Mamy psa to miły szczeniak
EDU
KA
CJA
SYTUACJE EDUKACYJNE
UMIEJĘTNOŚCI
UMYSŁOWA
· Słuchanie wiersza pt. „Mamy psa”.
· Słuchanie opowiadania nauczycielki przy ilustracji pt. „Kundelek” I. Salach.
· Rozmowy w małych zespołach „Co lubią małe pieski”.
· Teatrzyk sylwet wg tekstu I. Salach pt. „Chory piesek”.
· Zabawa tematyczna „Spacer z psem”.
· Zabawa matematyczna „Miseczki dla psa”.
o Zna rolę , jaką spełnia pies w życiu człowieka, wygląd, sposób poruszania się, odżywiania i charakterystyczny jego głos.
o Uświadomienie konieczności dbania o psa niezależnie od jego wyglądu oraz odwzajemniania jego uczuć.
o Nabywanie swobody w opowiadaniu własnych przeżyć, w zadawaniu pytań. Próby opowiedzenia o ulubionych psich zabawach, przysmakach.
o Uwrażliwienie na humanitarne obchodzenie się ze zwierzętami, przestrzeganie zakazu drażnienia ich, rzucania w nie kamieniami.
o Wczuwanie się w rolę, jaką właściciel pełni względem psa – opieka, wydawanie poleceń.
o Klasyfikowanie przedmiotów wg koloru, utrwalenie znajomości podstawowych barw.
RUCHOWA
· Zestaw zabaw ruchowych nr 17 (wł.) (powt.) P: kolorowe gazety.
· Zabawy ruchowe :
- orient. – porządkowa „Do budy”.
- z elem. czworakowania „Szkoła psów”.
- z elem. biegu „Szukamy Azora”.
o Dostarczanie ustrojowi bodźców rozwojowych, przyzwyczajanie i nauczanie elementów ruchowych związanych z uprawianiem sportu dziecięcego.
o Swobodny bieg po sali w różnych kierunkach, na sygnał słowny – klęk podparty.
o Marsz na czworakach w różnych kierunkach.
o Lekki bieg z wysokim unoszeniem kolan.
ESTETYCZNA
· Słuchanie piosenki „Bal baloników”. Nauka II zwrotki.
· Opowieść ruchowa „Dzieci i pieski”.
· Zabawa ilustracyjna do piosenki „Nasz As”.
· Słuchanie zjawisk akustycznych.
· Zabawy ze śpiewem „Pingwinek”, „Kółka dwa”, „Murzynek malutki”.
o Rytmiczne powtarzanie tekstu w celu szybszego zapamiętania. Zbiorowy śpiew nowej piosenki.
o Próby przedstawiania ruchem przeżywanych treści. Ćwiczenie marszu dookoła sali ze zmianą kierunku na sygnał muzyczny.
o Próby przedstawiania melodii i rytmu piosenki prostymi elementami ruchu. Określanie charakteru muzyki : kołysanki i marsza ( np. do spania, do maszerowania).
o Rozpoznawanie i nazywanie odgłosów z otoczenia (zamykanie szuflady, szuranie krzesłem, uderzanie o szklankę i stół).
o Wywoływanie radosnej atmosfery podczas zabaw.
· Rysowanie kolorową kredą na temat dowolny na różnych formatach papieru.
· Wypełnianie konturów psa paskami materiału.
· Budowanie z klocków na temat dowolny zainspirowane opowiadaniem nauczycielki przy obrazku „Azor ma nową budę”.
· Kolorowanie kredkami świecowymi szablonu „Miseczki dla psa”.
o Operowanie różnymi formami linii, rozwijanie wrażliwości kolorystycznej. Wycieranie pyłu z kredy wilgotną gąbką.
o Swobodne wyrażanie swoich spostrzeżeń i przeżyć w formie płaskiej, próby nazywania rasy psa w wykonanej pracy.
o Wyrażanie własnych spostrzeżeń w formie przestrzennej, zabawa na wyznaczonej przestrzeni.
o Operowanie różnymi formami linii w zależności od uchwycenia kredki.
„Pies”
Mamy psa, to miły szczeniak,
Ale dużo z nim zmartwienia.
Wszystko niszczy : kapcie, buty
Spójrz, już bucik jest rozpruty.
Klocki z kąta powywleka
I na piłkę groźnie szczeka.
Choć kłopotów mam z nim wiele,
Pies jest moim przyjacielem.
Hel53land