BAWIMY SIĘ W LISTONOSZY
- „ Nasza Poczta”- wycieczka do urzędu pocztowego. Zapoznanie dzieci z wyglądem poczty, jej wyposażeniem, urządzeniami oraz z pracą pocztowców poprzez rozmowę i obserwację
- Rozbudzanie szacunku do ludzi pracujących na poczcie – ukazanie korzyści jakie płyną z funkcjonowania poczty
- „Dwa listy” – słuchanie opowiadania nauczycielki wg utworu H. Bechlerowej. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat opowiadania, zwrócenie uwagi na znajomość swojego adresu
- Oglądanie różnych znaczków i klaserów – zabawa badawcza z lupą
- „Kto dostał list” – rebusy fonetyczne, wybrzmiewacie głosek w nagłosie, tworzenie nowych wyrazów – praca z książką s. 10
- Wprowadzenie litery E, e na wyrazie podstawowym ekran
- „ Chodzi listonosz” – słuchanie piosenki, rozmowa na temat piosenki, utrwalenie wiadomości o pracy listonosza
- „ Zabawa z listonoszem” – zabawa w formie opowieści ruchowej oparta tekst piosenki. Wykorzystanie kołatki do wystukiwania rytmu
- „ Projektujemy znaczki” – malowanie farbą plakatową, rozwijanie pomysłowości i inwencji twórczej
- Montowanie zabawki telefonu - prowadzenie dialogów w parach
- Pisanie wzorów literopodobnych
- Praca z książką s.18 – opowiadanie treści obrazków, ustalanie kolejności zdarzeń
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 3a – przeskoki z odbiciem obunóż, kształcenie stóp, prawidłowe reagowanie na sygnały i polecenia
- Zabawy ruchowe: „Jedzie pan listonosz” z reakcją na sygnał
„ Wyścig z kopertą” z elementem wyścigu
Zabawa dydaktyczna „ Jaka to figura” – utrwalenie nazw figur geometrycznych, przeliczanie w zakresie 7, wprowadzenie cyfry 5
dziecko:
- wie, jak wysyła się listy
- potrafi kupić znaczek i wysłać list
- wie, po co segreguje się listy i paczki
- wie, kto roznosi listy
- potrafi rozpoznać ubiór listonosza
- potrafi zachować się w miejscach publicznych
- umie bezpiecznie przechodzić przez ulicę w grupie
- wyraża się z szacunkiem o ludziach pracujących na poczcie
- potrafi uważnie słuchać opowiadania
- wie, jak powinna być zaadresowana koperta
- zna swój adres
- potrafi posługiwać się lupą
- wie, jak wyglądają znaczki i do czego służą
- potrafi wybrzmiewać głoski w nagłosie
- umie dokonać syntezy
- zna kształt litery E, e
- potrafi rozpoznać nową literę
- potrafi dokonać analizy wyrazu
- czyta proste teksty
- potrafi uważnie słuchać piosenki
- swobodnie wypowiada się na temat treści piosenki
- potrafi rytmicznie wystukiwać rytm
- umie grać na kołatce
- potrafi zaprojektować ciekawy znaczek
- umie sprawnie posługiwać się pędzlem
- potrafi zrobić zabawkę telefonu
- umie prowadzić dialog
- potrafi odwzorować szlaczki
- zna drogę listu od nadawcy do adresata
- potrafi ustalić kolejność zdarzeń
- potrafi przeskakiwać obunóż z odbiciem
- potrafi współzawodniczyć w zawodach
- przestrzega zawartych umów
- szybko reaguje na sygnały dźwiękowe
- potrafi współdziałać w grupie
- potrafi nazwać wszystkie poznane figury geometryczne
- przelicza w zakresie 7
- potrafi ułożyć z figur ciekawy obrazek
- wie, jak wygląda cyfra 5
- umie liczyć liczebnikami głównymi i porządkowymi
Hel53land