PLAN METODYCZNY LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM
DATA: 29.10.2003 r.
KLASA: II A, II C
MIEJSCE ĆWICZEŃ: sala gimnastyczna
CZAS: 45min.
LICZBA ĆWICZĄCYCH: 14
ZADANIE GŁÓWNE: Doskonalimy ustawienie w ataku i w obronie oraz uderzenie „plasowane”.
ZADANIA DODATKOWE:
- doskonalenie wyrabiania koordynacji wzrokowo - ruchowej
- doskonalimy uderzenie „plasowane”.
CELE OPERACYJNE W ZAKRESIE:
a) umiejętności
- uczeń umie ustawić się w ataku i w obronie
- uczeń rozwija wyobraźnie przestrzenną
- uczeń potrafi uderzyć piłkę sposobem plasowanym
b)motoryczności
- uczeń rozwija swoją koordynację
- uczeń podnosi swoją sprawność i wydolność
c)wiadomości:
- uczeń zna cel wykonywanych ćwiczeń ruchowych
- uczeń zna znaczenie postawy siatkarskiej
- uczeń wie, jakie znaczenie ma postępowanie zespołowe
d)usamodzielniania
- uczeń przeżywa radość i satysfakcję z uczestnictwa w ćwiczeniach
- uczeń współpracuje w grupie, w czasie ćwiczeń
- uczeń chce współdziałać w zespole
© by Artur Partyka
TOK LEKCJI
CZYNNOŚCI UCZNIÓW
CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA
DOCELOWE
CZĘŚĆ WSTĘPNA
Uczeń zapoznaje się z zadaniami lekcji
nabiera pozytywnej motywacji do udziału w lekcji
Uczeń słucha informacji nauczyciela
Poznaje zadania lekcji, przygotowuje się do świadomego i aktywnego udziału w lekcji
N-l sprawdza gotowość ucznia do lekcji i wyjaśnia zadania lekcji oraz omawia przebieg lekcji
Pogadanka
CZĘŚĆ GŁÓWNA A
Uczeń pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku
Uczniowie stają w rozsypce z piłkami
- zabawa ożywiająca „berek”
U. wykonują bieg dookoła sali z piłkami, wykonują przysiad odbicie piłki o parkiet i wyskok w górę i złapanie piłki
U. wyk. toczenie piłki po parkiecie LR, PR
U. stają w rozsypce i wykonują:
- krążenia piłki wokół ciała
- opuszczanie piłki po NL i NP.
- skłony z piłką
- krążenia piłki wokół NN
- siad rozkroczny i skłony w przód (RR na piłce)
- skłony w przód (brzuszki)
N-l poleca stanąć w rozsypce - instruuje
- obserwuje
- czuwa nad
poprawnością
wykonywania
ćwiczeń
Naśladowcza ścisła
CZĘŚĆ GŁÓWNA B
U. rozwinie koordynację ruchów
U. będzie umiał współdziałać w zespole
U. będzie umiał wykonać uderzenie „drive”
- odbicia górne i dolne
- uderzenie plasowane „drive”
U. stają przy siatce naprzeciwko siebie w parach
U. wykonuje
- uderzenie plasowane w linę z miejsca
- uderzenie plasowane w linę z wyskoku
U. stają w grupach naprzeciwko siebie przy siatce i wykonują:
- uderzenie plasowane z nagrania od partnera (po drugiej stronie siatki uczniowie wybierają „drive” odbiciem dolnym, później zmiana)
U. stosują poznany element w grze właściwej
N-l – poleca wykonanie
kolejnych ćwiczeń
- instruuje
- sprawdza
poprawność
- wyróżnia
najlepszych
- zwraca uwagę na prawidłową postawę
- koryguje błędy
Zadaniowa ścisła
CZĘŚĆ KOŃCOWA
U. uspokoi organizm po wysiłku
U. słucha informacji nauczyciela o współdziałaniu zespołowym
N-l przekazuje informację
kasperpl