W świecie książek.doc

(41 KB) Pobierz

„W świecie książek”

 

Zajęcia w

ranku

 

Zajęcia

główne

 

      Sfera   aktywności            

   dzieci

 

Cele operacyjne zajęć

głównych

 

Zajęcia popołudniowe

 

Cele operacyjne zajęć

popołudniowych

 

„Praca mrówek” – zabawa ruchowa z elementem czworakowania.

 

 

„Wiemy, jak powstaje książka i jak należy dbać o książki” – na podstawie utworu „Skarga książki”(W. Huszcza) poszerzenie słownictwa dzieci.

 

„Nasze ulubione książki”- zorganizowanie w sali kącika ulubionych książek.

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg metody twórczej (A. i M. Kniessów) –zestaw XII (opracowany przez R. Gałuszkę).

 

 

 

 

 

językowa

 

 

 

 

 

 

społeczna

 

 

 

 

zdrowotna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-wie, w jaki sposób  powstaje książka i w jaki sposób należy dbać o książki, omawia drogę powstawania książek na podstawie ilustracji, odczytuje wprowadzone napisy

-jest aktywne podczas organizacji kącika

 

 

-dostosowuje ruch do muzyki, ćwiczy wykorzystując przybory (woreczki, klocki, szarfy)

„Trudne słowa”- zabawa ortofoniczna na podstawie utworu L. Marjańskiej

„Muzyka”.

 

Jaka to książka?” – zagadki pantomimiczne - wyrażanie mimiką i gestem treści wierszy D. Wawiłow.

Dziecko:

-naśladuje odgłosy przyrody ożywionej

 

 

 

wyraża ruchem treść wybranej książki, wykorzystuje zdobytą wiedzę podczas odgadywania zagadek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tunel"- zab. ruch. z el. czworakowania.

 

„Książeczka" - słuchanie piosenki odtwarzanej z taśmy magnetofonowej, zabawa rytmiczno- ruchowa przy piosence, improwizacja wokalna - śpiewanie na własną melodię podanego zdania: "Każda książka literkami, obrazkami chce przemówić do nas".

 

„Moja książeczka”

projektowanie i ilustrowanie " - tworzenie swobodnych tekstów do własnych rysunków, wykorzystanie techniki Freineta.

muzyczna

ruchowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

językowa

plastyczna

-wypowiada się na temat treści piosenki, wyklaskuje jej rytm, tworzy własną melodię do podanego zdania

 

 

 

 

 

-samodzielnie projektuje treść i wykonuje wg wzoru książeczkę, którą dowolnie ilustruje

„Bo książka to mój przyjaciel" - nauka wiersza S. Kosuth, swobodne wypowiedzi dzieci nt. "Moja ulubiona książka", ćw. "burza mózgów"- "Czy książki są potrzebne i dlaczego?"

 

„Bajkowe puzzle”  - składanie całości obrazka.

 

 

 

-recytuje poznany wiersz z odpowiednią intonacją, potrafi wymienić kilka tytułów ulubionych książek, wypowiada się na temat ich treści, wypowiada się na temat pożytku płynącego z książek

-potrafi złożyć w  całość obrazek przedstawiający postacie z bajek

"Przeskocz murek"- zab. ruch. z elementem skoku "

 

 

„Zakupy Ali i Tomka" - ćwiczenia w rozwiązywaniu zadań z treścią z wykorzystaniem liczmanów, cyfr 0-10, znaków matematycznych wg toku matematycznego Gruszczyk - Kolczyńskiej

Aerobik - zestaw ćwiczeń gimnastycznych przy muzyce, nauka krótkiego zestawu.

matematyczna

 

 

 

 

 

 

zdrowotna

-rozwiązuje zadania arytmetyczne wykorzystując liczmany; cyfry 0-10; znaki matematyczne "+; -, =";

 

 

 

-rytmicznie porusza się przy muzyce, pamięta układ ruchów

„Zakładka do książki" - wykonanie wycinanki symetrycznej z kolorowego papieru i naklejanie na karton

 

-samodzielnie projektuje wzór na zakładce, wycina i nakleja go na karton

"Duża piłka” - zab. ruch. z el. toczenia.

 

Zabawa w teatr:
a) Inscenizowanie własnymi słowami znanych książek, wykorzystanie napisów zamiast dekoracji,
b) Odgrywanie scenek dramatycznych: czytanie dialogów z zastosowaniem właściwej intonacji i modulacji głosu,

"Przygody Zielonej  Półnutki" - opowiadanie twórcze w oparciu o ilustracje, piosenkę. Układanie nazw solmizacyjnych wg określonego wzoru z tekstu.

 

językowa

społeczna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

muzyczna

ruchowa

-potrafi własnymi słowami inscenizować znane książki, opowiadania, bajki, tworzy napisy  i je wykorzystuje w zabawie

 

 

 

 

 

-zna treść piosenki, wie, że piosenki mają  zapis nutowy 

„Układamy opowiadanie” –tworzenie własnych opowiadań  w oparciu o ilustracje wybranych książek.

Układa zdania z rozsypanki wyrazowej.

 

Prace użyteczne: dokonywanie drobnych napraw zniszczonych książek

 

-potrafi śmiało wypowiadać się na temat własnych doświadczeń, przeżyć wynikających z kontaktów z książką

 

 

 

-naprawia zniszczone książki,

 

"Koniki" - zab. ruch. z el. biegu

 

 

„W bibliotece”- wycieczka do biblioteki publicznej, obserwacja pracy bibliotekarki; wyglądu biblioteki; wypożyczenie pozycji książkowych.

 

społeczna

językowa

-chętnie uczestniczy w zabawach z elementami współzawodnictwa, uczy się sportowej rywalizacji

„Bajkowe postacie” -  kalkowanie ulubionych postaci z bajek. Kolorowanie ich w/g własnego pomysłu

Słuchanie bajki muzycznej "Kopciuszek".

 

-potrafi dokładnie kalkować, dobiera odpowiednie kolory podczas kolorowania

 

-skupia uwagę podczas słuchania bajki, wypowiada się na temat jej treści

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin