W krainie Smokolandii.doc

(34 KB) Pobierz
KONSPEKT ZAJĘCIA

KONSPEKT  ZAJĘCIA

 

Grupa – 5-cio latki

 

Temat kompleksowy- „ W krainie Smokolandii”

 

Temat zajęcia – „ Jaki z Ciebie dziwny smok – dowiadujemy się co to jest i jak                                                                                                                              

                            przeprowadza  się wywiad”

 

Cel główny – kształcenie umiejętności zadawania pytań i udzielania konkretnej             

                       odpowiedzi na określony temat

 

Środki dydaktyczne – przebranie smoka dla każdego dziecka przygotowane na

                                    poprzednich zajęciach, mikrofon, aparat fotograficzny,          

                                    kilka ilustracji z różnych bajek, dwa arkusze grubego  

                                    papieru, farby

 

 

 

Sytuacja edukacyjna

 

Cele operacyjne

 

Uwagi

 

1. Powitanie, nawiązanie do poprzednich zajęć, przebranie się dzieci za smoki

 

 

2. Nawiązanie do tematu zajęcia

    - n-l przedstawia się jako reporter przedszkolnej gazetki, który ma za zadanie przeprowadzić wywiad ze smokami

    - wyjaśnienie słów: reporter, wywiad

 

3. Zabawa integracyjna „ Smocze imiona”

   - wymyślenie dla siebie smoczego imienia i zaprezentowanie go dzieciom

 

 

 

4. Zabawa „ Znajdź podobnego smoka”

    - przywitaj się z innym smokiem: łapą, nogą, ogonem

    - znajdź smoka tej samej płci i utwórzcie 2 długie węże

    - podaj rękę smokowi, którego lubisz

   - poszukaj smoka o takim samym kolorze włosów i stańcie do siebie tyłem

    - pokaż jak porusza się rodzina smoków, do której należysz

 

5. Zabawa „ Smoki o 12 głowach”

    - dzieci ustawiają się i tworzą smoki o liczbie głów podanych przez n-la lub odczytując cyfrę z kartonika, wybrane dziecko przelicza i sprawdza czy dzieci ustawiły się prawidłowo

 

6. Zabawa „ Dogoń ogon smoka”

    lub „ Przeskakiwanie przez kamyki”

 

 

7. Zabawa dydaktyczna „ Czy znasz tą bajkę” przy pomocy pytań stawianych dzieciom lub ilustracji

       przykładowe pytania:

   - Są smoki dobre i złe. Kto pokonał złego smoka w bajce o smoku wawelskim ?

   - Pewna królewna została wygnana do lasu przez złą macochę, co tam znalazła?

   - Czym zatruła się królewna Śnieżka?

    - Co zgubił Kopciuszek na balu?

   - Jakim zwierzątkom pomógł Szewczyk Dratewka?

 

8. Wywiad ze smokami przy pomocy mikrofonu  - przykładowe pytania:

  - Gdzie mieszkasz? Jak się czujesz? Co lubisz robić? Co lubisz jeść?

Czego się boisz? W co lubisz się bawić? Jak wygląda Twój najlepszy przyjaciel? Czy znasz jakąś królewnę itp.

 

Pytania zadaje n-l, później również wybrane dziecko

 

 

 

9. Zadanie plastyczne w grupach

   „ Nasz wspólny autoportret”

   - dzieci kolejno podchodzą do arkusza papieru i malują farbami

cześć smoka.

N-l dzieli dzieci na dwie grupy

 

10. Zakończenie

   - obejrzenie prac

   - pożegnanie  reportera

   - wręczenie dzieciom- smokom cukierka i kolorowani

 

 

 

 

 

 

 

1. Dzieci potrafią odpowiedzieć co robiły na poprzednich zajęciach i jaki jest temat kompleksowy ostatnich dni

  

2. Dzieci znają znaczenie słów: reporter, wywiad

 

 

 

 

 

 

 

3. Dzieci potrafią twórczo myśleć i ćwiczą pamięć

 

 

 

 

 

 

4. Dzieci uczą się spostrzegawczości i orientacji w przestrzeni

   - potrafią również odpowiednio zareagować na polecenia n-la

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Dzieci potrafią przeliczać w zakresie 10

 

 

 

 

 

 

 

6. Dzieci ćwiczą sprawność i szybkość

 

 

 

7. Dzieci znają treść bajek,

potrafią wypowiadać się zdaniami złożonymi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Dzieci potrafią zadawać pytania i udzielać konkretne odpowiedzi, a także wypowiadają się zdaniami zlożonymi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Dzieci potrafią pracować w

grupie, doskonalą swe umiejętności plastyczne, potrafią zaplanować i odpowiednio dorysować odpowiedni element

 

Na poprzednich zajęciach dzieci wykonują dla siebie przebranie smoka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

n-l ma przygotowane przykłady smoczych imion w razie kłopotów niektórych dzieci z wymyśleniem np. Babibar, Machjsmok, Mlekopij, Muzozar, Smoczuś itp

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zwrócić uwagę na bezpieczeństwo w tej zabawie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W czasie wywiadu n-l udaje, że zapisuje wypowiedzi dzieci

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wcześniej należy przygotować miejsce gdzie dzieci będą malować

 

 

 

opr. mgr Marzenna  Domańska , Przedszkole nr 1 w Luboniu

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin