2_KRYTERIA_Wrocław_23_maja_2007.pdf
(
146 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - Wroclaw_kryteria_RED.doc
Materiał szkoleniowy
Wrocław, 23 maja 2007 r.
Opracowanie:
Adriana Grochala-Kope
ę
, Edyta Pastusiak, Anna Szumilas, Aleksandra Gniewaszewska, Jo-
anna Koliszek, Beata Mazur, Dorota Majk, Monika Burzy
ı
ska, Dorota Sosna, Agnieszka
Pow
Ģ
ska, Alicja Trambacz, Magdalena Wachnik, El
Ň
bieta Chojaczek, El
Ň
bieta D
ħ
bska
Lider Programu – Małgorzata Tucka
TEMAT:
Kryteria oceny poprawno
Ļ
ci pracy uczniów z dysleksj
Ģ
MATEMATYKA
•
poprawno
Ļę
rozwi
Ģ
zania zadania ocenia
ę
dopiero po upewnieniu si
ħ
,
Ň
e ucze
ı
rozumie
jego tre
Ļę
,
•
na ocen
ħ
nie mog
Ģ
wpływa
ę
bł
ħ
dy w obliczeniach,
•
nie nale
Ň
y obni
Ň
a
ę
oceny wówczas, gdy ucze
ı
ma problemy z uło
Ň
eniem w wyobra
Ņ
ni
zmian przestrzennych.
PRZYRODA
•
przy odpowiedziach ustnych zadawa
ę
pytania naprowadzaj
Ģ
ce,
•
przy ocenie prac pisemnych zwróci
ę
uwag
ħ
czy polecenia były sformułowane w sposób
zrozumiały dla ucznia,
•
ocenia
ę
wykonanie prostych do
Ļ
wiadcze
ı
i prowadzenie hodowli,
•
łagodniej ocenia
ę
opanowanie trudnych symboli, wzorów i poj
ħę
,
•
przy odpytywaniu unika
ę
map konturowych, nie wymaga
ę
wskazania na mapie konkret-
nego punktu,
•
zamiast wymaga
ę
podania konkretnej nazwy zjawiska/terminu, oceni
ę
pozytywnie opis
podany przez ucznia,
•
na pracach klasowych zmniejszy
ę
liczb
ħ
zada
ı
lub wydłu
Ň
y
ę
czas.
HISTORIA
•
przy odpowiedziach ustnych stosowa
ę
pytania naprowadzaj
Ģ
ce i metod
ħ
skojarze
ı
,
•
do oceny pracy samodzielnej ucznia przygotowa
ę
fragment tekstu, a nawet zaznaczy
ę
najwa
Ň
niejsze informacje,
•
przy ocenie wnioskowania pozwoli
ę
uczniowi na korzystanie z ilustracji, mapek,
•
nie obni
Ň
a
ę
oceny za pomyłki w okre
Ļ
laniu wieku, pozwoli
ę
na zast
Ģ
pienie cyfr rzym-
skich arabskimi,
•
nie wymaga
ę
podawania konkretnych dat,
•
nie odpytywa
ę
na forum klasy,
•
ocenia
ę
efekty pracy z uczniem metodami aktywnymi.
PLASTYKA
•
ocenia
ę
wysiłek i wytrwało
Ļę
ucznia, nie tylko efekt ko
ı
cowy pracy,
•
stosowa
ę
ocen
ħ
opisow
Ģ
ka
Ň
dej uko
ı
czonej pracy, wskaza
ę
nawet najdrobniejsze pozy-
tywy,
•
ocen
ħ
niedostateczn
Ģ
wystawia
ę
tylko uczniowi, który nic nie robi na zaj
ħ
ciach,
•
oceni
ę
pozytywnie samo przygotowanie ucznia do zaj
ħę
,
•
ocenia
ę
za najmniejszy wkład ucznia podczas pracy w grupach,
•
pozytywnie oceni
ę
prac
ħ
wykonan
Ģ
według pomysłu ucznia.
MUZYKA
•
ocenia
ę
wysiłek i ch
ħ
ci,
•
nie obni
Ň
a
ę
oceny za niepoprawne odtwarzanie melodii czy rytmu piosenki, zamiast tego
odpyta
ę
z fragmentu jej tre
Ļ
ci,
•
nie obni
Ň
a
ę
oceny za nieumiej
ħ
tno
Ļę
odczytania i zapisu nut,
•
ocenia
ę
pozytywnie za wykonanie ró
Ň
nych dodatkowych prac, np. biografii kompozyto-
rów.
Plik z chomika:
ula.f
Inne pliki z tego folderu:
rodzaje zdań KP2.jpg
(323 KB)
ortograficzna uzupełnianka 1.jpg
(1030 KB)
PLAN.pdf
(190 KB)
Byc ptakiem – znajomosc reguł pisowni z „u”.pdf
(183 KB)
3_ORT6_Bozena_Zeromska_Bogacz.pdf
(176 KB)
Inne foldery tego chomika:
Ćwiczenia ortograficzne
Cwiczenia ortograficzne dla klas1-2
Ortograffiti
Ortograffiti h i ch
Ortograffiti miks
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin