NA WIEJSKIM PODWÓRKU
Poniedziałek
GOSPODARSTWO ROLNE
Ø wysłuchanie opowiadania nauczycielki pt. „Na pastwisku”; rozmowa kierowana na temat treści; wzbogacenie słownictwa dzieci o nowe wyrazy: obora, pastwisko, paliki; poznanie potrzeb zwierząt domowych oraz pracy człowieka związanej z ich hodowlą; rozumienie potrzeby hodowania roślin niezbędnych dla wyżywienia krów; ćwiczenia ortofoniczne; karta pracy - kolorowanie sylwety krowy; doskonalenie umiejętności trzymania narzędzia malarskiego,
Ø zabawy rytmiczne z całą grupą - doskonalenie reakcji na zmianę rytmu; zabawa „Gałąź” - dzieci marsz po sali z laskami; na pauzę w muzyce zatrzymanie się, przechodzenie przez laskę, wprowadzenie piosenki do nauki „Dziwne rozmowy”; doskonalenie tańca „Polka country”.
Wtorek
KROWY NA PASTWISKU
Ø na podstawie zabawy matematycznej „Ile pasie się krów?” tworzenie zbiorów dwu, trzy i czteroelementowych; utrwalenie pojęcia zbioru; doskonalenie umiejętności manipulowania elementami zbioru oraz rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej poprzez wyszukiwanie i tworzenie zbiorów takich samych krów; przeliczanie ilości danego zbioru i podpisanie odpowiednią cyfrą; karta pracy - utworzenie zbioru krów poprzez zaznaczenie pętlą; wyszukanie tych zwierząt spośród innych elementów na obrazku;
Ø zestaw ćwiczeń gimnastycznych doskonalących sprawność ruchową.
Środa
WYCIECZKA DO GOSPODARSTWA ROLNEGO
Ø na podstawie humorystycznego opowiadania - teatrzyku lalek „Kolorowe mleko” zapoznanie dzieci z podstawowymi i ulubionymi roślinami, którymi odżywia się krowa (trawa, koniczyna, żółte siano, buraki); rozmowa na temat koloru mleka, jakie daje nam krowa; zapoznanie dzieci z nazwą potomstwa jakie wydaje na świat krowa – cielak; rozumienie faktu zaliczania krowy do ssaków - wyjaśnienie dzieciom pojęcia „ssak”;
Ø wyjście z dziećmi do pobliskiego gospodarstwa w celu obejrzenia obory i zwierząt hodowanych przez człowieka;
Ø zabawy ruchowe z elementem orientacyjno - porządkowym „Płotek” oraz elementem czworakowania „Krowy na pastwisku”.
Czwartek
ŚPIEWAMY I TAŃCZYMY
Ø zabawy rytmiczne przy akompaniamencie pianina - samodzielna reakcja dzieci na zmianę tempa i melodii; utrwalenie piosenki „Dziwne rozmowy” oraz zabawa do słów piosenki - naśladowanie zwierząt podczas śpiewu piosenki, ćwiczenia słuchowe do obrazków przedstawiających zwierzęta domowe - naśladowanie ruchów i głosu zwierzęcia przez dzieci;
Ø zapoznanie dzieci z podstawowymi produktami uzyskanymi z krowiego mleka ser, masło, śmietana, twaróg; wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania oraz wysłuchanie wiersza „Mleko” I .Salach zachęcającego dzieci do picia mleka.
Piątek
ŻYCIE NA WSI
Ø rysowanie kredkami świecowymi na powyższy temat; wykorzystanie kolorowej kartki formatu A4 o jasnym tle; rozwijanie wyobraźni dzieci oraz wdrażanie do umiejętności przedstawienia zdobytej wiedzy za pomocą rysunku; rozwijanie sprawności manualnej oraz prawidłowego posługiwania się kredką;
Ø ćwiczenia mięśni narządów mowy przy wykorzystaniu lusterek;
Ø zabawy ruchowe i kołowe na placu przedszkolnym; umiejętne poruszanie się w terenie otwartym oraz pokonywanie przeszkód;
Hel53land