krążenia ramion
w tył.
4.W biegu na sygnał przyjmowanie postawy
siatkarskiej do odbicia oburącz górą
i oburącz dołem na przemian.
5.W biegu na sygnał wyskok w górę z odbicia
obunóż i klaśnięcie w dłonie nad głową,
po wylądowaniu zmiana kierunku biegu.
6.Poruszanie się krokiem odstawno-
dostawnym z wymachem ramion w bok,
na sygnał dotknięcie podłogi obiema
rękoma i zmiana nogi prowadzącej.
7.W ustawieniu tyłem do siebie trzymając się
za ręce równoczesne wznosy i opusty
ramion
.
10
W rzędzie dookoła sali, odstępy między uczniami ok. dwóch kroków.
Metoda naśladowcza ścisła.
Nauczyciel demonstruje ćwiczenia i zwraca uwagę
na poprawność ich wykonania przez wszystkich uczniów.
Po przejściu do marszu uczniowie tworzą dwójki
i ustawiają się wzdłuż sali
w odstępach ok.2-3 kroków
między dwójkami.
8.W ustawieniu tyłem do siebie trzymając się
za ręce skręty tułowia w prawo i w lewo.
9.W ustawieniu tyłem do siebie trzymając się
za ręce nad głową jednoczesne wykroki
prawą następnie lewą nogą w przód.
10.Opady tułowia w przód z pogłębieniem
z ramionami ułożonymi na barkach partnera
11.Zabawa skoczna „Walka kogutów”.
12.Podania piłki oburącz zza głowy przez
siatkę po odchyleniu w tył.
13.Podania piłki oburącz od dołu przez siatkę,
po podaniu przysiad podparty.
14.Podanie oburącz znad głowy przez siatkę
w wyskoku z odbicia obunóż.
15.Podanie oburącz w tył przez głowę
po skłonie w przód.
Ustawienie w dwójkach jak wyżej.
Ustawienie w dwójkach jak
wyżej przodem do siebie.
Metoda zabawowa klasycz.
Ustawienie w dwójkach naprzeciw siebie w odległości ok.3m. od siatki,
jedna piłka na dwójkę.
Podający staje tyłem w momencie podania.
Kształtowanie umiejętności
i doskonalenie
sprawności.
1.Odbicia piłki oburącz górą w miejscu – raz
nad sobą, drugi raz do partnera przez siatkę,
po odbiciu skłon w przód z dotknięciem
rękoma podłogi.
2.Odbicia piłki oburącz górą z poruszaniem
się – raz przed siebie i podejście pod piłkę,
drugi raz do partnera przez siatkę.
3.Pojedyncze odbicia piłki oburącz górą przez
siatkę w dwójkach.
4.Odbicia piłki oburącz dołem w miejscu –
raz przed sobą, drugi raz do partnera przez
siatkę, po odbiciu obrót o 3600, raz w prawo
raz w lewo.
5.Odbicia piłki oburącz dołem z poruszaniem
się – raz przed siebie w przód i podejście
pod piłkę, drugi raz do partnera przez siatkę.
6.Pojedyncze odbicia piłki oburącz górą
i dołem przez siatkę w dwójkach.
7.Gry małe 2 x 2 doskonalące poznane
wcześniej elementy techniczno- taktyczne.
25
Metoda zadaniowa ścisła.
Ustawienie w dwójkach
z piłką naprzeciw siebie w odległości ok.2-3m.od siatki
Ustawienie ok.4m. od siatki,
po odbiciu powrót tyłem na miejsce rozpoczęcia ćw.
Dążyć do utrzymania
ciągłości ćwiczenia.
Ustawienie w odległości ok.2-3m. od siatki.
po odbiciu powrót tyłem na
miejsce rozpoczęcia ćw.
Współzawodnictwo dwójek
na ilość odbić.
Według zasad i przepisów
minisiatkówki.
Uspokojenie
organizmu.
1.Tocznie piłki poprzez wypchnięcie oburącz
w przód do uczniów siedzących rozkrocznie
na obwodzie koła.
2.Siad skrzyżny z rękoma na kolanach
i wyprostowanymi plecami.
3.Omówienie lekcji, podsumowanie
współzawodnictwa zespołów dwójkowych.
Koła tworzą czterej uczniowie zespołów
rywalizujących ze sobą w grze na własnym boisku.
W kołach jak wyżej uczniowie kształtują odruch
prawidłowej postawy i słuchają nauczyciela.
Czynności
organizacyjno-porządkowe.
1.Przejście swobodnym marszem do
ustawienia na miejsce zbiórki.
2.Pożegnanie z grupą.
Wyznaczeni uczniowie
zbierają piłki. Ustawienie
w szeregu.
Pożegnanie okrzykiem.
1
kasperpl