KONSPEKT LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Imię i nazwisko prowadzącego: Monika Więckowska
Zadania główne (temat lekcji), klasa: Gimnastyka - uczymy się podporu łukiem leżąc tyłem (mostek). Klasa 1
Zadania szczegółowe
1.W zakresie sprawności motorycznej uczeń:
- kształcenie gibkości
- kształcenie zwinności
2.W zakresie umiejętności uczeń potrafi:
- wykonać podpór łukiem leżąc tyłem
3.W zakresie wiadomości uczeń:
- zainteresowanie uczniów wpływem ruchu na układ oddechowy
4.W zakresie usamodzielniania ucznia:
- przeżywanie radości i satysfakcji z wykonywanych zadań
Formy organizacyjne pracy z uczniami:
- frontalna
- indywidualna
Formy realizacji zajęć:
- ścisła
- zadaniowa
- naśladowcza
Metody nauczania:
- problemowa
- wychowawcza
Metody zdobywania i przekazywania wiedzy:
- pogadanka
- pokaz
- dyskusja
Miejsce zajęć: sala gimnastyczna
Liczba uczniów: 13
Przyrządy, przybory: - materace
- ławeczka
Część lekcji
Czynności ucznia
Czynności nauczyciela
Uwagi
Metody i formy
Docelowe
Zadania
Część wstępna
Zapoznanie się z zadaniami lekcji
- zbiórka
- powitanie
- słuchają informacji nauczyciela
- wita się z uczniami
- sprawdza gotowość uczniów do zajęć
- omawia główne zadania lekcji
Zbiórka w szeregu
Pogadanka
Część główna A
Przygotuje organizm do wysiłku
- krążenie RR ze skakanka złożoną na pół(P,L ręką) w biegu
- w marszu- wymach nóg do skakanki trzymanej na wysokości barków
- skip A, C
- przeskoki przez skakankę obunóż
- przeskoki przez skakankę jednonóż (zmiana nogi)
- przeskoki obunóż przez skakankę złożoną na pół (w przód i w tył)
- siad prosty- zahaczamy skakankę o stopy i wykonujemy siad równoważny.
- leżenie tyłem- skakanka złożona na pół- przekładamy ją pod ciałem od głowy do nóg
- leżenie przodem- skakankę zahaczamy za stopy i wyciągamy NN do góry, wykonujemy kołyskę
- rozdaje skakanki
- pokazuje ćwiczenia
- nadaje rytm ćwiczeń
- dba o bezpieczeństwo uczniów
Ustawienie na obwodzie koła
Ścisła
Naśladowcza
Część główna B
Nauka podporu łukiem leżąc tyłem
- stojąc przodem do drabinek z chwytem RR za szczebel na wysokości bioder odchylenie T do tyłu – powrót do pozycji wyjściowej
- skłony T do tyłu z różnymi ułożeniami RR (na głowie, biodrach)
- leżenie przodem do drabinek- wyjście prostymi RR po szczeblach
- leżenie przodem RR w górę z równoczesnym skłonem T w tył
- leżenie tyłem NN ugięte wejście po szczeblach drabinki poprzez skłon T w tył
- leżenie przodem skłon T w tył ze zgięciem NN i chwytem za stopy – kołyska
- siad pobok na ławeczce z przytrzymaniem NN prostych w kolanach opad i skłon T w tył powrót do pozycji wyjściowej
-leżenie przodem dłonie oparte o podłoże przy biodrach skłon T w tył dotknięcie głowy stopami (foka)
-wykonanie mostka z leżenia tyłem
- koryguje występujące błędy
- asekuruje
Zadaniowa
Część końcowa
Podsumowanie
- zebranie sprzętu
- wysłucha uwag nauczyciela
- pożegnanie
- nakazuje zebrać sprzęt
- omawia lekcję
- żegna się z uczniami
kasperpl