PLAN
METODYCZNY W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Data: 03.IV.2002 r.
Klasa: 2 b ZSG
Zadanie główne ( temat lekcji ):
P.R. Doskonalimy podanie kozłem zakończone rzutem do bramki.
Zadania szczegółowe ( cele operacyjne ) w zakresie :
Sprawności motorycznej
- wzmocni siłę mm ramion i obręczy barkowej
- zwiększy koordynację wzrokowo-ruchową
- poprawi zwinność i szybkość
Umiejętności
- potrafi wykonać poprawnie podania kozłem
- umie wykonać rzut do bramki
- poprawi jakość podań i chwytów
Wiadomości
- zna przepisy gry w piłkę ręczną
- zna zasady bezpiecznego wykonywania ćwiczeń
Usamodzielniania
- akceptuje potrzebę samokontroli i samooceny:
· porównuje własną technikę ze współpartnerem
- aktywnie uczestniczy w organizacji lekcji:
· przynosi i sprząta przybory,
· dobiera ćwiczenia rozciągające
- rozwija własną sprawność fizyczną podczas ćwiczeń wykonywanych wg własnej inicjatywy
Opracowanie i prowadzenie
mgr Kamila Nobis
© by Kamila Nobis
Część lekcji
docelowe
zadania
1
2
3
4
5
Część wstępna
Nabierze pozytywnej motywacji do udziału w lekcji
-aktywnie słucha informacji nauczyciela na zbiórce
-zapoznaje się z zadaniami lekcji
- sprawdza gotowość ucznia do lekcji
- podaje temat lekcji
- zachęci i zmotywuje do aktywnego udziału (wyjaśnia wpływ prawidłowych podań chwytów, rzutów z wyskoku na płynny i skuteczny przebieg gry)
- zwraca uwagę na zachowanie bezpieczeństwa w czasie ćwiczeń
-pogadanka
Część główna A
Uczeń przygotuje organizm do wysiłku fizycznego.
Wzmocni mm RR i NN.
- bierze udział w zabawie ożywiającej „dwa ognie”
- wykona ćwiczenia rozgrzewające mm RR, NN i T w truchcie
- samodzielnie dobierze i wykona w miejscu ćwiczenia rozciągające mm tułowia, we wszystkich płaszczyznach
- wykona serię ćwiczeń z piłkami wg własnej inwencji parami lub indywidualnie
Proponuje grę.
Zwróci uwagę na bezpieczeństwo, oraz na konieczność rozgrzania organizmu.
Poleci wykonanie ćwiczeń i czuwa nad poprawnością ich wykonania, koryguje błędy,
-zadaniowa ścisła
Część główna B
Doskonali technikę podań i chwytów w miejscu i w ruchu.
Doskonali technikę podań kozłem.
Doskonali technikę rzutu do bramki po podaniu kozłem.
Przypomni przepisy gry.
Doskonali technikę podań kozłem w grze szkolnej.
- doskonali kozłowanie P i L RR w miejscu i w ruchu w różnych kierunkach
- wykona podania piłki różnymi sposobami w miejscu i w biegu w dwójkach i trójkach
- wykona ćwiczenia w rzędach; dwa rzędy naprzeciw siebie; po podaniu kozłem przejście na koniec swego rzędu
- jw. ze zmianą miejsc na koniec przeciwnego rzędu
- wykona w parach kilka podań kozłem w truchcie zakończonych rzutem do bramki
- wykona kilka podań kozłem w trójkach ( krzyżówka) zakończonych rzutem na bramkę
- omówi podstawowe przepisy gry
- oceni poprawność wykonywanego ćwiczenia przez współćwiczącego
- bierze udział w grze
- przypomni zasady bezpiecznego zachowania podczas ćwiczeń
- przypomni prawidłowe ułożenie ręki podającej jak i ułożenie dłoni do chwytu piłki, objaśnia i demonstruje ćwiczenia
- kontroluje poprawność wykonywanych ćwiczeń
- dzieli ćwiczących na rzędy
- uzupełnia wiedzę uczniów
- podzieli na zespoły
- sędziuje grę
- zadaniowa ścisła
- problemowa
- zabawowa klasyczna
Część końcowa
Uspokoi organizm po wysiłku.
Pozna celowość wykonywanych ćwiczeń.
- wykonuje ćwiczenia rozluźniające w marszu
-wykona ćwiczenia oddechowe w miejscu w postawie swobodnej
- poleci wykonanie ćwiczeń
-czuwa nad poprawnym wykonaniem ćwiczeń
Oceni poziom umiejętności własnych i koleżanek.
- przeanalizuje braki techniczne swoje i koleżanek
- słucha informacji nauczyciela
-omówi i podsumuje lekcję,
- oceni najlepiej ćwiczących
- wyjaśni celowość wykonywanych ćwiczeń
- pogadanka
kasperpl