LUDZIE LISTY PISZĄ
Plan wynikowy
Działania dziecka pod kierunkiem nauczyciela. Oferty proponowane wychowankom, metody, formy.
Monitoring bieżący uwagi o realizacji
Glottodydaktyka.
S22/4- obserwuje pracę...
s.21/pII/1- zna swoje nazwisko, adres
s.3/pII/zapamiętuje nazwisko...
s.16/pII/1,2/s17/4,
s.12/29-wspldziala w zespole, podporządkowuje się zasadom
s.11/11-przekazuje informacje
s11/12- potrafi prowadzić rozmowy
s27/II dostrzega powtarzające się rytmy
s29-liczy...
p.Ii/s44/1,2,3
s.39/1,2,3,4,5,6,7
S5,6/pII?/1,2,3,45,6
s.52
Aktywność umysłowa.
1.Wycieczka na pocztę (osiedle Ogrody)- poznanie funkcji jaka pełni poczta, pracownicy poczty ,jej wyposażenie. Po powroci4e do przedszkola rozmowa NT wycieczki-kształcenie umiejętności wypowiadania się, odpowiadania na pytania.
2.Słuchanie opowiadania Przygoda z małpką’’ – zrozumienie znaczenia znajomości własnego adresu’
-Sprawdzenie znajomości własnego adresu przez dzieci.
3.Poznaie innych sposobów porozumiewania się, np.za pomocą poczty elektronicznej, faksu- oglądanie urządzeń w gabinecie pani dyrektor.
4. Rozmowa przez telefon- rozmowa na temat użyteczności urządzenia jakim jest telefon, w jaki sposób z niego powinniśmy korzystać. Poznanie form grzecznościowych- najpierw się przedstawiamy, rozmawiamy itp.
Korzystanie z telefonu w sytuacjach zagrożenia. Poznanie telefonów policji, straży , pogotowia
Zabawa – rozmowa telefoniczna.
5Poznanie zawodu – listonosz, wykorzystanie wiersza M.Terlikowska pt.: „Listonosz”.
6.Inscenizacja utworu „Dwa listy” (załączniki do planu)
Zabawa tematyczna Listonosz, wykorzystanie pocztówek przyniesionych przez dzieci z domów.
7.Gromadzenie pocztówek, kart świątecznych, rozmowy indywidualne nt. przedstawionych na nich zdjęć, obrazków, itp., ćwiczenia językowe. Przekazywanie informacji rodzicom odnośnie przygotowania do zajęć -gromadzenie kart
Kolorowe znaczki’’ – tworzenie układów rytmicznych, przeliczanie w zakresie możliwości dziecka.
Aktywność artystyczno- techniczna.
1.Pisanie listów w formie rysunkowej do świętego Mikołaja
2. malowanie farbami plakatowymi na dowolny temat na formacie A4; rozwijanie dziecięcej wyobraźni oraz umiejętności zastosowania odpowiednich kolorów, a także porządkowania swojego miejsca pracy po jej zakończeniu; wystawa prac dzieci;
3.Stemplowanie
Muzyczne.
Nauka piosenki Biały walczyk, zabawa taneczna wysnuta z treści piosenki. ćwiczenia reakcji na przerwę w muzyce, rozwijanie spostrzegawczości słuchowej oraz orientacji w przestrzeni; doskonalenie umiejętności formowania koła, rzędu, a także ustawienia w rozsypce; ćwiczenia słuchowe - rozpoznawanie poznanych przez dzieci piosenek poznanych w tym roku; przypomnienie piosenki na powitanie zimy „Dzwonki sań”;; ćwiczenia ortofoniczne na wyrazach - pada, pada śnieg poprzez powtarzanie ich - śpiewanie na różną melodię i w różnym tempie; zabawa ruchowo- naśladowcza do treści piosenki;
Aktywność zdrowotna.
1.Zabawy ruchowe: Koniki- ćwiczenia w parach- połączone z ćwiczeniami ortofonicznymi.
Ciężkie- lekkie -zabawa naśladowcza.
2.Zestaw cwiczen gimnastycznych.
3.Prawidłowe posługiwanie się sztućcami, korzystanie z serwetek
INNE PROPOZYCJE
1. Doskonalenie w każdej dogodnej sytuacji sprawności komunikowania się, ze zwróceniem uwagi na postać ortofoniczną wyrazów.
Uczenie dzieci wskazywania lewej i prawej strony swojego ciała, oraz pokazywania lewej i prawej ręki (serce jako punkt odniesienia dla lewej i prawej strony ciała).
Hel53land