Woda – niezbędny element życia-3,4l.doc

(35 KB) Pobierz
Grupa: „Krasnale” – 3 - 4 - latki; w Przedszkolu Niepublicznym „Skrzaty” w Olsztynie

Grupa: „Krasnale” –  3 - 4  - latki; w Przedszkolu Niepublicznym „Skrzaty”                   w    Olsztynie

Prowadząca: Anna Kozłowska

Data: 27.03.2008

Temat: Woda – niezbędny element życia. Eksperymenty z wodą dla dzieci.

Cele ogólne:

-          poznanie właściwości wody;

-          eksperymenty z wodą;

Cele szczegółowe:

-          integrowanie dzieci ze sobą podczas zabaw w grupach;

-          reagowanie na sygnał;

-         obserwowanie zjawisk zachodzących w wodzie;

Metody:

-          słowne;

-         zabawowa;

Formy:

        zbiorowe;

        zespołowe;

Środki:

-          woda gazowana i niegazowana;

-          miski z wodą;

-          pojemniki do wody;

-          ilustracje;

-          słomki;

-          żaglówki z papieru;

-          mąkę, piasek, cukier, czerwony sok, niebieska farba, olej;

-          jajka;

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

 

1.     Wprowadzenie do tematu:

obserwowanie, wąchanie, próbowanie wody gazowanej i niegazowanej  oraz określanie jej koloru, zapachu, smaku;

 

 

2.    Rozmowa kierowana; Udzielanie odpowiedzi na pytania:

Ø      Do czego używamy wody? - ilustracje

Ø      Komu jest jeszcze potrzebna?

Ø      Skąd się bierze woda?

 

3.     Zabawa ruchowa: „Kałuże” – skoki obunóż.

Zadaniem dzieci jest przeskakiwanie plastikowych krążków, które są rozłożone na wykładzinie.

 

4.     Bańki na wodzie

Dzieci dzielimy na grupy tak, aby w każdej było czworo dzieci. Każde z dzieci otrzymuje słomkę. Dzieci siadają przy misce z wodą i dmuchają słomką w wodę  (lekko, mocno). Obserwują co się dzieje.

 

5.     Żaglóweczki

Dzieci otrzymują wykonane z papieru żaglówki. Kładą je na wodzie i dmuchają przez słomkę w stateczki; Szukają odpowiedzi na pytanie: „Dlaczego utrzymują się na wodzie i co powoduje, że pływają?”

 

6.    Zabawa ruchowa: „Jesteśmy rybkami”

Dzieci wyobrażają sobie, że są rybkami pływającymi w wodzie; „pływają” po sali. Na sygnał „duża ryba” chowają się w wyznaczone miejsce (koło hula – hop).

 

 

7.    Co się stanie, gdy…?

Dzieci siadają naprzeciwko stolika, na którym stoją pojemniki z wodą. Do słoików wrzucamy po kolei: mąkę, piasek, cukier i wlewamy czerwony sok, niebieską farbę, olej.  Obserwujemy reakcje, co się dzieje z wodą i daną substancją.

 

8.    Magiczne jajka

Ø      Do pojemnika z wodą z kranu wkładamy jajko – jajko opadnie;

Ø      Do pojemnika ze słoną woda wkładamy delikatnie jajko – będzie unosić się na wodzie;

 

9.    Podsumowanie zajęć. Dzieci opowiadają, co im się najbardziej podobało  podczas dzisiejszych zajęć.

Podziękowanie.

 

 

Zajęcie trwały 50 min. Dzieci były bardzo zainteresowane i chętnie brały udział w zabawach. Każda z zabaw sprawiała im ogromną radość.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin