KONSPEKT LEKCJI
TEMAT: Doskonalenie podstawowych elementów techniki z PN - gry i zabawy.
Cele lekcji: Uczeń - umie technicznie wykonać podanie, prowadzenie, żonglowanie piłki.
- kształtuje zwinność, szybkość, koordynację, siłę NN.
- przestrzega zasad higieny osobistej po zajęciach ruchowych.
- uczy się pełnienia roli sędziego w zabawach i grach.
Klasa:
Miejsce zajęć: sala gimnastyczna
Pomoce: piłki do gry w PN, słupki.
Prowadzący:
TOK LEKCJI
TREŚĆ I PRZEBIEG ĆWICZEŃ
UWAGI
część organizacyjna
rozgrzewka
- zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć
- podanie tematu lekcji i zadań głównych, zachęta do ćw.
- bieg dookoła boiska
- w biegu krążenie RR do przodu
- j.w. tylko do tyłu
- krok odstawno – dostawny twarzą do środka boiska i na zewnątrz
- „przeplatanka” do środka boiska i na zew.
- w rozsypce skłony T do przodu
- j.w., skłony T na boki
- skrętoskłony
- z przysiadu podpartego wyrzut NN w tył
- rozgrzanie stawów skokowych i kolanowych
- skiping A i C
ustawienie w dwuszeregu
na połowie boiska do PR
obszerne krążenia
zachować odległości
z pogłębieniem
wg inwencji ucznia
na szerokości boiska
zad. ożywiająca
zab. rzutna
zab. bieżna
zab. koordynacyjna
zab. kopna
zab. skoczna
gra
- gra do 5 – ciu podań – każda z drużyn stara się rozegrać między sobą 5 podań
- drużyny ustawione w rzędach bokiem do siebie. Pierwsi z rzędów biegną do tyłu, obiegają swój rząd i wracają z powrotem, kolejny rusza gdy poprzednik dotknie go dłonią. wygrywa drużyna która szybciej ukończy sztafetę
- podział jw., ustawienie twarzą do siebie w odległości ok. 10 m. pierwszy rzuca piłkę do pierwszego z naprzeciwka, który przyjmuje ją w dowolny sposób, prowadzi piłkę dookoła swojego rzędu, wraca na początek i wykonuje ćw. tak jw.
- prowadzenie piłki slalomem miedzy słupkami, powrót jw.
- ćwiczący ustawieni parami (jeden przed drugim w odległości ok. 3 m), za linią końcową boiska, na sygnał wykonują miedzy sobą podania do półmetka i z powrotem
- każdy zespół staje na obwodzie koła, ćwiczący żonglują piłkę w dowolny sposób, tak aby nie spadła. Wygrywa zespół, który najwięcej żonglował
- pierwszy biegnie tyłem trzymając na wyciągniętych RR piłkę, drugi wykonuje 10 skoków w górę w przód z dotknięciem piłki kolanami, przy słupku zmiana wykonywanych ćw.
- mini turniej PN, cztery drużyny, gra gr. następnie przegrani walczą między sobą o
III miejsce, wygrani o I miejsce
drużyna wygrywająca zdobywa 1 pkt.
zadania należy wykonać jak najszybciej, ale dokładnie, przeciwna drużyna zdobywa punkt wtedy, gdy wygrana drużyna oszukiwała
każdy rząd podzielony został na połowę (4 zastępy)
kolejny rozpoczyna wyścig w momencie otrzymania piłki od współćw.
prowadzenie PN, a następnie LN
dwie piłki dla rzędu
która drużyna wykona więcej podań – wygrywa
jeden zawodnik może odbić piłkę najwyżej 3 razy
czas gry 2 72 min
ćw. korek. - uspokajające
zakończenie lekcji
- siad ugięty, RR w górę na zew., plecy oparte o kolano współćw., który trzyma go za RR poniżej łokci, ruch siedzącego – rytmiczne odrzuty RR w tył z uwypukleniem kl. pierś.
- omówienie lekcji, wyróżnienie aktywnych uczniów
- motywacja do samodzielnego udziału w aktywności ruchowej
- pożegnanie
należy zachować postawę skorygowaną, zmiana na sygnał nauczyciela
kasperpl