34.doc

(31 KB) Pobierz



Co słyszysz?

83.      Co odczuwasz przy dotyku?




MATERIAŁY: niepotrzebne

MATERIAŁY: niepotrzebne

CEL:              rozwój wrażliwości zmysłowej, koncentracja

PRZEBIEG: uczestnicy proszeni są o skoncentrowanie się wyłącznie na doznaniach dotykowych. Poszczególne osoby lub małe grupy są proszone o wyszukanie w swoim oto­czeniu powierzchni o specyficznej fakturze, np.: szorstkiej - lepkiej - delikatnej - gładkiej - piaszczys­tej - jedwabnej - ostrej - surowej - podrapanej -zimnej - miękkiej - twardej - chłodnej - mokrej -kolczastej - kruchej - suchej - gąbczastej - gorącej -mocnej

Grupa może zaproponować własne określenia lub ka­tegorie. Należy potem omówić, dlaczego dane przed­mioty zostały zakwalifikowane do takiej, a nie innej kategorii

WARIANTY:   - można porównać powierzchnie znajdujące się na

zewnątrz i wewnątrz budynku

- można porównać swoje wrażenia z badania po­wierzchni z otwartymi i zamkniętymi oczami


CEL: PRZEBIEG:

rozwój wrażliwości zmysłowej

uczestnicy mają zamknięte oczy i leżą na podłodze lub siedzą po turecku. Prowadzący prosi o absolutną ciszę i podkreśla, że nie wolno kontaktować się ze sobą przez określony czas. W tym czasie każda z osób wsłuchuje się uważnie w każdy najdrobniejszy dźwięk, jaki słyszy i stara się go zapamiętać (licząc wszystkie usłyszane dźwięki). Na zakończenie uczestnicy spisują wszystkie dźwięki, które usłyszeli - można to robić indywidualnie lub całą grupą. Prowadzący prosi o określenie, jakie dźwięki są dobrze słyszalne, które brzmią przyjemnie, a które nie itd.

WARIANTY:   można porównać dźwięki pochodzące z wnętrza pokoju z dźwiękami dochodzącymi z zewnątrz


 


84



85

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin