Konspekt lekcji z gier i zabaw ruchowych5.doc

(45 KB) Pobierz
Konspekt lekcji z gier i zabaw ruchowych

Konspekt lekcji z gier i zabaw ruchowych nr. 5

 

Dyscyplina / konkurencja: gry i zabawy ruchowe

Temat: zabawy ruchowe

Zadania szczegółowe w zakresie:

-motoryczności: kształtowanie szybkości zwinności

-wiadomości: znajomość gier i zabaw

-działanie wychowawcze: podporządkowanie własnych ambicji sprawom zespołu

-zdrowia: kształtowanie prawidłowej postawy ciała

-umiejętności: rzut do ustawionej piłki

Przybory/przyrządy: piłeczki duża piłka tarcze

Miejsce lekcji: sala gimnastyczna

Czas lekcji: 45 min

Liczba ćwiczących: 20

Klasa: II

Metody realizacji zadań ruchowych: zabawowo naśladowcza zabawowo klasyczna

 

Tok lekcji

Zadania szczegółowe

Czas

Uwagi metodyczne

1 organizacja lekcji

 

 

2 zabawa  ożywiająca

 

 

 

 

 

3 zabawa  orientacyjno porządkowa

 

 

 

 

 

 

 

 

4 gra na czworakach

 

 

 

 

5 gra bieżna

 

 

 

 

 

 

 

6 gra rzutna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7zabawa  bieżna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 zabawa uspokajająca

 

 

9 zakończenie lekcji

Zbiórka  powitanie podanie celów i zadań lekcji

Sprawdzenie obecności

 

 

Dzień dobry

Jedno dziecko (wyznaczone) stoi tyłem do

dzieci w odległości 8-12 kroków. Wyznaczone

dziecko wymawia "dzień dobry". Zadaniem

dziecka jest odgadnąć kto to wypowiedział.

Zmiana ról. Zabawa toczy się dale

 

Z chwilą podniesienia tarczy kolejka, która dostrzeże kolor zielony uprawniający do jazdy, rusza miejsca. Na zmianę koloru tarczy staje W miejscu, podczas gdy kolejka ze strony przeciwnej, dotąd stojąca w miejscu, rusza przed siebie. Częsta zmiana tarczy zatrzymuje jedną kolejkę,zezwala zaś jechać drugiej. Ruch odbywa się zawsze w jednym kierunku i z jednej strony, tak aby kolejki nie przeszkadzały sobie wzajemnie. Po przejechaniu drogowskazu kolejki ruszają  już bez przeszkód do stacji, tzn. do końca boiska, po czym zmienia  „lokomotywę" i kierunek jazdy. Na ponowne sygnały kolejki ruszaja przed siebie.

 

Pary ustawiają się w rzędach. Na sygnał wy-

ruszają pierwsze taczki. Gdy osiągną linię mety, wyruszają na-

stępne itd. Wyścig wygrywa rząd, którego wszystkie pary zna-

lazły się szybciej na mecie.

 

 

Na dany znak obydwa szeregi biegną jak

najszybciej ze startu do mety, przy czym dzieci z drugiego sze-

regu starają się chwycić biegnące przed nimi z pierwszego. Każde

bwyta swego poprzednika. To, które dogoni go przed metą, zdo-

bywa punkt dla swego zespołu. Gonitwę powtarza się kilka razy.

zwycięstwie decyduje zdobyta ilość punktów.

 

 

Dzieci ustawiają się dużym kołem. Dzieci

starają się rzutami (piłeczki) strącić piłkę

ustawioną na taborecie. Wyznaczone dziecko

„wartownik" ustawia strąconą piłkę. Dzieci

zbierają piłeczki a wartownik stara się jeszcze

chwycić jedną piłeczkę. Dziecko bez piłeczki

jest „wartownikiem"

 

 

 

 

Wyznaczone lub wybrane na „berka"

dziecko ogłasza wszystkim: „jestem berkiem", po czym zaczyna

za nimi gonitwę. Wszyscy rozbiegają się na oznaczonym terenie,

a jeśli „berek" dosięgnie upatrzoną ofiarę, ta woła do znajdują-

cego się najbliżej: „daj rękę". Na zawołanie natychmiast pod-

biega przyjaciel i przez podanie ręki ratuje uciekającego. „Berek"

upatruje wówczas następnego i poczyna za nim gonić. Schwytany

zostaje „berkiem", lecz aby inni wiedzieli, iż tę rolę przejmuje

na siebie woła: „jestem berkiem", po czym rozpoczyna łapać ucie-

kających.

 

"Kto ciszej"

Dzieci wyskakują na siedzenie ławek, tak aby

ich nie było słychać.

 

Omówienie lekcji porządkowanie sali  .

 

 

 

 

 

 

 

 

5 min

 

 

 

 

4 min

 

 

 

 

 

 

4 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 min

 

 

 

 

 

6 min

 

 

 

 

 

 

 

 

9 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 min

 

 

 

5 min

 

 

 

 

 

 

 

 

wszyscy stoją na obu torach w rzędach trzymając poprzednika za barki lub w pasie („kolejka"). W środku torów staje „drogowy".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

dzieci ustawiają się w dwóch szeregach na obu liniach startu, przy czym znajdują się w niskiej lub wysokiej pozycji startowej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dzieci dzielimy na dwa zespoły. Wyznaczamy dla jednego zespołu boisko w środku

którego znajduje się duży przedmiot (taboret,

pień).

 

 

 

 

 

Należy zwracać uwagę, aby dzieci w porę przycho-

dziły z pomocą zagrożonym, aby nie trzymały się za ręce zbyt

długo (najwyżej 3—5 sęk.), aby nie wybiegały poza określoną

granicę i aby nie tworzyły trójek lub większych zespołów, tylko

pary.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin