Doskonalenie startu niskiego.doc

(32 KB) Pobierz
OSNOWA LEKCYJNA

                                                     OSNOWA  LEKCYJNA                                        

 

ZADANIA GŁÓWNE:              Doskonalenie startu niskiego.

ZADANIA W ZAKRESIE: Motoryka                                          - kształtowanie szybkości.

                                                        Wiadomości                                          - na jakich dystansach stosuje się start niski.

                                                        Działania wychowawcze              - do czego jest nam potrzebny start niski i szybki bieg w życiu.

              DYSCYPLINA                             - LA

              MIEJSCE                                     - sala gimnastyczna.

              CZAS                                                           - 45

              ILOŚĆ ĆWICZĄCYCH     - 18

              PRZYBORY                                          - 4 płotki, piłki do koszykówki (8).

 

Część lekcji

Tok lekcji

Zadania szczegółowe

Dozowanie

Uwagi

org - metodyczne

 

 

W

 

 

S

 

 

T

 

 

Ę

 

 

P

 

 

N

 

 

A

 

 

 

G

 

 

Ł

 

 

Ó

 

 

W

 

 

N

 

 

A

Moment organizacyjno – porządkowy. Zabawy ożywiające.

 

Ćw. RR.

 

Ćw. T w pł.strzałkowej.

 

Ćw. NN.

 

 

 

Ćw. T w pł. Złożonej.

 

 

 

Ćw. NN.

 

 

 

 

 

 

Doskonalenie startu niskiego.

 

 

 

 

1.        Zbiórka, raport, powitanie, podanie zadań lekcji.

2.        „Połów” – na sygnał uczniowie „ryby” uciekają na drugą stronę sali, zadaniem „rybaków” jest wyłapanie wszystkich „ryb” po przez ich dotknięcie.

3.        Trucht po obwodzie sali:

a)        krążenie ramion w przód, na sygnał zmiana kierunku krążenia.

b)       w marszu krążenie ramion do przodu, na „3” skłon w przód.

c)        sliping – A – wysokie unoszenie kolan.

d)       w marszu co trzeci krok kolano wysoko do góry.

e)        w marszu pogłębianie wypadu na P i LN.

4.        Ustawienie przy ścianie w przysiadzie podpartym – na sygnał bieg na czworaka na przeciwległa stronę.

5.        Marsz dookoła sali – RR w bok, T opad do przodu w czasie marszu skręty T .

6.        Leżenie tyłem – przejście do leżenia przewrotnego do ustania.

7.        „1” – 5 m. z przodu, „2” pod ścianą:

-          „1”- ze startu wysokiego - uciekają,

-          „2”- ze startu niskiego – łapią.

8.        Sliping A z chwytem drabinek na wysokości pasa.

9.        Bieg wzdłuż sali – sliping A, z powrotem sliping B, odpoczynek- opad T w przód - głębokie wdechy i wydechy.

10.     Wieloskoki z N na N z wysokim unoszeniem kolan.

 

Podział klasy na 3 grupy. (stacje)

 

I – stacja: Nauka i doskonalenie startu niskiego;

a)        „na miejsca” – prawidłowe ułożenie nóg w blokach i rąk na lini startowej,

b)       „gotów” – wychylenie do przodu,

c)        „start” – bieg w niepełnym wyproście do połowy sali,

d)       oparcie o ścianę RR – opad z przejściem do biegu.

 

II - stacja: 3 płotki w jednakowej odległości od siebie , za nimi piłka 

      do kosza. Na „start” przejście pod płotkiem-dołem, górą,

      dołem,  chwyt piłki i po kozłowaniu rzut do kosza.

 

III –stacja: stopy pod drabinkami – krążenia RR do przodu i do tyłu,

       Skłony T w przód – ćw. Mięśni brzucha, skłony T w siadzie

       płotkarskim, chwyt RR drabinek na wysokości barków – wymachy

       NN do przodu i do tyłu.

 

Zmiany stacji w prawo.

2

 

2

 

 

 

 

2

 

 

 

2 serie

 

1 okrążenie

 

 

2 razy po 3 serie

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

10

 

 

 

10

 

Ustaw. w szeregu po przeciwnych stronach sali.

 

 

 

Rytm. praca RR.

 

 

 

 

 

 

 

 

Zmiana po każdej serii.

 

Ustaw. w rzędzie.

 

Ustaw. w 2 szeregi

 

Klasa podzielona na 3 grupy 6 osob.

 

 

 

 

 

 

 

Przy każdej stacji po 2 stanowiska.

 

KOŃCOWA

Ćwiczenia uspakajające – zakończenie lekcji.

1.        Marsz wokół sali- wznos RR w górę – wdech, opuszczenie wydech.

2.        W miejscu – rozluźnienie mięsni NN i RR.

3.        Zbiórka, omówienie lekcji, wystawienie ocen dla najlepiej ćwiczących, pożegnanie, zadanie zadania domowego.

Zad. domowe – Ile medali olimpijskich zdobyła Irena Szewińska?

 

 

3

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin