Kot i pies nasi domowi przyjaciele.
Cel ogólny:
ü Kształtowanie pozytywnego stosunku do świata zwierząt, jako elementu ogólnie pojętej natury;
ü Rozwijanie poprawnej wymowy poprzez stosowanie ćwiczeń ortofonicznych;
ü Rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia;
ü Rozwijanie sprawności poznawczej i kształtowanie umiejętności komunikatywnego wypowiadania się;
Temat dnia
Wychowanie zdrowotne
Cele operacyjne.
Dziecko:
Plan pracy –
tematyka, formy i metody
Obszary aktywności
Zajęcia popołudniowe. Gry i zabawy dydaktyczne i tematyczne.
8. 01.
poniedziałek.
„Kłopoty Burka z podwórka”
Zestaw ćw. gimnastycznych wg K. Wlaźnik.
¨ skupia uwagę na przedstawieniu i potrafi potem go opowiedzieć;
¨ odpowiada na pytania problemowe, analizuje i rozwiązuje problem;
¨ w wypowiedzi korzysta z przymiotników w odpowiedniej formie;
¨ planuje rysunek na całej powierzchni kartki;
- teatrzyk kukiełkowy;
- analizowanie kłopotów psa;
- jak można im zaradzić?; kto powinien dbać o zwierzęta?;
- określanie wyglądu psa i jego cech charakteru;
- rysowanie psa dowolna technika plastyczną
językowa
społeczna
plastyczna
„Tereska ma pieska” – zabawa taneczna przy piosence.
9. 01.
wtorek
„Kundel bury”
Zabawa ruchowa z elementem biegu „Pies goni kota”
¨ potrafi ruchem interpretować muzykę
¨ rozpoznaje i porównuje kształty geometryczne, niektóre nazywa (kwadrat, koło);
¨ poprawnie posługuje się klejem;
¨ rozumie konieczności opiekowania się zależnymi od człowieka istotami;
- osłuchanie z piosenką – dlaczego psa można nazwać przyjacielem człowieka?;
- czym różni się dorosły pies od szczeniaka?
- różne rasy psów, ich wygląd, wielkość, przeznaczenie, niebezpieczeństwa;
- określanie wyglądu budy psiej i sprowadzanie jej elementów do kształtów geometrycznych;
- wyklejanie budy z papieru kolorowego (gotowe elementy o kształtach geometrycznych)
-
muzyczno-społeczna
matematyczna
plastyczno-techniczna
„Utwórz taki sam wzór” – praca z kolorowymi klockami o różnych kształtach.
10. 01.
środa
„Po drabinie”
¨ słucha uważnie wiersza recytowanego przez n.; odpowiada na pytania związane z treścią;
¨ ma poczucie humoru i odnajduje elementy komiczne w utworze;
¨ poprawnie wybrzmiewa głoskę r w izolacji i w różnym położeniu w wyrazie;
¨ rozumie pojęcia szept, krzyk, tempo, itp.;
¨ potrafi odciąć nożyczkami potrzebny kawałek tkaniny;
¨ dobiera tkaninę o odpowiedniej fakturze;
- zapoznanie z wierszem Janiny Porazińskiej;
- określanie humoru zawartego w nim (wiersz można recytować „w kółko”);
- zabawa ruchowa do treści wiersza;
- ćwiczenia ortofoniczne i emisyjne– naśladowanie odgłosów z wiersza, recytowanie go różnym natężeniem głosu, od szeptu do krzyku;
- wyklejanie konturów psa lub kota materiałem tekstylnym;
Wycinanie nożyczkami rysunków ze starych komiksów i naklejanie ich na karton.
11. 01.
czwartek
„O kotku, który szukał czarnego mleka.”
Zabawa ruchowa do treści wiersza
¨ dokonuje obserwacji, odwołuje się do wcześniejszych własnych doświadczeń, dokonuje porównania wyglądu zwierząt i określając cechy jego charakteru;
¨ używa odpowiednich przymiotników w poprawnej formie gramatycznej;
¨ odpowiada na pytania problemowe;
¨ układa puzzle i potrafi je poprawnie nakleić na kartkę;
- opisywanie wyglądu kota i psa – dokonywanie porównań, określanie różnic i podobieństw;
- ...
Hel53land