30.doc

(27 KB) Pobierz

71.


Przeciwieństwa


72.


Przysłowia


 










MATERIAŁY: niepotrzebne

CEL:

ruch, koncentracja

PRZEBIEG:   każdy z uczestników odgrywa własną interpretację przeciwstawnych form, np.: kolczasty - gładki zły - łagodny ciężki - lekki mały - wielki

mały księżyc - duża planeta Każdy może dodać swoje własne pomysły

WARIANTY: - na dźwięk sześciu uderzeń bębna (klaśnięć) nas­tępuje zmiana z interpretacji jednej formy w drugą, przeciwstawną. Można je przedstawić jako zastygłe figury

- uczestnicy dobierają się w pary i prezentują cechy osobowości odpowiadające parom przeciwieństw; improwizują


MATERIAŁY: niepotrzebne

cEŁ:              improwizacja, komunikacja, interakcje grupowe

PRZEBIEG: prowadzący dzieli uczestników na mniejsze grupy i każdej grupie zadaje jakieś przysłowie jako temat im­prowizacji teatralnej. Prowadzący powinien przedys­kutować z uczestnikanmi sposób interpretacji. Inter­pretacja może być dosłowna lub symboliczna, panto-mimiczna lub ze słowami. Przykłady przysłów:

- Lepszy wróbel w garści, niż gołąb na dachu

- Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło

- Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie

- Kuj żelazo, póki gorące

- Nie wszystko złoto, co się świeci

- Lepiej późno, niż wcale

- Potrzeba matką wynalazków

- Nie chwal dnia przed zachodem słońca

- Uderz w stół, a nożyce się odezwą

- Tonący brzytwy się chwyta

- Lepsza rozwaga niż odwaga

WARIANTY:   - można próbować wymyślić własne przysłowia i przedstawićje

-              można   przedstawić   przysłowia,   które   się   nie
sprawdzają w rzeczywistości


 


76


77

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin