Kot i pies nasi domowi przyjaciele-5l.doc

(43 KB) Pobierz

Kot i pies nasi domowi przyjaciele.

Cel ogólny:

ü      Kształtowanie pozytywnego stosunku do świata zwierząt, jako elementu ogólnie pojętej natury;

ü      Rozwijanie poprawnej wymowy poprzez stosowanie ćwiczeń ortofonicznych;

ü      Rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia;

ü      Rozwijanie sprawności poznawczej i kształtowanie umiejętności komunikatywnego wypowiadania się;

 

 

Temat dnia

 

Wychowanie  zdrowotne

 

Cele operacyjne.

 

Dziecko:

 

Plan pracy –

tematyka, formy i metody

 

Obszary aktywności

 

Zajęcia popołudniowe. Gry i zabawy dydaktyczne i tematyczne.

8. 01.

poniedziałek.

„Kłopoty Burka z podwórka”

Zestaw  ćw. gimnastycznych  wg K. Wlaźnik.

 

 

¨       skupia uwagę na przedstawieniu i potrafi potem go opowiedzieć;

¨       odpowiada na pytania problemowe, analizuje i rozwiązuje problem;

¨       w wypowiedzi korzysta z przymiotników w odpowiedniej formie;

¨       planuje rysunek na całej powierzchni kartki;

-          teatrzyk kukiełkowy;

-          analizowanie kłopotów psa;

-          jak można im zaradzić?; kto powinien dbać o zwierzęta?;

-          określanie wyglądu psa i jego cech charakteru;

-          rysowanie psa dowolna technika plastyczną

językowa

 

społeczna

językowa

plastyczna

„Tereska ma pieska” – zabawa taneczna przy piosence.

9. 01.

wtorek

„Kundel bury”

 

 

Zabawa ruchowa z elementem biegu „Pies goni kota”

 

¨       potrafi ruchem interpretować muzykę

¨       rozpoznaje i porównuje  kształty geometryczne, niektóre nazywa (kwadrat, koło);

¨       poprawnie posługuje się klejem;

¨       rozumie konieczności opiekowania się zależnymi od człowieka istotami;

-          osłuchanie z piosenką – dlaczego psa można nazwać przyjacielem człowieka?;

-          czym różni się dorosły pies od szczeniaka?

-          różne rasy psów, ich wygląd, wielkość, przeznaczenie, niebezpieczeństwa;

-          określanie wyglądu budy psiej i sprowadzanie jej elementów do kształtów geometrycznych;

-          wyklejanie budy z papieru kolorowego (gotowe elementy o kształtach geometrycznych)

-           

muzyczno-społeczna

 

matematyczna

plastyczno-techniczna

„Utwórz taki sam wzór” – praca z kolorowymi klockami o różnych kształtach.

10. 01.

środa

„Po drabinie”

 

Zestaw  ćw. gimnastycznych  wg K. Wlaźnik.

 

 

¨       słucha uważnie wiersza recytowanego przez n.; odpowiada na pytania związane z treścią;

¨       ma poczucie humoru i odnajduje elementy komiczne w utworze;

¨       poprawnie wybrzmiewa głoskę r w izolacji i w różnym położeniu w wyrazie;

¨       rozumie pojęcia szept, krzyk, tempo, itp.;

¨       potrafi odciąć nożyczkami potrzebny kawałek tkaniny;

¨       dobiera tkaninę o odpowiedniej fakturze;

-          zapoznanie z wierszem Janiny Porazińskiej;

-          określanie humoru zawartego w nim (wiersz można recytować „w kółko”);

-          zabawa ruchowa do treści wiersza;

-          ćwiczenia ortofoniczne i emisyjne– naśladowanie odgłosów z wiersza, recytowanie go różnym  natężeniem głosu, od szeptu do krzyku;

-          wyklejanie konturów psa lub kota materiałem tekstylnym;

językowa

 

 

 

 

 

plastyczna

Wycinanie nożyczkami rysunków ze starych komiksów i naklejanie ich na karton.

11. 01.

czwartek

„O kotku, który szukał czarnego mleka.”

 

Zabawa ruchowa do treści wiersza

¨       dokonuje obserwacji, odwołuje się do wcześniejszych własnych doświadczeń,  dokonuje porównania wyglądu zwierząt i określając cechy jego charakteru;

¨       używa odpowiednich przymiotników w poprawnej formie gramatycznej;

¨       odpowiada na pytania problemowe;

¨       układa puzzle i potrafi je poprawnie nakleić na kartkę;

-          opisywanie wyglądu kota i psa – dokonywanie porównań, określanie różnic i podobieństw;

- ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin