TEMAT : KOSZYKÓWKA – DOSKONALENIE RZUTU Z BIEGU.
CELE GŁÓWNE :
1. Umiejętności : uczeń potrafi wykonać poprawny rzut do kosza z biegu.
2. Motoryczność : uczeń potrafi sprawnie przyśpieszyć kozłując piłkę i wykonać dynamiczny wyskok jednonóż w górę.
3. Wiadomości : uczeń wie co oznacza błąd kroków, błąd podwójnego kozłowania, błąd strefy oraz zna sygnalizację sędziowską określającą te błędy.
4. Akcent wychowawczy : uczeń dokładnie wykonuje polecenia prowadzącego oraz wykazuje troskę o bezpieczeństwo własne i swoich kolegów.
Klasa / płeć :
Ilość uczniów :
Miejsce zajęć : sala gimnastyczna
Czas : 45 minut x 4
Przybory : piłki koszykowe, materace, tyczki
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE
1.Zorganizowanie
grupy.
1. Zbiórka w siadzie skrzyżnym.
2. Powitanie grupy.
3. Sprawdzenie obecności oraz gotow.
do zajęć.
Bz.
2.Nastawienie do
świadomego i
aktywnego
udziału w lekcji
1. Podanie tematu zajęć.
2. Znaczenie nauczanego elementu
podczas gry.
3. Pokaz prawidłowego rzutu.
3.Rozgrzewka,
psychomotor,
profilaktyka.
1. Berek „ ogonki „
2. Bieg dookoła sali ze zmianą tempa.
3. Bieg dookoła sali ze zmianą kierunku.
4. Bieg z obrotem dookoła własnej osi.
5. Bieg wykonując krążenia piłki wokół
własnego ciała od głowy do bioder.
6. Bieg z wysokim podrzutem piłki w
górę.
7. Podrzut piłki w górę i jej chwyt w
powietrzu.
8. Kto szybciej podniesie piłkę z podłoża
i wykona wyskok.
9. W dwójkach leżenie przodem –
podania piłki oburącz.
10. W lekkim rozkroku, trzymając piłkę
nad głową, połóż piłkę z przodu
między stopami, zabierz odwracając się
do tyłu – kto szybciej.
11. Stojąc na jednej nodze, toczenie piłki
wokół nogi podpierającej.
6. Skip A uderzając kolanami o piłkę
trzymaną obiema rękami.
8. Podrzut piłki w górę i z odbicia
jednonóż chwyt jej w powietrzu.
9. W dwójkach 5 m od siebie tyłem,
przetoczenie piłki do partnera.
4.Kształtowanie
umiejętności,
doskonalenie
sprawności.
1. Kozłowanie piłki w siadzie.
2. Rzut z miejsca o ścianę akcentując
pracę nadgarstka.
3. W rzędach stojąc przy ścianie – wyskok
w górę z odbicia jednonóż po lekkim
nadbiegu ( na drugą stronę sali ).
4. W marszu wykonanie długiego kroku
prawą nogą, krótkiego drugiego kroku
LN i odbijając się z LN wyskok w górę
lądując na obie NN jak najbliżej
miejsca odbicia.
5. To samo tylko dynamicznie i markując
rzut ( akcentując pracę nadgarstka ).
5. 6. Bieg łukiem w kierunku kosza i
6. wykonanie długiego kroku odbijając się
7. z PN przez leżący obok kosza materac.
8. 7. To samo tylko po pierwszym długim
9. kroku wykonanie LN krótkiego kroku
10. za materacem i odbijając się z LN
11. wyskok w górę.
12. 8. To samo tylko z markowaniem rzutu do
13. kosza ( akcentując pracę nadgarstka ).
14. 9. To samo tylko z piłką, markując rzut i
15. trzymając piłkę w dłoniach.
16. 10. Prowadzenie piłki w trójkach zakoń-
17. czone dowolnym rzutem do kosza.
18. 11. Dowolne indywidualne ćwiczenia z
19. piłka.
20. 12 Gra właściwa 5 x 5.
4
1. Kozłowanie piłki w dowolnym
kierunku, na sygnał trzykrokowe
przyśpieszenie.
2. Który rząd wykona więcej celnych
rzutów do kosza.
3. Przypomnienie prawidłowego rzutu z
miejsca.
4. Powtórzenie zadania 5 z lekcji po –
przedniej.
5. Powtórzenie zadania 9 z lekcji
poprzedniej.
6. Wykonanie rzutu z biegu ( używając
materaca ).
7. To samo wykonując kilka kozłów
przed wykonaniem rzutu z biegu.
8. To samo bez materaca.
9. To samo po dłuższym kozłowaniu i
łukowatym nabiegu pod kosz
( akcentując pracę nadgarstka po
wykonaniu rzutu ).
10. Podrzut piłki przed sobą a następnie
nabiegając jej chwyt i rzut na kosz.
11. Gra właściwa 5 x 5.
12. Jak 11 z lekcji poprzedniej.
5.Uspokojenie
organizmu.
1. Zabawa uspokajająca „ Minutka „
1. W leżeniu przewrotnym rozluźnienie
nóg.
2. W staniu tyłem przy drabinkach,
chwyt szczebla na wysokości głowy,
wykonaj krok do przodu z jednocze –
snym wypchnięciem klatki piersiowej
do przodu.
6.Czynności org-
wychowawcze.
1. Uporządkowanie sali.
2. Omówienie zajęć ze szczególnym
zwróceniem uwagi na popełniane błędy.
7.Nastawienie do
samodzielnej
pracy.
1. Zachęcenie do uczestnictwa w zajęciach
SKS z koszykówki.
Zajęcia przebiegały zgodnie z założonym planem. Zadania tej lekcji zostały zrealizowane.
Zmniejszenie liczby ćwiczeń technicznych pozwoliło na dokładniejsze opanowanie nauczanego elementu.
LEKCJA 3
LEKCJA 4
kasperpl