LUDZIE LISTY PISZĄ-4l.doc

(37 KB) Pobierz

LUDZIE LISTY PISZĄ

Plan wynikowy

Działania dziecka pod kierunkiem nauczyciela. Oferty proponowane wychowankom, metody, formy.

Monitoring bieżący uwagi o realizacji

Glottodydaktyka.

 

S22/4- obserwuje pracę...

 

s.21/pII/1- zna swoje nazwisko, adres

 

 

s.3/pII/zapamiętuje nazwisko...

 

 

s.16/pII/1,2/s17/4,

 

s.12/29-wspldziala w zespole, podporządkowuje się zasadom

s.11/11-przekazuje informacje

s11/12- potrafi prowadzić rozmowy

 

 

 

s27/II dostrzega powtarzające się rytmy

s29-liczy...

 

 

 

 

 

p.Ii/s44/1,2,3

 

 

 

 

 

 

s.39/1,2,3,4,5,6,7

 

 

 

 

 

 

 

S5,6/pII?/1,2,3,45,6

 

 

 

 

s.52

 

Aktywność umysłowa.

1.Wycieczka na pocztę (osiedle Ogrody)- poznanie funkcji jaka pełni poczta, pracownicy poczty ,jej wyposażenie. Po powroci4e do przedszkola rozmowa NT wycieczki-kształcenie umiejętności wypowiadania się, odpowiadania na pytania.

2.Słuchanie opowiadania  Przygoda z małpką’’ – zrozumienie znaczenia znajomości własnego adresu’

-Sprawdzenie znajomości własnego adresu przez dzieci.

3.Poznaie innych sposobów porozumiewania się, np.za pomocą poczty elektronicznej, faksu- oglądanie urządzeń w gabinecie pani dyrektor.

4. Rozmowa przez telefon- rozmowa na temat użyteczności urządzenia jakim jest telefon, w jaki sposób z niego powinniśmy korzystać. Poznanie form grzecznościowych- najpierw się przedstawiamy, rozmawiamy itp.

Korzystanie z telefonu w sytuacjach zagrożenia. Poznanie telefonów policji, straży , pogotowia

Zabawa – rozmowa telefoniczna.

5Poznanie zawodu – listonosz, wykorzystanie wiersza M.Terlikowska pt.: „Listonosz”.

6.Inscenizacja utworu „Dwa listy” (załączniki do planu)

Zabawa tematyczna Listonosz, wykorzystanie pocztówek przyniesionych przez dzieci z domów.

7.Gromadzenie pocztówek, kart świątecznych, rozmowy indywidualne nt. przedstawionych na nich zdjęć, obrazków, itp., ćwiczenia językowe. Przekazywanie informacji rodzicom odnośnie przygotowania do zajęć -gromadzenie kart

 

 

 

 

 

Matematyka

Kolorowe znaczki’’ – tworzenie układów rytmicznych, przeliczanie w zakresie możliwości dziecka.

 

 

 

 

 

 

 

Aktywność artystyczno- techniczna.

1.Pisanie listów w formie rysunkowej do świętego Mikołaja

2. malowanie farbami plakatowymi na dowolny  temat na formacie A4; rozwijanie dziecięcej wyobraźni oraz umiejętności zastosowania odpowiednich kolorów, a także porządkowania swojego miejsca pracy po jej zakończeniu; wystawa prac dzieci;

 3.Stemplowanie

 

 

Muzyczne.

Nauka piosenki Biały walczyk, zabawa taneczna wysnuta z treści piosenki. ćwiczenia reakcji na przerwę w muzyce, rozwijanie spostrzegawczości słuchowej oraz orientacji w przestrzeni; doskonalenie umiejętności formowania koła, rzędu, a także ustawienia w rozsypce; ćwiczenia słuchowe - rozpoznawanie poznanych przez dzieci piosenek poznanych w tym roku; przypomnienie piosenki na powitanie zimy „Dzwonki sań”;; ćwiczenia ortofoniczne na wyrazach -  pada, pada śnieg poprzez powtarzanie ich - śpiewanie na  różną melodię i w różnym tempie; zabawa ruchowo-  naśladowcza do treści piosenki;

 

Aktywność zdrowotna.

 1.Zabawy ruchowe: Koniki- ćwiczenia w parach- połączone z ćwiczeniami ortofonicznymi.

Ciężkie- lekkie -zabawa naśladowcza.

2.Zestaw cwiczen gimnastycznych.

3.Prawidłowe posługiwanie się sztućcami, korzystanie z serwetek

 

 

 

 

 

INNE PROPOZYCJE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Doskonalenie w każdej dogodnej sytuacji sprawności komunikowania się, ze zwróceniem uwagi na postać ortofoniczną wyrazów.

 

 

Uczenie dzieci wskazywania lewej i prawej strony swojego ciała, oraz pokazywania lewej i prawej ręki (serce jako punkt odniesienia dla lewej i prawej strony ciała).

 

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin