Doskonalenie elementów technicznych w grze szkolnej.doc

(40 KB) Pobierz

                                                                                                                            DATA  -  7.11.2003 r.

 

PROWADZENIE 35.

 

 

              TEMAT: Doskonalenie elementów technicznych w grze szkolnej.

 

              ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE: 

                  MOTORYCZNOŚCI

-          rozwijanie szybkości, zwinności;

                  UMIEJĘTNOŚCI

-          doskonalenie w grze: podań, chwytów, rzutów  do kosza z miejsca i z biegu;

                  WIADOMOŚCI

-          rodzaje przewinień;

    DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH

-          wdrażanie do zasad zdrowej rywalizacji;

-          współdziałanie w grupie.

 

                  MIEJSCE ZAJĘĆ  - sala gimnastyczna

                  KLASA  -  3e ( chłopcy)

                  LICZBA ĆWICZĄCYCH  -  16

                  CZAS  -  45 minut

                  PRZYBORY  -  piłki koszykowe, szarfy

                  PROWADZĄCY  -  Jolanta Hadam

                  Metody realizacji zadań ruchowych : pogadanka, zabawowa-klasyczna, naśladowcza-

              ścisła, zadaniowa-ścisła, bezpośredniej celowości ruchu

                  Formy prowadzenia zajęć : frontalna, w zespołach

 



TOK LEKCJI.

ZADANIA

SZCZEGÓŁOWE.

CZAS

 

UWAGI

ORGANIZACYJNO METODYCZNE

CZĘŚĆ WSTĘPNO-PRZYGOTOWAWCZA ( 15 min.)

1. Organizacja lekcji

1. Zbiórka, raport, powitanie.

2. Sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć.

3.Podanie i omówienie zadań lekcji.

2 min.

Ustawienie uczniów w

szeregu.

2. Zabawa ożywiająca

„Berek parami” –ćwiczący dobierają się w pary. Jedna z par jest berkiem i próbuje schwytać inne pary.

3 min.

 

 

Berek-para oznaczony szarfą.

3. Ćwiczenia kształtujące.

1. Trucht dookoła sali, na gwizdek bieg na maksymalnej prędkości, przy drugim powrót do truchtu.

2. Bieg przodem, na gwizdek zmiana bieg tyłem.

3. Bieg krokiem odstawno-dostawnym twarzą do środka boiska, na gwizdek obrót twarzą na zewnątrz boiska.

4. Skiping A.

5. Skiping B.

6. Skiping C.

7. W rozkroku, ramiona w górę, na 1-skłon tułowia do prawej nogi, 2-do środka, 3-do lewej nogi, 4-wyprost.

8. P.W.j.w. krążenie tułowia w prawą stronę, następnie w lewą.

9. P.W.j.w. ramiona w bok, skrętoskłony tułowia.

10. Przysiad podparty, naprzemienne wyrzuty nóg w tył, następnie na boki.

11. P.W.j.w. wyrzuty obu nóg w tył do podporu przodem.

12. Leżenie przodem ramiona w bok, na gwizdek uniesienie tułowia do góry.

13. Leżenie tyłem, ramiona wzdłuż tułowia, przejście do leżenia przerzutnego, przy powrocie do siadu głęboki skłon w przód.

14. Leżenie tyłem, na gwizdek wykonanie „świecy”.

10 min.

Uczniowie poruszają się po obwodzie sali.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczniowie w rozsypce.

CZĘŚĆ GŁÓWNA ( 25 min.)

4. Ćwiczenie techniki i taktyki.

 

 

 

 

 

1. Zbiórka i podział na dwa zespoły.

2. Każdy uczeń bierze piłkę do koszykówki.

3. Zespoły zajmują po jednej połowie boiska i wykonują zadania:

- rzut do kosza z dwutaktu z lewej strony

- rzut do kosza z prawej strony

- rzut do kosza z dwutaktu z przodu (dwutakt na lewą lub prawą stronę)

10 min.

Uczniowie w dwuszeregu.

Prowadzący demonstruje ćwiczenia, koryguje błędy.

5. Gra właściwa.

. Gra „każdy z każdym” –zwrócenie szczególnej uwagi na poprawne wykorzystanie w grze wcześniej ćwiczonych elementów.

15 min.

Podział na trzy drużyny 4-osobowe.

CZĘŚĆ KOŃCOWA (5 min.)

6. Uspokojenie organizmu.

1. Leżenie tyłem, oczy zamknięte, wyciszenie organizmu, swobodne i spokojne oddychanie –uczennice wyobrażają sobie morze, góry itp.

2. Koci grzbiet.

3. Leżenie przodem –„lornetkowanie”.

3 min

Pochwalenie najlepiej wykonujących zadanie.

7. Zakończenie lekcji.

1. Pogadanka o przewinieniach i karach w piłce koszykowej.

2. Omówienie lekcji.

3. Pożegnanie.

2 min.

Uczniowie w rozsypce.

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin