17834.pdf

(177 KB) Pobierz
vw-wi://rl/C.pl-PL.S00.5309.00.wi::27264369.xml?xsl=3
Wykonanie diagnozy elementów wykonawczych
Page 1 of 6
Wykonanie diagnozy elementów
wykonawczych
W diagnozie elementów wykonawczych nastħpujĢce elementy sĢ
uaktywniane w podanej kolejnoĻci:
1. nastawnik przepustnicy -V60-
2. elektrozawór 1 zasobnika z wħglem aktywnym -N80-
3. zawór recyrkulacji spalin -N18-
4. czujnik prħdkoĻci obrotowej silnika -G28- ŗ Przypis
5. przekaŅnik pompy paliwa -J17-
6. połĢczenie elektryczne silnik-sprħŇarka klimatyzacji ŗ Przypis
1) nie braę pod uwagħ
Niezb ħ dne narz ħ dzia specjalne, testery i urz Ģ dzenia
pomiarowe oraz wyposa Ň enie
ª tester samochodowy -V.A.G 1552- z przewodem -
V.A.G 1551/3, 3A, 3B oder 3C-
ª adapter pomiarowy -V.A.G 1598/31-
ª multimetr, np. -V.A.G 1715-
ª próbnik z diodĢ ĻwiecĢcĢ, np. -V.A.G 1527B-
ª pomocniczy zestaw pomiarowy, np. -V.A.G 1594C-
ª schemat elektryczny
Warunki sprawdzania
Bezpieczniki 1, 3, 7, 9, 10, 14, 16, 17, 24,
25, 28, 35, 48, 52, 56 i 61 muszĢ byę w
porzĢdku.
Napiħcie akumulatora musi wynosię co
najmniej 11,5 V.
Wszystkie odbiorniki elektryczne, jak np.
Ļwiatła i ogrzewanie tylnej szyby, muszĢ
byę wyłĢczone.
Czujniki kĢtowe napħdu przepustnicy -
G187- i -G188- muszĢ byę w porzĢdku.
Wskazówka
ª Diagnoz ħ elementów wykonawczych
mo Ň na wykonywa ę tylko, gdy silnik nie
pracuje i jest wł Ģ czony zapłon.
ª Diagnoza elementów wykonawczych jest
przerywana, gdy wyst Ģ pi rozruch silnika
albo rozpoznany zostanie impuls pr ħ dko Ļ ci
obrotowej.
ª Podczas diagnozy elementów
wykonawczych poszczególne elementy
zostan Ģ uaktywnione na tak długo, dopóki
naci Ļ ni ħ ciem przycisku ŗ nie nast Ģ pi
przeł Ģ czenie na nast ħ pny element
wykonawczy.
ª Elementy wykonawcze sprawdza si ħ
akustycznie lub dotykiem.
Przebieg pracy
vw-wi://rl/C.pl-PL.S00.5309.00.wi::27264369.xml?xsl=3
2011-11-06
721961786.007.png 721961786.008.png
Wykonanie diagnozy elementów wykonawczych
Page 2 of 6
– PodłĢczyę tester -V.A.G 1552-. WłĢczyę
zapłon i wybraę adres 01 „sterownik
silnika“ ŗ Rozdział .
– Wybraę funkcjħ 03 „Diagnoza elementów
wykonawczych“.
Informacja na wyĻwietlaczu:
Test systemów samochodu Q
03 – diagnoza elementów wykonawczych
Uaktywnienie nastawnika przepustnicy -V60-:
– Potwierdzię przyciskiem Q .
Informacja na wyĻwietlaczu:
Diagnoza elementów wykonawczych –>
Nastawnik przepustnicy -V60
Nastawnik przepustnicy musi tak długo
otwieraę i zamykaę przepustnicħ, dopóki
naciĻniħciem przycisku ŗ nie zostanie
uaktywniony nastħpny element wykonawczy.
