Współpracujemy w zespołach trójkowych podczas przeprowadzania ataku na bramkę.doc

(47 KB) Pobierz
PLAN METODYCZNY LEKCJI W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM

Data : 03\03\2004

PLAN METODYCZNY LEKCJI W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM

             

 

Prowadzący: Arkadiusz Fara

Asysta: Jacek Wilk

ZADANIE GŁÓWNE ( TEMAT LEKCJI ):

Współpracujemy w zespołach trójkowych podczas przeprowadzania ataku na bramkę ( PIŁKA NOŻNA ).

 

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE ( CELE OPERACYJNE ) W ZAKRESIE :

 

SPRAWNOŚCI:

Uczeń : * poprawi szybkość

              * rozwinie koordynację ruchową

 

UMIEJĘTNOŚCI:

Uczeń : * potrafi wyjść do piłki w odpowiednim momencie

               * umie przeprowadzić akcję w trójkach zakończoną celnym strzałem

               * potrafi zachować bezpieczeństwo podczas ćw. w ruchu

 

WIADOMOŚCI :

Uczeń :   * zna pojęcia : światło bramki , krótki i długi róg , okienko , podanie piłki                                                                                 zewnętrznym i  wewnętrznym podbiciem

              * wie jak wyprowadzić atak szybki

 

 

USAMODZIELNIANIA UCZNIA :

Uczeń :  *  współuczestniczy w rozwijaniu sprawności

               * uczestniczy w organizacji lekcji

               * angażuje się w samoocenę

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CZĘŚĆLEKCJI

CZYNNOŚCI UCZNIÓW

 

CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA

 

METODY

docelowe

zadania

 

CZEŚĆ WSTĘPNA

 

Zapozna się z zadaniami lekcji

 

- słucha informacji nauczyciela

- przygotowuje się do aktywnego i świadomego udziału w lekcji

 

- sprawdza gotowość do zajęć

-  podaje zadania i temat lekcji

-  motywuje do współpracy

   zespołowej

 

 

 

pogadanka

 

CZĘŚĆ GŁÓWNA A

 

Pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku

 

- zabawa w berka

- wykona ćw. RR,NN i T

  w truchcie dookoła sali

- dowolnie podrzuca i chwyta woreczek  poruszając się swobodnie po sali

- przekłada w marszu woreczek pod uniesionym kolanem

- podrzuci woreczek na przemian PN ,LN i chwyci go w biegu

- przekłada woreczek wokół ciała  w różnych kierunkach i płaszczyznach

- przebiegnie na drugą stronę sali zmieniając sposób podrzutu i chwytu woreczka

- jak najszybciej przebiegnie na drugą stronę sali dowolnie podrzucając woreczek

 

- objaśnia przebieg zabawy

- daje sygnał do rozpoczęcia zabawy

- dyktuje tempo , kolejność ćwiczeń kształtujących

-  czuwa nad bezpieczeństwem w czasie ćwiczeń z przyborem

 

zabawowa

 

 

 

zadaniowa ścisła

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

problemowa

 

CZĘŚĆ GŁÓWNA B

 

Doskonali prowadzenie piłki na wprost dowolną NN zakończone celnym strzałem do bramki

 

 

 

 

Nauczy się rozróżniać pojęcia związane z tematem lekcji

 

 

 

 

 

 

 

Współpracuje w zespole trójkowym przy wyprowadzeniu ataku na bramkę

 

 

Dokona samooceny i oceny kolegów

 

- prowadzi piłkę na wprost dowolną nogą i poda ją do partnera

- j.w , zwiększa tempo prowadzenia piłki

- prowadzi piłkę do połowy odległości między współćwiczącymi i odda strzał w jego kierunku

 

 

 

 

- wykonuje polecenia

  n-la

- prowadzi indywidualną akcję zakończoną celnym strzałemdo wyznaczonego miejsca

- oceni swoją skuteczność

 

- samodzielnie wykona szybkie wyjście do piłki i rozegranie do partnera

- wykona strzał do bramki z każdej pozycji

 

 

 

- przeanalizuje błędy własne i kolegów po każdym strzale na bramkę

 

- poleca dobranie zespołów 3- osobowych i ustawienie się w 3 rzędach

- omawia przebieg ćwiczenia

-  zwraca uwagę na bezpieczeństwo, poprawia błędy , dozuje ćwiczenia

 

 

  - wyjaśnia pojęcia : światło bramki , krótki i długi róg, , zewnętrzne i wewnętrzne podbicie

  - poleca ułożenie 3 materaców ,

- objaśnia przebieg ćw., czuwa nad prawidłowym przebiegiem

 

 

 

- podaje sposób przeprowadzenia akcji na bramkę

- ocenia prawidłowość dojścia do piłki

- poleca zmianę pozycji podczas ataku na bramkę

- ocenia umiejętność współpracy w zespołach trójkowych i jej celowość

 

 

 

 

Zadaniowa ścisła

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pogadanka

 

 

 

 

 

 

Zadaniowa ścisła

 

 

 

 

 

 

 

 

problemowa

 

 

dyskusja

 

CZĘŚĆ KOŃCOWA

 

 

Uspokoi organizm po wysiłku

 

- wykona głęboki wdech

  i wydech w czasie

  marszu

- samodzielnie dobierze i wykona 3 ćw. rozluźniające w postawie swobodnej.

 

- poleca wykonanie ćw.

  oddechowych

- wyjaśnia celowość

  stosowania ćw. uspokajających 

- wyróżnia zespół najlepiej wykonujący zadanie

- określa rolę kontaktów międzyludzkich w zespołowych formach

aktywności

-zachęca do gier pozalekcyjnych

 

 

 

pogadanka

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin