BAWIMY SIĘ W LISTONOSZY-6l.doc

(29 KB) Pobierz

BAWIMY SIĘ W LISTONOSZY

 

- „ Nasza Poczta”- wycieczka do urzędu pocztowego. Zapoznanie dzieci z wyglądem poczty, jej wyposażeniem, urządzeniami oraz z pracą pocztowców poprzez rozmowę i obserwację

- Rozbudzanie szacunku do ludzi pracujących na poczcie – ukazanie korzyści jakie płyną z funkcjonowania poczty

 

 

- „Dwa listy” – słuchanie opowiadania nauczycielki wg utworu H. Bechlerowej. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat opowiadania, zwrócenie uwagi na znajomość swojego adresu

- Oglądanie różnych znaczków i klaserów – zabawa badawcza z lupą

- „Kto dostał list” – rebusy  fonetyczne, wybrzmiewacie głosek w nagłosie, tworzenie nowych wyrazów – praca z książką s. 10

 

- Wprowadzenie litery E, e na wyrazie podstawowym ekran

 

 

- „ Chodzi listonosz” – słuchanie piosenki, rozmowa na temat piosenki, utrwalenie wiadomości o pracy listonosza

- „ Zabawa z listonoszem” – zabawa w formie opowieści ruchowej oparta tekst piosenki. Wykorzystanie kołatki do wystukiwania rytmu

 

- „ Projektujemy znaczki” – malowanie farbą plakatową, rozwijanie pomysłowości i inwencji twórczej

- Montowanie zabawki telefonu  - prowadzenie dialogów w parach

 

- Pisanie wzorów literopodobnych

 

- Praca z książką s.18 – opowiadanie treści obrazków, ustalanie kolejności zdarzeń

 

- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 3a – przeskoki z odbiciem obunóż, kształcenie stóp, prawidłowe reagowanie na sygnały i polecenia

- Zabawy ruchowe: „Jedzie pan listonosz” z reakcją na sygnał

„ Wyścig z kopertą” z elementem wyścigu

 

Zabawa dydaktyczna „ Jaka to figura” – utrwalenie nazw figur geometrycznych, przeliczanie w zakresie 7, wprowadzenie cyfry 5

 

  dziecko:

- wie, jak wysyła się listy

- potrafi kupić znaczek i wysłać list

- wie, po co segreguje się listy i paczki

- wie, kto roznosi listy

- potrafi rozpoznać ubiór listonosza

- potrafi zachować się w miejscach publicznych

- umie bezpiecznie przechodzić przez ulicę w grupie

- wyraża się z szacunkiem o ludziach pracujących na poczcie

 

 

- potrafi uważnie słuchać opowiadania

- wie, jak powinna być zaadresowana koperta

- zna swój adres

 

 

 

- potrafi posługiwać się lupą

- wie, jak wyglądają znaczki i do czego służą

 

- potrafi wybrzmiewać głoski w nagłosie

- umie dokonać syntezy

 

 

 

 

- zna kształt litery E, e

- potrafi rozpoznać nową literę

- potrafi dokonać analizy wyrazu

- czyta proste teksty

- potrafi uważnie słuchać piosenki

- swobodnie wypowiada się na temat treści piosenki

 

 

- potrafi rytmicznie wystukiwać rytm

- umie grać na kołatce

 

 

 

 

 

- potrafi zaprojektować ciekawy znaczek

- umie sprawnie posługiwać się pędzlem

 

 

- potrafi zrobić zabawkę telefonu

- umie prowadzić dialog

 

- potrafi odwzorować szlaczki

 

 

- zna drogę listu od nadawcy do adresata

- potrafi ustalić kolejność zdarzeń

 

- potrafi przeskakiwać obunóż z odbiciem

- potrafi współzawodniczyć w zawodach

- przestrzega zawartych umów

 

 

- szybko reaguje na sygnały dźwiękowe

- potrafi współdziałać w grupie

 

 

 

- potrafi nazwać wszystkie poznane figury geometryczne

- przelicza w zakresie 7

- potrafi ułożyć z figur ciekawy obrazek

- wie, jak wygląda cyfra 5

- umie liczyć liczebnikami głównymi i porządkowymi

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin