Doskonalenie podań kozłem zakończone rzutem do bramki.doc

(47 KB) Pobierz
PLAN

PLAN

METODYCZNY W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM

WYCHOWANIE FIZYCZNE

 

Data: 03.IV.2002 r.

Klasa: 2 b ZSG

 

Zadanie główne ( temat lekcji ):

P.R. Doskonalimy podanie kozłem zakończone rzutem do bramki.

Zadania szczegółowe ( cele operacyjne ) w zakresie :

Sprawności motorycznej

Uczeń

-          wzmocni siłę mm ramion i obręczy barkowej

-          zwiększy koordynację wzrokowo-ruchową

-          poprawi zwinność i szybkość

 

 

 

Umiejętności

 

Uczeń

-          potrafi wykonać poprawnie podania kozłem

-          umie wykonać rzut do bramki

-          poprawi jakość podań i chwytów

 

 

Wiadomości

 

Uczeń

            -    zna przepisy gry w piłkę ręczną

-          zna zasady bezpiecznego wykonywania ćwiczeń

 

 

Usamodzielniania

 

Uczeń

-          akceptuje potrzebę samokontroli i samooceny:

·    porównuje własną technikę ze współpartnerem

-          aktywnie uczestniczy w organizacji lekcji:

·    przynosi i sprząta przybory,

·    dobiera ćwiczenia rozciągające

-          rozwija własną sprawność fizyczną podczas ćwiczeń wykonywanych wg własnej inicjatywy

 

Opracowanie i prowadzenie

mgr Kamila Nobis

© by Kamila Nobis

 

Część lekcji

Czynności uczniów

Czynności nauczyciela

Metody

docelowe

zadania

1

2

3

4

5

Część wstępna

Nabierze pozytywnej motywacji do udziału w lekcji

-aktywnie słucha   informacji                       nauczyciela na zbiórce

-zapoznaje  się  z zadaniami lekcji

- sprawdza gotowość ucznia do lekcji

- podaje temat lekcji

- zachęci i zmotywuje do aktywnego udziału (wyjaśnia wpływ prawidłowych podań  chwytów, rzutów z wyskoku na płynny i skuteczny przebieg gry)

- zwraca uwagę na zachowanie bezpieczeństwa w czasie ćwiczeń

-pogadanka

Część główna A

Uczeń przygotuje organizm do wysiłku fizycznego.

Wzmocni mm RR i NN.

 

- bierze udział w zabawie ożywiającej „dwa ognie”

- wykona ćwiczenia rozgrzewające mm RR, NN i T w truchcie

-  samodzielnie dobierze i wykona w miejscu ćwiczenia rozciągające mm tułowia, we wszystkich płaszczyznach

- wykona serię ćwiczeń z piłkami wg własnej inwencji parami lub indywidualnie

Proponuje grę.

Zwróci uwagę na bezpieczeństwo, oraz na konieczność rozgrzania organizmu.

Poleci wykonanie ćwiczeń i czuwa nad poprawnością ich wykonania, koryguje błędy,

 

 

-zadaniowa ścisła

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

© by Kamila Nobis

Część główna B

 

Doskonali technikę podań i chwytów w miejscu i w ruchu.

 

 

 

 

Doskonali technikę podań kozłem.

 

 

 

 

 

Doskonali technikę rzutu do bramki po podaniu kozłem.

 

 

 

 

 

Przypomni przepisy gry.

 

 

 

 

Doskonali technikę podań kozłem w grze szkolnej.

 

 

- doskonali kozłowanie P i L RR w miejscu i w ruchu w różnych kierunkach

- wykona podania piłki różnymi sposobami w miejscu i w biegu w dwójkach i trójkach

- wykona ćwiczenia w rzędach; dwa rzędy naprzeciw siebie; po podaniu kozłem przejście na koniec swego rzędu

- jw. ze zmianą miejsc na koniec przeciwnego rzędu

- wykona w parach kilka podań  kozłem w truchcie zakończonych rzutem do bramki

- wykona kilka podań kozłem w trójkach ( krzyżówka) zakończonych rzutem na bramkę

- omówi podstawowe przepisy gry

- oceni poprawność wykonywanego ćwiczenia przez współćwiczącego

- bierze udział w grze

 

 

 

- przypomni zasady bezpiecznego zachowania podczas ćwiczeń

- przypomni prawidłowe ułożenie ręki podającej jak i ułożenie dłoni do chwytu piłki, objaśnia i demonstruje ćwiczenia

- kontroluje poprawność wykonywanych ćwiczeń

- dzieli ćwiczących na rzędy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- uzupełnia wiedzę uczniów

 

 

 

 

- podzieli na zespoły

- sędziuje grę

 

 

- zadaniowa ścisła

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- zadaniowa ścisła

 

 

 

 

- problemowa

 

 

 

 

- zabawowa klasyczna

Część końcowa

Uspokoi organizm po wysiłku.

Pozna celowość wykonywanych ćwiczeń.

- wykonuje ćwiczenia rozluźniające w marszu

-wykona ćwiczenia oddechowe w miejscu w postawie swobodnej

 

 

- poleci wykonanie ćwiczeń

-czuwa nad poprawnym wykonaniem ćwiczeń

- zadaniowa ścisła

 

Oceni poziom umiejętności własnych i koleżanek.

 

- przeanalizuje braki techniczne swoje i koleżanek

- słucha informacji nauczyciela

-omówi i podsumuje lekcję,

- oceni najlepiej ćwiczących

- wyjaśni celowość wykonywanych ćwiczeń

- pogadanka

 

 

 

 

1

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin