OSNOWA LEKCYJNA
ZADANIA GŁÓWNE: Doskonalenie startu niskiego.
ZADANIA W ZAKRESIE: Motoryka - kształtowanie szybkości.
Wiadomości - na jakich dystansach stosuje się start niski.
Działania wychowawcze - do czego jest nam potrzebny start niski i szybki bieg w życiu.
DYSCYPLINA - LA
MIEJSCE - sala gimnastyczna.
CZAS - 45’
ILOŚĆ ĆWICZĄCYCH - 18
PRZYBORY - 4 płotki, piłki do koszykówki (8).
Część lekcji
Tok lekcji
Zadania szczegółowe
Dozowanie
Uwagi
org - metodyczne
W
S
T
Ę
P
N
A
G
Ł
Ó
Moment organizacyjno – porządkowy. Zabawy ożywiające.
Ćw. RR.
Ćw. T w pł.strzałkowej.
Ćw. NN.
Ćw. T w pł. Złożonej.
Doskonalenie startu niskiego.
1. Zbiórka, raport, powitanie, podanie zadań lekcji.
2. „Połów” – na sygnał uczniowie „ryby” uciekają na drugą stronę sali, zadaniem „rybaków” jest wyłapanie wszystkich „ryb” po przez ich dotknięcie.
3. Trucht po obwodzie sali:
a) krążenie ramion w przód, na sygnał zmiana kierunku krążenia.
b) w marszu krążenie ramion do przodu, na „3” skłon w przód.
c) sliping – A – wysokie unoszenie kolan.
d) w marszu co trzeci krok kolano wysoko do góry.
e) w marszu pogłębianie wypadu na P i LN.
4. Ustawienie przy ścianie w przysiadzie podpartym – na sygnał bieg na czworaka na przeciwległa stronę.
5. Marsz dookoła sali – RR w bok, T opad do przodu w czasie marszu skręty T .
6. Leżenie tyłem – przejście do leżenia przewrotnego do ustania.
7. „1” – 5 m. z przodu, „2” pod ścianą:
- „1”- ze startu wysokiego - uciekają,
- „2”- ze startu niskiego – łapią.
8. Sliping A z chwytem drabinek na wysokości pasa.
9. Bieg wzdłuż sali – sliping A, z powrotem sliping B, odpoczynek- opad T w przód - głębokie wdechy i wydechy.
10. Wieloskoki z N na N z wysokim unoszeniem kolan.
Podział klasy na 3 grupy. (stacje)
I – stacja: Nauka i doskonalenie startu niskiego;
a) „na miejsca” – prawidłowe ułożenie nóg w blokach i rąk na lini startowej,
b) „gotów” – wychylenie do przodu,
c) „start” – bieg w niepełnym wyproście do połowy sali,
d) oparcie o ścianę RR – opad z przejściem do biegu.
II - stacja: 3 płotki w jednakowej odległości od siebie , za nimi piłka
do kosza. Na „start” przejście pod płotkiem-dołem, górą,
dołem, chwyt piłki i po kozłowaniu rzut do kosza.
III –stacja: stopy pod drabinkami – krążenia RR do przodu i do tyłu,
Skłony T w przód – ćw. Mięśni brzucha, skłony T w siadzie
płotkarskim, chwyt RR drabinek na wysokości barków – wymachy
NN do przodu i do tyłu.
Zmiany stacji w prawo.
2’
2 serie
1 okrążenie
2 razy po 3 serie
10’
Ustaw. w szeregu po przeciwnych stronach sali.
Rytm. praca RR.
Zmiana po każdej serii.
Ustaw. w rzędzie.
Ustaw. w 2 szeregi
Klasa podzielona na 3 grupy 6 osob.
Przy każdej stacji po 2 stanowiska.
KOŃCOWA
Ćwiczenia uspakajające – zakończenie lekcji.
1. Marsz wokół sali- wznos RR w górę – wdech, opuszczenie wydech.
2. W miejscu – rozluźnienie mięsni NN i RR.
3. Zbiórka, omówienie lekcji, wystawienie ocen dla najlepiej ćwiczących, pożegnanie, zadanie zadania domowego.
Zad. domowe – Ile medali olimpijskich zdobyła Irena Szewińska?
3’
kasperpl