OSNOWA LEKCYJNA
ZADANIA GŁÓWNE : Przygotowanie do testu sprawności fizycznej.
ZADANIA W ZAKRESIE: Motoryka - kształtowanie zwinności, szybkości, ćw. ogólnorozwojowe.
Wiadomości - prawidłowy sposób wykonania ćwiczeń na każdej stacji.
Działania wychowawcze - samoocena sprawności fizycznej.
MIEJSCE - sala gimnastyczna.
CZAS - 45 ‘
ILOŚĆ ĆWICZĄCYCH - 16
PRZYBORY - 3 płotki, ławeczka gimnastyczna, 5 piłek lekarskich, 2 piłki do kosza, 10 słupków, 2 piłki siatkowe.
Część
lekcji
Tok lekcji
Zadania szczegółowe
Dozowanie
Uwagi
org-metodyczne
W
S
T
Ę
P
N
A
Część org.-porządkowa.
Zabawa ożywiającą.
Ćwiczenia RR.
Ćwiczenia T w pł.
złożonej.
Ćwiczenie NN.
Ćwiczenie mięśni brzucha.
1. Zbiórka, raport, powitanie, podanie zadań lekcji.
2. W parach staramy się klepnąć współćwiczącego w pośladki.
3. Trucht wokół sali – w truchcie:
a) krążenie PR w przód, LR –to samo w tył,
b) naprzemianstronne krążenie ramion w przód.
4. Podpór przodem – „pompki”.
5. Postawa wyjściowa w rozkroku – RR w górze – skłony T w dół.
6. Przysiad podparty LN w tyle – podskokami zmiana NN.
7. Siad płotkarski RR w górę – skłony do L i P nogi.
8. Bieg wokół sali – na sygnał gwizdkiem siad płaski, szybkie powstanie i dalej bieg.
9. Leżenie przodem, R w bok – dotknięcie N do przeciwległej R,
to samo na drugą stronę.
10. Przejście wzdłuż sali po drabinkach.
11. Przodem do drabinek RR oparte na drabinkach na wysokości klatki piersiowej – opad na drabinki uginając ręce.
12. NN pod drabinkami w leżeniu tyłem, RR za głową – skłony tułowia do dotknięcia głową kolan.
13. P.w. – zwis tyłem na drabinkach – „jazda na rowerze”.
14. Tyłem do drabinek w odległości 1 kroku opad RR na drabinki ze skrętem tułowia.
15. Sprint po przekątnej sali.
16. Wieloskoki z N na N do połowy sali.
17. Na sygnał „1” - uciekają, „2” - łapią.
około 2’
2 okrążenia
10 x
15 x
10 na LN, 10 na P.
8 LN i 8 PN.
30”
6 na lewą str.
6 na prawą.
1’
Utworzenie par.
Odpowiednie odstępy.
Kształtowanie siły.
Kształ. zwinności.
Na połowie wys.dr
Wys. podn. kolan
G
Ł
Ó
Ćwiczenia na torze sprawności fizycznej.
1. Dla przypomnienia - kilku uczniów przechodzi i wykonuje ćwiczenia na całym torze, złożonym z VIII stanowisk i na :
I - bieg po kopercie wyznaczonej przez słupki.
II - przejście (pokonanie) 3- płotków – pod, nad, pod płotkiem.
III - rzut piłką lekarską w tył ponad głową.
IV - skoki obunóż przez ławeczkę – minimum 5 skoków.
V - przejście po 3 drabinkach.
VI - w leżeniu tyłem – 5 skłonów z piłka siatkową w RR.
VII - bieg z kozłowaniem piłki koszykowej-slalom między 4 słupkami. VIII - 3 rzuty piłką koszykową o ścianę – po 3 rzucie –stop – czas.
Pierwsza próba w dowolnym tempie. Druga na czas.
około 32’
na ochotnika
czas – start
zwinność
siła RR
skoczność
siła m. brzucha
szybkość
najlepszy czas- max 46 sek.
KOŃCOWA
Ćwiczenia korekcyjne.
1. Siad skrzyżny pod drabinkami – plecy proste oparte o drabinki.
2. Zbiórka w 2 – szeregu, omówienie lekcji, zachęta do ćwiczeń elementów toru w domu, pożegnanie.
4’
Podanie uzyskanych wyników.
ZADANIA GŁÓWNE: Doskonalenie startu niskiego.
ZADANIA W ZAKRESIE: Motoryka - kształtowanie szybkości.
Wiadomości - na jakich dystansach stosuje się start niski.
Działania wychowawcze - do czego jest nam potrzebny start niski i szybki bieg w życiu.
DYSCYPLINA - LA
CZAS - 45’
ILOŚĆ ĆWICZĄCYCH - 18
PRZYBORY - 4 płotki, piłki do koszykówki (8).
Część lekcji
org - metodyczne
kasperpl