Doskonalenie elementów techniczno-taktycznych we fragmentach gry.doc

(41 KB) Pobierz

                                                                                                                            DATA  - 23.10.2003 r.

 

PROWADZENIE 7.

 

 

              TEMAT: Doskonalenie elementów techniczno-taktycznych we fragmentach gry.

 

              ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE: 

                  MOTORYCZNOŚCI

-          skoczność, zręczność, szybkość, orientacja przestrzenna;

                  UMIEJĘTNOŚCI

-          doskonalenie techniki –zagrywka, przyjęcie, wystawienie, zbicie, zastawianie;

-          nowe elementy taktyczne

                  WIADOMOŚCI

-          organizacja gry i sędziowanie;

    DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH

-          współpraca w zespołach;

-          wdrażanie do przestrzegania zasad fair play.

 

                  MIEJSCE ZAJĘĆ  - sala gimnastyczna

                  KLASA  -  3a (dziewczęta)

                  LICZBA ĆWICZĄCYCH  -  12

                  CZAS  -  45 minut

                  POMOCE  -  piłki koszykowe i siatkowe, materace, stojaki, skakanka, płotek, skrzynie,

                                     ławeczki

                  PROWADZĄCY  -  Jolanta Hadam

                  Metody realizacji zadań ruchowych : pogadanka, zabawowa-klasyczna, naśladowcza-

              ścisła, bezpośredniej celowości ruchu, problemowa

                  Formy prowadzenia zajęć : frontalna, w zespołach

 

 



TOK LEKCJI

ZADANIA

SZCZEGÓŁOWE

CZAS

 

UWAGI

ORGANIZACYJNO METODYCZNE

CZĘŚĆ WSTĘPNO-PRZYGOTOWAWCZA ( 12 min.)

1. Czynności organizacyjno- porządkowe

1. Zbiórka, raport, powitanie.

2. Omówienie zadań lekcji.

3. Zachęcenie do aktywnego udziału.

2 min.

Ustawienie uczniów w

dwuszeregu.

2. Ćw. kształtujące

1. Trucht –podrzucanie piłki w górę i chwyt w wyskoku.

2. J.w. –chwyt piłki tuż nad podłogą.

3. J.w. –piłka w prawej ręce, lewa prosta krążenie w przód, w tył; zmiana rąk.

4. Marsz, piłka w ramionach wyciągniętych w przód –wymachy raz prawą raz lewą nogą do piłki.

5. J.w. –wypady w przód raz prawą raz lewą nogą.

6. Postawa rozkroczna, piłka w ramionach nad głową –skłony tułowia w przód, w tył i na boki.

7. J.w. –przenoszenie piłki wokół tułowia.

8. Siad prosty –toczenie piłki po podłodze pod unoszonymi prostymi nogami i za plecami.

9. J.w. piłka między stopami –leżenie przewrotne, dotknięcie piłką podłogi, powrót do siadu i głęboki skłon tułowia w przód.

10. Leżenie przodem, piłka w wyciągniętych ramionach –równoczesne unoszenie tułowia i nóg.

11. J.w. –przetaczanie piłki pod uniesioną klatką piersiowa.

12. Przeskakiwanie nad piłką w przód i w tył, następnie na boki.

10 min.

Każdy w posiadaniu piłki siatkowej. Poruszają się dookoła sali.

 

 

 

 

 

W rozsypce.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Piłka leż nieruchomo na podłodze.

CZĘŚĆ GŁÓWNA ( 25 min.)

3. Ćw. tech. zagrywki i przyjęcia

Ćwiczący ustawieni na linii końcowej boiska, jeden po przeciwnej stronie siatki. Zagrywający kieruje piłkę na wprost do współćwiczącego, ten przyjmuje i odbija do zagrywającego.

5 min.

Podział na 2 zespoły. Ustawienie:

4. Ćw. tech. przyjęcia i podania

1. Odbicia sposobem górnym i dolnym.

2. Przyjęcie sposobem górnym, odbicie do partnera sposobem dolnym.

3. Jeden odbija piłkę ok. 3 m przed broniącym, który podchodzi lub podbiega i po wykonaniu wypadu odbija piłkę.

5 min.

Uczniowie dobrani w pary, ustawieni naprzeciw siebie na szerokości boiska.

 

 

5. Gra szkolna

Drużyny rozgrywają mecz między sobą uwzględniając poprawność elementów technicznych.

15 min.

Sędziuje niećwiczący, nauczyciel w miarę potrzeby koryguje błędy.

CZĘŚĆ KOŃCOWA ( 8 min.)

6. Ćw. korekcyjne

1. Siad skrzyżny, wznos ramion przodem w górę z głębokim wdechem, opust bokiem z wydechem.

2. J.w. –wspinanie się po niewidzialnej linie.

3. Przysiad podparty, wyprost nóg w kolanach do pozycji „koci grzbiet” i marsz małymi krokami.

4. Siad rozkroczny, ramiona w bok, plecy proste –wytrzymanie.

6 min

W rozsypce.

 

 

Dookoła sali.

 

W rozsypce.

7.Zakończenie lekcji

1. Podsumowanie realizacji zadań lekcji.

2. Zachęcenie do ćwiczenia w domu.

3. Pożegnanie.

2 min.

Ustawienie w półkolu w siadzie skrzyżnym.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin