Mamy psa to miły szczeniak-3l.doc

(43 KB) Pobierz

Mamy psa to miły szczeniak

EDU

KA

CJA

SYTUACJE EDUKACYJNE

UMIEJĘTNOŚCI

UMYSŁOWA

 

· Słuchanie wiersza pt. „Mamy psa”.

 

 

· Słuchanie opowiadania nauczycielki przy ilustracji pt. „Kundelek” I. Salach.

 

· Rozmowy w małych zespołach „Co lubią małe pieski”.

 

 

· Teatrzyk sylwet wg tekstu I. Salach        pt. „Chory piesek”.

 

· Zabawa tematyczna „Spacer z psem”.

 

· Zabawa matematyczna „Miseczki dla psa”.

 

 

o Zna rolę , jaką spełnia pies w życiu człowieka, wygląd, sposób poruszania się, odżywiania i charakterystyczny jego głos.

o Uświadomienie konieczności dbania o psa niezależnie od jego wyglądu oraz odwzajemniania jego uczuć.

o Nabywanie swobody w opowiadaniu własnych przeżyć, w zadawaniu pytań. Próby opowiedzenia o ulubionych psich zabawach, przysmakach.

o Uwrażliwienie na humanitarne obchodzenie się ze zwierzętami, przestrzeganie zakazu drażnienia ich, rzucania w nie kamieniami.

o Wczuwanie się w rolę, jaką właściciel pełni względem psa – opieka, wydawanie poleceń.

o Klasyfikowanie przedmiotów wg koloru, utrwalenie znajomości podstawowych barw.

RUCHOWA

 

· Zestaw zabaw ruchowych nr 17 (wł.) (powt.) P: kolorowe gazety.

 

 

 

· Zabawy ruchowe :

 

-  orient. – porządkowa „Do budy”.

 

 

- z elem. czworakowania „Szkoła psów”.

 

- z elem. biegu „Szukamy Azora”.

 

 

 

 

 

o       Dostarczanie ustrojowi bodźców rozwojowych, przyzwyczajanie                  i nauczanie elementów ruchowych związanych z uprawianiem sportu dziecięcego.

 

o        Swobodny bieg po sali w różnych kierunkach, na sygnał słowny – klęk podparty.

o        Marsz na czworakach w  różnych kierunkach.

o        Lekki bieg z wysokim unoszeniem kolan.

ESTETYCZNA

 

·     Słuchanie piosenki „Bal baloników”.  Nauka II zwrotki.

 

·     Opowieść ruchowa „Dzieci i pieski”.

 

 

 

·     Zabawa ilustracyjna do piosenki „Nasz As”.

 

 

 

 

·     Słuchanie zjawisk akustycznych.

 

 

 

·     Zabawy ze śpiewem „Pingwinek”, „Kółka dwa”, „Murzynek malutki”.

 

 

 

o       Rytmiczne powtarzanie tekstu w celu szybszego zapamiętania. Zbiorowy śpiew nowej piosenki.

o       Próby przedstawiania ruchem przeżywanych treści. Ćwiczenie marszu dookoła sali ze zmianą kierunku na sygnał muzyczny.

o       Próby przedstawiania melodii i rytmu piosenki prostymi elementami ruchu. Określanie charakteru muzyki : kołysanki   i marsza ( np. do spania, do maszerowania).

o       Rozpoznawanie i nazywanie odgłosów       z otoczenia (zamykanie szuflady, szuranie krzesłem, uderzanie o szklankę i stół).

o       Wywoływanie radosnej atmosfery podczas zabaw.

ESTETYCZNA

 

·     Rysowanie kolorową kredą na temat dowolny  na różnych formatach papieru.

·     Wypełnianie konturów psa paskami materiału.

 

 

·     Budowanie z klocków na temat dowolny zainspirowane opowiadaniem nauczycielki przy obrazku „Azor ma nową budę”.

·     Kolorowanie kredkami świecowymi szablonu „Miseczki dla psa”.

 

 

 

 

o       Operowanie różnymi formami linii, rozwijanie wrażliwości kolorystycznej. Wycieranie pyłu z kredy wilgotną gąbką.

o       Swobodne wyrażanie swoich spostrzeżeń    i przeżyć w formie płaskiej, próby nazywania rasy psa w wykonanej pracy.

o       Wyrażanie własnych spostrzeżeń w formie przestrzennej, zabawa na wyznaczonej przestrzeni.

 

o       Operowanie różnymi formami linii            w zależności od uchwycenia kredki.

 

 

„Pies”

 

Mamy psa, to miły szczeniak,

Ale dużo z nim zmartwienia.

Wszystko niszczy : kapcie, buty

Spójrz, już bucik jest rozpruty.

Klocki z kąta powywleka

I na piłkę groźnie szczeka.

Choć kłopotów mam z nim wiele,

Pies jest moim przyjacielem.        

                              

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin