LUBIMY CZYTAĆ KSIĄŻKI-6l.doc

(39 KB) Pobierz

 

LUBIMY CZYTAĆ KSIĄŻKI

 

1.

14 kwiecień 2008 r. Wyjście do Szkoły Muzycznej na spotkanie „Zabawa z instrumentami”

2.

NASZE KSIĄŻKI

§         „Książki” – porównywanie nowej, pięknej książki ze starą zniszczoną książką. Rozmowa zainicjowana pytaniem nauczyciela „Dlaczego należy dbać o książki?”.

§         „Skarga książki” – słuchanie wiersza J. Huszczy. Rozmowa z dziećmi dlaczego starsza książka tak wygląda jak w wierszu i czy tak musi być. Ustalenie z dziećmi zasad korzystania z książek.

§         „Co to za książka?” – rozwiązywanie rebusów. Układanie podpisów pod rebusami z rozsypanki literowej.

§         „Bajki” – słuchanie wiersza G. Koby. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat bajek, które dzieci znają i lubią.

§         Praca z książką „Ja i litery” s. 50. Kolorowanie sylab, łączenie wyrazów.

Dziecko:

§         Odróżni książkę zniszczoną od zadbanej;

§         Udzieli odpowiedzi na pytanie: dlaczego i w jaki sposób książki są niszczone?

§         Rozwiąże rebus – jego rozwiązanie przedstawi w formie rysunku.

§         Ułoży podpis do rysunku posługując się rozsypanką literową;

§         Dopasuje tytuł książki do ilustracji.

 

3.

16 kwiecień 2008 r. Wycieczka do Gospodarstwa Agroturystycznego

4.

LUBIMY OGLĄDAĆ KSIĄŻKI

§         „Książki, książki” – słuchanie piosenki zachęcającej do czytania książek.

§         „Książki” – zabawa dydaktyczna. Przeliczanie i segregowanie książek w 4 grupach dziecięcych. Każda grupa dostaje 10 książek. Dzieci oglądają je i starają się posegregować w jakiś sposób. Książki zostają różnie posegregowane. Każda grupa opowiada o swoich książkach oraz  sposobie, w jaki je podzieliła. Dzieci układają działania matematyczne przedstawiające ich zbiór książek.

§         Praca z książką „Ja i liczby” s. 55 i 56. Rozwiązywanie działań matematycznych, wpisywanie znaków matematycznych i wyników w właściwe im miejsce.

Dziecko:

§         Posegreguje książki według przyjętej przez siebie/grupę zasady;

§         Uzasadni dokonany przez siebie/ grupę podział książek;

§         Rozwiąże działania matematyczne w zakresie dodawania do 10;

§         Poprawnie odczyta zapis działania matematycznego.

 

5.

KSIĘGI, KSIĄŻKI I KSIĄŻECZKI

§         „Moja książka” – zabawa dydaktyczna. Układanie książki z sylab. Dzieci otrzymują długi wąski pasek papieru. Na jego końcu jest napisana sylaba. Na tacy jest dużo karteczek z sylabami.  Sylaby powtarzają się. Dzieci biorą kolejno z tacy sylaby, przykładają do swojej kartki i czytają. Jeżeli powstanie wyraz to ją zostawiają i szukają następnej sylaby, która będzie pasować. Kartki te dzieci dziurkują, przewlekają sznurkiem/ kokardką. Otrzymują w ten sposób książeczkę do czytania.

§         Praca z książką „Czytanka sześciolatka” s. 60. Czytanie krótkich tekstów.

§         „Lubimy czytać” – zabawa dydaktyczno – ruchowa. Każde dziecko ma emblemat z sylabą. Dzieci dobierają się parami, tak aby powstał wyraz.

§         Praca z książką „Poznajemy – rysujemy” cz. II, s. 39. Dorysowywanie drugiej połowy postaci z bajek.

Dziecko:

§         Ułoży z sylab nowy wyraz/ wyrazy;

§         Przeczyta utworzone wyrazy;

§         Dorysuje (symetrycznie) drugą połowę postaci z bajki.

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin