PLAN PRACY DYDAKTYCZNO - wychowawczy na luty 2010.doc

(81 KB) Pobierz
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

W GRUPIE 3 – 4 – 5 LATKÓW

 

LUTY – TYDZIEŃ PIERWSZY

 

TEMAT TYGODNIA: MALI KUCHARZE.

 

Zestaw zabaw ruchowych – nr XI.

Zabawa ruchowa wielorozwojowa Gotujemy makaron.

Zabawa ruchowo - naśladowcza Chodzimy na różne sposoby.

 

 

 

Aktywność i działalność dziecka

Cele

operacyjne

5 - latki

3 – 4 latki

 

▪ Słuchanie wiersza A. Rżysko – Jamrozik W kuchni

 

 

 

▪ Zwiedzanie kuchni w przedszkolu; zapoznanie z jej wyglądem i wyposażeniem

 

 

 

▪ Słuchanie piosenki Kuchareczki

 

 

 

 

▪ Wykonanie kolorowych kanapek z produktów lubianych przez dzieci

 

Słuchanie wiersza M. Bartkowicza Słodki kucharz

 

 

 

 

 

▪ Zabawy przy piosence Wesoły czajnik

 

 

▪ Słuchanie opowiadania G. Szadkowskiej Zawsze to tu było

 

 

▪ Słuchanie opowiadania Cz. Janczarskiego Gość

 

 

 

 

▪ Lekcja ciszy i milczenia według metody M. Montessori

 

 

Nasze sztućce – stemplowanie wzorów na rysunku łyżki lub widelca z wykorzystaniem stempli z ziemniaków

 

- zapoznaj się z kuchnią – miejscem przygotowywania posiłków

- rozpoznaje i nazywa przybory kuchenne

 

- zapoznaje się z wyglądem i wyposażeniem przedszkolnej kuchni

- wie, do czego służy przedszkolna kuchnia i co się w niej znajduje

 

- nazywa i pokazuje przybory kuchenne występujące w piosence

- omawia zasady ich stosowania

 

- samodzielnie stara się przygotować kanapki

 

 

- wyrabia świadomość konieczności spożywania zdrowych posiłków

- wyjaśnia dlaczego nie należy jeść zbyt dużo słodyczy

 

- określa charakter piosenki

- uważnie słucha piosenki, wypowiada się na jej temat

 

- nabywa sprawność w rozróżnianiu stron ciała

- wskazuje nazywa stronę prawą i lewą ciała

 

- zna zasady prawidłowego zachowania się przy stole

- znajduje w opowiadaniu przykłady złego zachowania przy stole

 

- stara się skoncentrować na ćwiczeniach

- zadania wykonuje w grupie

 

- rozwija sprawność manualną

- ozdabia rysunek

- prawidłowo posługuje się stemplami

 

- wymienia przedmioty kuchenne występujące w wierszu

 

 

 

- wyjaśnia na czym polega praca kucharki

 

 

 

 

 

- zjada marchewkę i jabłko w postaci surówki

 

 

 

 

- podaje potrzebne przybory do przygotowania kanapek (deska do krojenia, talerz, itp.)

- opowiada treść usłyszanego wiersza

 

 

 

 

 

- rytmicznie klaszcze

 

 

 

- odpowiada na pytania nauczycielki

 

 

 

- uważnie słucha opowiadania

- prawidłowo zachowuje się przy stole

 

 

- stosuje się do poleceń nauczycielki

 

 

 

- próbuje samodzielnie wykonać pracę 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LUTY – TYDZIEŃ DRUGI

 

TEMAT TYGODNIA – POZNAJEMY RÓŻNE WIELKOŚCI

 

Zestaw zabaw ruchowych – nr XI.

Zabawy orientacyjno – porządkowe: Krasnoludki i wielkoludy, Do swojej figury, Wysoki, niski.

Zabawa muzyczno – ruchowa Taniec.

Zabawa ruchowo – zwinnościowa Kto szybciej?

 

 

 

Aktywność i działalność dziecka

Cele

operacyjne

5 - latki

3 – 4 latki

 

▪ Zabawa przy piosence Tańcowały dwa Michały

 

 

 

 

▪ Słuchanie opowiadania D. Głośnickej Kokardki inscenizowanego maskotkami

 

▪ Zabawa z wykorzystaniem rymowanki Przeciwności

 

 

▪ Zabawa dydaktyczna Wysoki czy niski?

 

 

 

▪ Słuchanie opowiadania G. Szadkowskiej W krainie Figurolandii

 

▪ Zabawa z wykorzystaniem wiersza I. Suchorzewskiej Leciutki żarcik

 

▪ Zabawa Mierzymy się

 

 

 

▪ Kolorowa waga – ozdabianie rysunku wagi łazienkowej elementami wyciętymi z kolorowego papieru według pomysłów dzieci

 

▪ Zabawa dydaktyczna Zakładamy sklep z guzikami

 

 

Zabawa przy piosence Miś z laleczką

 

- określa wielkość przedmiotów w stosunku do siebie

- udziela odpowiedzi na zadawane pytania

 

- porównuje długości przedmiotów

- wypowiada się na temat opowiadania

 

- nazywa przeciwności: gruby – cienki, wysoki – niski, krótki - długi

 

- rozwija mowę i myślenie

- dopowiada słowa o znaczeniu przeciwnym do podanego

 

- łączy figury geometryczne z przedmiotami w ich kształcie

 

- wylicza lekkie oraz ciężki przedmioty występujące w wierszu

 

- porównuje wysokości

- stosuje określenia: wysoki, niski, taki sam

 

- rozwija sprawności manualne

- ozdabia rysunek według własnego pomysłu

 

 

 

- zapoznaje się ze sposobami robienia zakupów

 

- ilustruje piosenkę ruchem

- rytmicznie porusza się przy piosence

 

- określa charakter piosenki

 

 

 

 

 

- uważnie słucha opowiadania

 

 

 

- stara się nie przeszkadzać starszym kolegom

 

 

- stosuje słowa: wysoki, niski

 

 

 

- odpowiada na pytania związane z opowiadaniem

 

 

- podje przykłady lekkich i ciężkich przedmiotów

 

 

- ocenia  kto jest wyższy, kto jest niższy

 

 

- omawia pracę wykonaną przez siebie

 

 

 

 

 

- zgodnie bawi się w sklep

 

 

 

- rytmicznie klaszcze

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LUTY – TYDZIEŃ TRZECI

 

TEMAT TYGODNIA – KOSMICZNE PODRÓZE

 

Zestaw zabaw ruchowych – nr XII.

Zabawa ruchowa do piosenki Wesoły pląs.

Zabawa ruchowo z elementami zadaniowymi - Dzień szuka nocy.

Zabawa muzyczno - ruchowa Taniec.

Zabawy orientacyjno – porządkowe: Poszukaj księżyca, co po niebie płynie, Chmury zakrywają księżyc, Startujemy i lądujemy.

 

Aktywność i działalność dziecka

Cele

operacyjne

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin