Data 18/09/2003
Konspekt lekcji z wychowania fizycznego kl IV ab
Temat lekcji: bawimy się w mini koszykówkę.
Prowadzący: Jacek Wilk
Zadanie szczegółowe:
Kształcenie sprawności motorycznej:
Uczeń:
- rozwija zwinność poprzez zmianę tempa i kierunku biegu
- uczestniczy organizacji zabaw szybkościowo- zwinnościowych
- rozwija sprawność poprzez zabawy z piłkami
- rozwija czucie piłki poprzez żonglerkę z piłką
Umiejętności:
Uczeń potrafi:
- zorganizować i przeprowadzać zabawy z piłką ,,byk na arenie” podanie piłki po obwodzie – środkowy uczeń broni
- bawić się z piłką w różnych ćwiczeniach w miejscu, marszu i biegu.
-odrzucać i chwytać piłkę ze zmianą miejsca, pozycji i tempa.
Wiadomości:
Uczy się zasad ,,fair play”
Uczy się zasad kulturalnego dopingu i uczestnictwa w zawodach
Usamodzielnienie ucznia:
- angażuje się w zabawę z piłką
- przestrzega zasad „fair play”
- pełni rolę sędziego i organizatora (pomocnik nauczyciela).
Przybory –piłki do kosza, szarfy.
Miejsce ćwiczeń – sala gimnastyczna
…...ia lekcjiji z wychowania fizycznego
Część lekcji
Czynności ucznia
Czynności nauczyciela
Metody i formy
Docelowe
Zadania
Wstępna
Zapozna się z zadaniami lekcji
Słucha poleceń nauczyciela, tłumaczy określenie ,,fair play’’
Sprawdzenie gotowości ucznia do lekcji.
Nauczyciel podaje zadanie lekcji i pyta co oznacza słowo ,,fair play”
pogadanka
Główna (a)
Pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku
Berek z kozłowaniem w parach – jeden kozłuje piłkę goniąc uciekającego bez piłki. Zatrzymuje się i stara trafić uciekającego. Gdy ,,zbije” następuje zmiana ćwiczących.
Tłumaczy zasady zabawy.
Przestrzega reguł
zabawowa
Główna (b)
Rozwijanie szybkości i zwinności poprzez szybkie zmiany kierunku poruszania się
Ustawieni wzdłuż jednej ściany – podrzucamy piłkę przed sobą idąc w przód klaśnij w dłonie, za plecami, pod noga, z obrotem o 360 stopni.
Kozłujemy piłkę w pozycji wysokiej i niskiej, w staniu, przysiadzie, marszu i biegu. Kozłując przerzucamy piłkę pod nogą Zabawa ,,chroń ostatniego” – ćwiczący w czterech rzędach ABCD trzymają się za biodra , poruszają się w prawo i w lewo. Ćwiczący z B kozłując piłkę stara się ,,zberkować” ostatniego w rzędzie A itd
Doskonalenie podań piłki; pr. i l. ręką, oburącz, sprzed klatki piersiowej i znad głowy.
Ćwiczenia oswajające z piłką i rozwijające czucie piłki poprzez żonglerkę.
.Każda z drużyn ma 5 piłek., który wraz z nauczycielem przeprowadza zabawę. Przypomina o zasadzie „fair play” i kulturalnej za...
kasperpl