gimnastyka(mostek).doc

(39 KB) Pobierz
KONSPEKT LEKCJI Z WYCHOPWANIA FIZYCZNEGO

KONSPEKT LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

 

Imię i nazwisko prowadzącego: Monika Więckowska

Zadania główne (temat lekcji), klasa: Gimnastyka - uczymy się podporu łukiem leżąc tyłem (mostek). Klasa 1

 

Zadania szczegółowe

1.W zakresie sprawności motorycznej uczeń:

- kształcenie gibkości

- kształcenie zwinności

 

2.W zakresie umiejętności uczeń potrafi:

- wykonać podpór łukiem leżąc tyłem

 

3.W zakresie wiadomości uczeń:

- zainteresowanie uczniów wpływem ruchu na układ oddechowy

 

4.W zakresie usamodzielniania ucznia:

- przeżywanie radości i satysfakcji z wykonywanych zadań

 

Formy organizacyjne pracy z uczniami:

- frontalna

- indywidualna

 

Formy realizacji zajęć:

- ścisła

- zadaniowa

- naśladowcza

 

Metody nauczania:

- problemowa

- wychowawcza

 

Metody zdobywania i przekazywania wiedzy:

- pogadanka

- pokaz

- dyskusja

 

Miejsce zajęć: sala gimnastyczna

Liczba uczniów: 13

Przyrządy, przybory:                            - materace

                                                        - ławeczka

 

Część lekcji

Czynności ucznia

Czynności nauczyciela

Uwagi

Metody i formy

Docelowe

Zadania

Część wstępna

Zapoznanie się z zadaniami lekcji

- zbiórka

- powitanie

- słuchają informacji nauczyciela

- wita się z uczniami

- sprawdza gotowość uczniów do zajęć

- omawia główne zadania lekcji

Zbiórka w szeregu

Pogadanka

Część główna A

Przygotuje organizm do wysiłku

- krążenie RR ze skakanka złożoną na pół(P,L ręką) w biegu

- w marszu- wymach nóg do skakanki trzymanej na wysokości barków

- skip A, C

- przeskoki przez skakankę obunóż

- przeskoki przez skakankę jednonóż (zmiana nogi)

- przeskoki obunóż przez skakankę złożoną na pół (w przód i w tył)

- siad prosty- zahaczamy skakankę o stopy i wykonujemy siad równoważny.

- leżenie tyłem- skakanka złożona na pół- przekładamy ją pod ciałem od głowy do nóg

- leżenie przodem- skakankę zahaczamy za stopy i wyciągamy NN do góry, wykonujemy kołyskę

- rozdaje skakanki

- pokazuje ćwiczenia

- nadaje rytm ćwiczeń

- dba o bezpieczeństwo uczniów

Ustawienie  na obwodzie koła

Ścisła

Naśladowcza

Część główna B

Nauka podporu łukiem leżąc tyłem

- stojąc przodem do drabinek z chwytem RR za szczebel na wysokości bioder odchylenie T do tyłu – powrót do pozycji wyjściowej

- skłony T do tyłu z różnymi ułożeniami RR (na głowie, biodrach)

- leżenie przodem do drabinek- wyjście prostymi RR po szczeblach

- leżenie przodem RR w górę z równoczesnym skłonem T w tył

- leżenie tyłem NN ugięte wejście po szczeblach drabinki poprzez skłon T w tył

- leżenie przodem skłon T w tył ze zgięciem NN i chwytem za stopy – kołyska

- siad pobok na ławeczce z przytrzymaniem NN prostych w kolanach opad i skłon T w tył powrót do pozycji wyjściowej

-leżenie przodem dłonie oparte o podłoże przy biodrach skłon T w tył dotknięcie głowy stopami (foka)

-wykonanie mostka z leżenia tyłem

- pokazuje ćwiczenia

- koryguje występujące błędy

- asekuruje

 

Zadaniowa

Ścisła

Część końcowa

Podsumowanie

- zebranie sprzętu

- zbiórka

- wysłucha uwag nauczyciela

- pożegnanie

- nakazuje zebrać sprzęt

- omawia lekcję

- żegna się z uczniami

Zbiórka w szeregu

Pogadanka

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin