Data : 03\03\2004
PLAN METODYCZNY LEKCJI W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM
Prowadzący: Arkadiusz Fara
Asysta: Jacek Wilk
ZADANIE GŁÓWNE ( TEMAT LEKCJI ):
Współpracujemy w zespołach trójkowych podczas przeprowadzania ataku na bramkę ( PIŁKA NOŻNA ).
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE ( CELE OPERACYJNE ) W ZAKRESIE :
SPRAWNOŚCI:
Uczeń : * poprawi szybkość
* rozwinie koordynację ruchową
UMIEJĘTNOŚCI:
Uczeń : * potrafi wyjść do piłki w odpowiednim momencie
* umie przeprowadzić akcję w trójkach zakończoną celnym strzałem
* potrafi zachować bezpieczeństwo podczas ćw. w ruchu
WIADOMOŚCI :
Uczeń : * zna pojęcia : światło bramki , krótki i długi róg , okienko , podanie piłki zewnętrznym i wewnętrznym podbiciem
* wie jak wyprowadzić atak szybki
USAMODZIELNIANIA UCZNIA :
Uczeń : * współuczestniczy w rozwijaniu sprawności
* uczestniczy w organizacji lekcji
* angażuje się w samoocenę
CZĘŚĆLEKCJI
CZYNNOŚCI UCZNIÓW
CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA
METODY
docelowe
zadania
CZEŚĆ WSTĘPNA
Zapozna się z zadaniami lekcji
- słucha informacji nauczyciela
- przygotowuje się do aktywnego i świadomego udziału w lekcji
- sprawdza gotowość do zajęć
- podaje zadania i temat lekcji
- motywuje do współpracy
zespołowej
pogadanka
CZĘŚĆ GŁÓWNA A
Pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku
- zabawa w berka
- wykona ćw. RR,NN i T
w truchcie dookoła sali
- dowolnie podrzuca i chwyta woreczek poruszając się swobodnie po sali
- przekłada w marszu woreczek pod uniesionym kolanem
- podrzuci woreczek na przemian PN ,LN i chwyci go w biegu
- przekłada woreczek wokół ciała w różnych kierunkach i płaszczyznach
- przebiegnie na drugą stronę sali zmieniając sposób podrzutu i chwytu woreczka
- jak najszybciej przebiegnie na drugą stronę sali dowolnie podrzucając woreczek
- objaśnia przebieg zabawy
- daje sygnał do rozpoczęcia zabawy
- dyktuje tempo , kolejność ćwiczeń kształtujących
- czuwa nad bezpieczeństwem w czasie ćwiczeń z przyborem
zabawowa
zadaniowa ścisła
problemowa
CZĘŚĆ GŁÓWNA B
Doskonali prowadzenie piłki na wprost dowolną NN zakończone celnym strzałem do bramki
Nauczy się rozróżniać pojęcia związane z tematem lekcji
Współpracuje w zespole trójkowym przy wyprowadzeniu ataku na bramkę
Dokona samooceny i oceny kolegów
- prowadzi piłkę na wprost dowolną nogą i poda ją do partnera
- j.w , zwiększa tempo prowadzenia piłki
- prowadzi piłkę do połowy odległości między współćwiczącymi i odda strzał w jego kierunku
- wykonuje polecenia
n-la
- prowadzi indywidualną akcję zakończoną celnym strzałemdo wyznaczonego miejsca
- oceni swoją skuteczność
- samodzielnie wykona szybkie wyjście do piłki i rozegranie do partnera
- wykona strzał do bramki z każdej pozycji
- przeanalizuje błędy własne i kolegów po każdym strzale na bramkę
- poleca dobranie zespołów 3- osobowych i ustawienie się w 3 rzędach
- omawia przebieg ćwiczenia
- zwraca uwagę na bezpieczeństwo, poprawia błędy , dozuje ćwiczenia
- wyjaśnia pojęcia : światło bramki , krótki i długi róg, , zewnętrzne i wewnętrzne podbicie
- poleca ułożenie 3 materaców ,
- objaśnia przebieg ćw., czuwa nad prawidłowym przebiegiem
- podaje sposób przeprowadzenia akcji na bramkę
- ocenia prawidłowość dojścia do piłki
- poleca zmianę pozycji podczas ataku na bramkę
- ocenia umiejętność współpracy w zespołach trójkowych i jej celowość
Zadaniowa ścisła
dyskusja
CZĘŚĆ KOŃCOWA
Uspokoi organizm po wysiłku
- wykona głęboki wdech
i wydech w czasie
marszu
- samodzielnie dobierze i wykona 3 ćw. rozluźniające w postawie swobodnej.
- poleca wykonanie ćw.
oddechowych
- wyjaśnia celowość
stosowania ćw. uspokajających
- wyróżnia zespół najlepiej wykonujący zadanie
- określa rolę kontaktów międzyludzkich w zespołowych formach
aktywności
-zachęca do gier pozalekcyjnych
kasperpl