PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ
W GRUPIE 3 – 4 – 5 LATKÓW
LUTY – TYDZIEŃ PIERWSZY
TEMAT TYGODNIA: MALI KUCHARZE.
Zestaw zabaw ruchowych – nr XI.
Zabawa ruchowa wielorozwojowa Gotujemy makaron.
Zabawa ruchowo - naśladowcza Chodzimy na różne sposoby.
Aktywność i działalność dziecka
Cele
operacyjne
5 - latki
3 – 4 latki
▪ Słuchanie wiersza A. Rżysko – Jamrozik W kuchni
▪ Zwiedzanie kuchni w przedszkolu; zapoznanie z jej wyglądem i wyposażeniem
▪ Słuchanie piosenki Kuchareczki
▪ Wykonanie kolorowych kanapek z produktów lubianych przez dzieci
▪ Słuchanie wiersza M. Bartkowicza Słodki kucharz
▪ Zabawy przy piosence Wesoły czajnik
▪ Słuchanie opowiadania G. Szadkowskiej Zawsze to tu było
▪ Słuchanie opowiadania Cz. Janczarskiego Gość
▪ Lekcja ciszy i milczenia według metody M. Montessori
▪ Nasze sztućce – stemplowanie wzorów na rysunku łyżki lub widelca z wykorzystaniem stempli z ziemniaków
- zapoznaj się z kuchnią – miejscem przygotowywania posiłków
- rozpoznaje i nazywa przybory kuchenne
- zapoznaje się z wyglądem i wyposażeniem przedszkolnej kuchni
- wie, do czego służy przedszkolna kuchnia i co się w niej znajduje
- nazywa i pokazuje przybory kuchenne występujące w piosence
- omawia zasady ich stosowania
- samodzielnie stara się przygotować kanapki
- wyrabia świadomość konieczności spożywania zdrowych posiłków
- wyjaśnia dlaczego nie należy jeść zbyt dużo słodyczy
- określa charakter piosenki
- uważnie słucha piosenki, wypowiada się na jej temat
- nabywa sprawność w rozróżnianiu stron ciała
- wskazuje nazywa stronę prawą i lewą ciała
- zna zasady prawidłowego zachowania się przy stole
- znajduje w opowiadaniu przykłady złego zachowania przy stole
- stara się skoncentrować na ćwiczeniach
- zadania wykonuje w grupie
- rozwija sprawność manualną
- ozdabia rysunek
- prawidłowo posługuje się stemplami
- wymienia przedmioty kuchenne występujące w wierszu
- wyjaśnia na czym polega praca kucharki
- zjada marchewkę i jabłko w postaci surówki
- podaje potrzebne przybory do przygotowania kanapek (deska do krojenia, talerz, itp.)
- opowiada treść usłyszanego wiersza
- rytmicznie klaszcze
- odpowiada na pytania nauczycielki
- uważnie słucha opowiadania
- prawidłowo zachowuje się przy stole
- stosuje się do poleceń nauczycielki
- próbuje samodzielnie wykonać pracę
LUTY – TYDZIEŃ DRUGI
TEMAT TYGODNIA – POZNAJEMY RÓŻNE WIELKOŚCI
Zabawy orientacyjno – porządkowe: Krasnoludki i wielkoludy, Do swojej figury, Wysoki, niski.
Zabawa muzyczno – ruchowa Taniec.
Zabawa ruchowo – zwinnościowa Kto szybciej?
▪ Zabawa przy piosence Tańcowały dwa Michały
▪ Słuchanie opowiadania D. Głośnickej Kokardki inscenizowanego maskotkami
▪ Zabawa z wykorzystaniem rymowanki Przeciwności
▪ Zabawa dydaktyczna Wysoki czy niski?
▪ Słuchanie opowiadania G. Szadkowskiej W krainie Figurolandii
▪ Zabawa z wykorzystaniem wiersza I. Suchorzewskiej Leciutki żarcik
▪ Zabawa Mierzymy się
▪ Kolorowa waga – ozdabianie rysunku wagi łazienkowej elementami wyciętymi z kolorowego papieru według pomysłów dzieci
▪ Zabawa dydaktyczna Zakładamy sklep z guzikami
▪ Zabawa przy piosence Miś z laleczką
- określa wielkość przedmiotów w stosunku do siebie
- udziela odpowiedzi na zadawane pytania
- porównuje długości przedmiotów
- wypowiada się na temat opowiadania
- nazywa przeciwności: gruby – cienki, wysoki – niski, krótki - długi
- rozwija mowę i myślenie
- dopowiada słowa o znaczeniu przeciwnym do podanego
- łączy figury geometryczne z przedmiotami w ich kształcie
- wylicza lekkie oraz ciężki przedmioty występujące w wierszu
- porównuje wysokości
- stosuje określenia: wysoki, niski, taki sam
- rozwija sprawności manualne
- ozdabia rysunek według własnego pomysłu
- zapoznaje się ze sposobami robienia zakupów
- ilustruje piosenkę ruchem
- rytmicznie porusza się przy piosence
- stara się nie przeszkadzać starszym kolegom
- stosuje słowa: wysoki, niski
- odpowiada na pytania związane z opowiadaniem
- podje przykłady lekkich i ciężkich przedmiotów
- ocenia kto jest wyższy, kto jest niższy
- omawia pracę wykonaną przez siebie
- zgodnie bawi się w sklep
LUTY – TYDZIEŃ TRZECI
TEMAT TYGODNIA – KOSMICZNE PODRÓZE
Zestaw zabaw ruchowych – nr XII.
Zabawa ruchowa do piosenki Wesoły pląs.
Zabawa ruchowo z elementami zadaniowymi - Dzień szuka nocy.
Zabawa muzyczno - ruchowa Taniec.
Zabawy orientacyjno – porządkowe: Poszukaj księżyca, co po niebie płynie, Chmury zakrywają księżyc, Startujemy i lądujemy.
...
acha.cz