KONSPEKT LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
TEMAT: NAUKA PRZEWROTU W PRZÓD Z PRZYSIADU PODPARTEGO DO PRZYSIADU PODPARTEGO
Zadania szczegółowe w zakresie:
· Umiejętności: Wykonanie przewrotu w przód z pomocą.
· Motoryczności: Siła ramion, gibkość, kształtowanie poczucia równowagi.
· Wiadomości: rodzaje ćwiczeń zwinnościowych
· Wychowawczym: Współpraca w grupie, zespole..
Miejsce lekcji: salka gimnastyczna Klasa:
Przybory: materace Czas: 45 min.
Formy prowadzenia zajęć: frontalna, w zespołach
Metody realizacji zadań ruchowych: ścisła, zabawowa
Tok lekcji
Zadania szczegółowe lekcji
Czas
Uwagi
I CZĘŚĆ GŁÓWNA
Moment org – porządkowy.
Zabawa ożywiająca
Ćwiczenia kształtujące na obwodzie koła.
II CZĘŚĆ GŁÓWNA
Nauczanie przewrotu w przód z przysiadu podp. Do przysiadu podp.
III CZĘŚĆ KOŃCOWA
Uspokojenie organizmu.
Podsumowanie dydaktyczno – wychowawcze.
1. Zbiórka w dwuszeregu, sprawdzenie obecności, powitanie.
2.” Dżokeje”
1) „Poranne przeciąganie, pożegnanie z rodzicami, narzeczoną, teściową”..., wsiadamy na konia.
2) Jazda (trucht w miejscu):
- Jedziemy „z górki” – szybszy trucht.
- Jedziemy „ pod górkę” – wolniejszy trucht.
- Przeszkoda, most – skaczemy raz na PN raz na LN.
- Przeszkoda „ 3 kategorii” – 3 podskoki obunóż z wysokości unoszeniem kolan.
- „ Uwaga! Policja – 3 kroki w tył, stajemy w bezruchu
- Stadion piłkarski – w truchcie: oklaski, okrzyki.
- Powrót na miejsce...
3. Ćwiczenia kształtujące:
1˚ PW- postawa zasadnicza, krążenia głowy w P i L stronę.
2˚ Ćwiczenia ramion: PW – zasadnicza: RR w bok, RR w górę, RR w dół.
3˚ Ćwiczenia T: PW – rozkrok, RR biodra chwyt
1 – 2 skłon T w bok, RP - łuk nad głową
3 – 4 powrót do pozycji wyjściowej
4˚ Ćwiczenia skocznościowe: PW – p. zasadnicza
1 – 3 przeskoki obunóż
4 przeskok, obrót o 360˚
4. Nauczanie przewrotu w przód:
1) Pokaz i objaśnienie: z przysiadu podpartego, skłon G w przód z jednoczesnym unoszeniem bioder. Ciężar ciała przenosimy na RR. Ugiąć RR, oprzeć kark o podłoże, wykorzystując odbicie NN przetoczyć się na plecy. W tym czasie chwycić dłońmi podudzia i przeciągnąć je do T co ułatwia przejście do przysiadu.
2) Z przysiadu podpartego, wznos bioder z jednoczesnym wychyleniem w przód i przeniesieniem ciężaru ciała na ręce ze skłonem głowy w przód.
3) Z klęku na górnej części skrzyni, dłonie oparte. Poniżej na podłożu, przeniesienie ciężaru ciała na ręce z jednoczesnym skłonem głowy i oparciem karku na materac, wznosem bioder i odbiciem kolan – przetoczenie w przód.
4) Z przysiadu podpartego przed materacem, przewrót w przód do przysiadu podpartego z pomocą. Ochraniający klęczy z boku, działa odpowiednio asekurując ćwiczącego – nadając ruch obrotowy.
5. Z przysiadu podpartego przed materacem, przewrót w przód do przysiadu podpartego, wyk. samodzielnie.
6. Ćwiczenia rozciągające w formie stretchingu.
7. Uporządkowanie sali, omówienie zajęć, pochwała uczniów za aktywny udział w lekcji, sportowe pożegnanie.
3’
5’
4x
8x
18’
2’
Oryginalna forma zabawy wywołuje pogodny nastrój, atmosferę w celu zwiększenia efektywności pracy.
Forma koło, czołem do wewnątrz.
Nauczanie przewrotu w przód ułatwia zastosowanie „pochylni”.
Asekuracja: nauczyciel, klęcząc z boku, jedną rękę podkłada pod kark ucznia, co zabezpiecza skłon G w dół, 2 ręką popycha ćwiczącego, chwyt pod kolana, w celu nadania rotacji.
kasperpl