JeĻli przepustnica siħ nie porusza:
– Sprawdzię zespół sterujĢcy przepustnicy
ŗ Rozdział , Sprawdzenie zespołu
sterujĢcego przepustnicy.
Uaktywnienie elektrozaworu 1 zasobnika
z w ħ glem aktywnym -N80-:
– NacisnĢę przycisk ŗ .
Informacja na wyĻwietlaczu:
Diagnoza elementów wykonawczych –>
Elektrozawór 1 zasobnika z w ħ glem akt. -N80
Elektrozawór (z prawej strony, na kopule
amortyzatora) musi tak długo słyszalnie
stukaę, dopóki naciĻniħciem przycisku ŗ
nie zostanie uaktywniony nastħpny element
wykonawczy.
– Od elektrozaworu odłĢczyę wĢŇ z
zasobnika z wħglem aktywnym.
– Na wolne przyłĢcze zaworu nasadzię
wĢŇ pomocniczy.
– Podczas diagnozy elementów
wykonawczych dmuchaę w wĢŇ
pomocniczy (w kierunku zespołu
sterujĢcego przepustnicy). Zawór musi
otwieraę i zamykaę.
JeĻli elektrozawór nie stuka:
– Kontynuowaę sprawdzanie ŗ OdnoĻnik .
Uaktywnienie zaworu recyrkulacji spalin -
N18-:
– NacisnĢę przycisk ŗ .
Informacja na wyĻwietlaczu:
Diagnoza elementów wykonawczych –>
zawór recyrkulacji spalin -N18
Zawór recyrkulacji spalin (w komorze silnika
z lewej strony przy głowicy) musi stukaę,
dopóki naciĻniħciem przycisku ŗ nie
zostanie uaktywniony nastħpny element
wykonawczy.
JeĻli zawór recyrkulacji spalin nie stuka:
vw-wi://rl/C.pl-PL.S00.5309.00.wi::27264369.xml?xsl=3
2011-11-06
721961786.009.png
Wykonanie diagnozy elementów wykonawczych
Page 3 of 6
– Kontynuowaę sprawdzanie ŗ OdnoĻnik .
czujnik pr ħ dko Ļ ci obrotowej silnika -G28-
: (nie bra ę pod uwag ħ )
– NacisnĢę przycisk ŗ .
Informacja na wyĻwietlaczu:
Diagnoza elementów wykonawczych –>
Czujnik pr ħ dko Ļ ci obrotowej silnika -G28
Uaktywnienie przeka Ņ nika pompy paliwa -
J17-:
– NacisnĢę przycisk ŗ .
Informacja na wyĻwietlaczu:
Diagnoza elementów wykonawczych –>
Przeka Ņ nik pompy paliwa -J17
PrzekaŅnik pompy paliwa (na płycie
przekaŅników) musi siħ włĢczaę i wyłĢczaę,
dopóki naciĻniħciem przycisku ŗ nie
zostanie uaktywniony nastħpny element
wykonawczy.
Wskazówka
W czasie, gdy przeka Ņ nik pompy paliwa jest
uaktywniony tak Ň e pompa paliwa musi
słyszalnie pracowa ę . Podczas sprawdzania
nie uruchamia ę Ģ cznika drzwiowego (nie
otwiera ę drzwi).
JeĻli przekaŅnik nie stuka:
– Wybraę funkcjħ 06 „Zakoıczenie pracy“ i
wyłĢczyę zapłon.
– Sprawdzenie przekaŅnika pompy paliwa
ŗ Schematy elektryczne, Poszukiwanie
usterek i PołoŇenie elementów .
Poł Ģ czenie elektryczne silnik-spr ħŇ arka
klimatyzacji (nie bra ę pod uwag ħ )
– NacisnĢę przycisk ŗ .
Informacja na wyĻwietlaczu:
Diagnoza elementów wykonawczych –>
poł Ģ cz. elektr. silnik-spr ħŇ arka klimatyz.
