LUBIMY CZYTAĆ KSIĄŻKI
1.
14 kwiecień 2008 r. Wyjście do Szkoły Muzycznej na spotkanie „Zabawa z instrumentami”
2.
NASZE KSIĄŻKI
§ „Książki” – porównywanie nowej, pięknej książki ze starą zniszczoną książką. Rozmowa zainicjowana pytaniem nauczyciela „Dlaczego należy dbać o książki?”.
§ „Skarga książki” – słuchanie wiersza J. Huszczy. Rozmowa z dziećmi dlaczego starsza książka tak wygląda jak w wierszu i czy tak musi być. Ustalenie z dziećmi zasad korzystania z książek.
§ „Co to za książka?” – rozwiązywanie rebusów. Układanie podpisów pod rebusami z rozsypanki literowej.
§ „Bajki” – słuchanie wiersza G. Koby. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat bajek, które dzieci znają i lubią.
§ Praca z książką „Ja i litery” s. 50. Kolorowanie sylab, łączenie wyrazów.
Dziecko:
§ Odróżni książkę zniszczoną od zadbanej;
§ Udzieli odpowiedzi na pytanie: dlaczego i w jaki sposób książki są niszczone?
§ Rozwiąże rebus – jego rozwiązanie przedstawi w formie rysunku.
§ Ułoży podpis do rysunku posługując się rozsypanką literową;
§ Dopasuje tytuł książki do ilustracji.
3.
16 kwiecień 2008 r. Wycieczka do Gospodarstwa Agroturystycznego
4.
LUBIMY OGLĄDAĆ KSIĄŻKI
§ „Książki, książki” – słuchanie piosenki zachęcającej do czytania książek.
§ „Książki” – zabawa dydaktyczna. Przeliczanie i segregowanie książek w 4 grupach dziecięcych. Każda grupa dostaje 10 książek. Dzieci oglądają je i starają się posegregować w jakiś sposób. Książki zostają różnie posegregowane. Każda grupa opowiada o swoich książkach oraz sposobie, w jaki je podzieliła. Dzieci układają działania matematyczne przedstawiające ich zbiór książek.
§ Praca z książką „Ja i liczby” s. 55 i 56. Rozwiązywanie działań matematycznych, wpisywanie znaków matematycznych i wyników w właściwe im miejsce.
§ Posegreguje książki według przyjętej przez siebie/grupę zasady;
§ Uzasadni dokonany przez siebie/ grupę podział książek;
§ Rozwiąże działania matematyczne w zakresie dodawania do 10;
§ Poprawnie odczyta zapis działania matematycznego.
5.
KSIĘGI, KSIĄŻKI I KSIĄŻECZKI
§ „Moja książka” – zabawa dydaktyczna. Układanie książki z sylab. Dzieci otrzymują długi wąski pasek papieru. Na jego końcu jest napisana sylaba. Na tacy jest dużo karteczek z sylabami. Sylaby powtarzają się. Dzieci biorą kolejno z tacy sylaby, przykładają do swojej kartki i czytają. Jeżeli powstanie wyraz to ją zostawiają i szukają następnej sylaby, która będzie pasować. Kartki te dzieci dziurkują, przewlekają sznurkiem/ kokardką. Otrzymują w ten sposób książeczkę do czytania.
§ Praca z książką „Czytanka sześciolatka” s. 60. Czytanie krótkich tekstów.
§ „Lubimy czytać” – zabawa dydaktyczno – ruchowa. Każde dziecko ma emblemat z sylabą. Dzieci dobierają się parami, tak aby powstał wyraz.
§ Praca z książką „Poznajemy – rysujemy” cz. II, s. 39. Dorysowywanie drugiej połowy postaci z bajek.
§ Ułoży z sylab nowy wyraz/ wyrazy;
§ Przeczyta utworzone wyrazy;
§ Dorysuje (symetrycznie) drugą połowę postaci z bajki.
Hel53land