Dalszy ci Ģ g sprawdzania, je Ň eli
elektrozawór 1 zasobnika z w ħ glem
aktywnym nie stuka:
– Od elektrozaworu 1 -N80- odłĢczyę 2-
stykowy wtyk -strzałka-.
vw-wi://rl/C.pl-PL.S00.5309.00.wi::27264369.xml?xsl=3
2011-11-06
721961786.010.png
Wykonanie diagnozy elementów wykonawczych
Page 4 of 6
– Do odłĢczonego wtyku podłĢczyę próbnik z
diodĢ ĻwiecĢcĢ.
– Dioda ĻwiecĢca próbnika musi migaę.
JeĻli dioda ĻwiecĢca miga:
– Do koıca doprowadzię diagnozħ
elementów wykonawczych.
– WyłĢczyę zapłon.
– Wymienię elektrozawór 1 -N80-.
JeĻli dioda ĻwiecĢca nie miga:
– Do koıca doprowadzię diagnozħ
elementów wykonawczych.
– WyłĢczyę zapłon.
– Do wiĢzki przewodów sterownika silnika
podłĢczyę adapter pomiarowy -
V.A.G 1598/31- ŗ Rozdział . Nie podłĢczaę
sterownika silnika.
– Na podstawie schematu elektrycznego
sprawdzię, czy nie sĢ przerwane przewody
miħdzy adapterem pomiarowym i 2-
stykowym wtykiem.
vw-wi://rl/C.pl-PL.S00.5309.00.wi::27264369.xml?xsl=3
2011-11-06
721961786.001.png 721961786.002.png 721961786.003.png 721961786.004.png
Wykonanie diagnozy elementów wykonawczych
Page 5 of 6
Ko ı cówka wtyku
Gniazdo adaptera -V.A.G
1598/31-
2
64
– Rezystancja przewodu: maks. 1,5 Ȫ.
– Sprawdzię ponadto, czy przewód nie ma zwarcia do plusa lub
do masy.
wartoĻę zadana: ¯ Ȫ.
– Na podstawie schematu elektrycznego sprawdzię, czy nie jest
przerwany przewód miħdzy koıcówkĢ nr 1 dwustykowego
wtyku i przekaŅnikiem pompy paliwa -J17-.
– Rezystancja przewodu: maks. 1,5 Ȫ.
JeĻli w połĢczeniach nie stwierdzi siħ usterek:
– wymienię sterownik silnika ŗ Rozdział .
Dalszy ci Ģ g sprawdzania, je Ň eli zawór recyrkulacji spalin nie
stuka:
– Od zaworu recyrkulacji spalin -N18-
odłĢczyę 6-stykowy wtyk -strzałka- (z
przodu, z lewej strony na obudowie
wałków rozrzĢdu).
– Próbnik z diodĢ ĻwiecĢcĢ podłĢczyę za
pomocĢ przewodów pomocniczych do
koıcówek 1 i 5 odłĢczonego wtyku.
– Dioda ĻwiecĢca próbnika musi migaę.
JeĻli dioda ĻwiecĢca miga:
– Do koıca doprowadzię diagnozħ
elementów wykonawczych.
– WyłĢczyę zapłon.
– Wymienię elektrozawór recyrkulacji spalin -
N18- ŗ Silnik 1,4 l/55 kW; 1,4 l/74 kW –
układ mechaniczny; Gr.napraw26 .
JeĻli dioda ĻwiecĢca nie miga:
– Do koıca doprowadzię diagnozħ
elementów wykonawczych.
– WyłĢczyę zapłon.
– Do wiĢzki przewodów sterownika silnika
podłĢczyę adapter pomiarowy -
V.A.G 1598/31- ŗ Rozdział . Nie podłĢczaę
sterownika silnika.
– Na podstawie schematu elektrycznego
sprawdzię, czy nie sĢ przerwane przewody
miħdzy adapterem pomiarowym i 6-
stykowym wtykiem.
vw-wi://rl/C.pl-PL.S00.5309.00.wi::27264369.xml?xsl=3
2011-11-06
721961786.005.png 721961786.006.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin