Tema-tyka
Blok tematyczny- zajęcia całodniowe
Sfera aktywno-ści
28.11.-2.12.
2005
„Moje domo-we zwie-rzątko
„Psy i koty’- zabawa ruchowa z elementem czworakowania.
„Pies przyjacielem człowieka”- znaczenie zwierząt domowych w życiu człowieka (na podstawie opowiadania nauczyciela oraz ilustracji).
„Bawię się i ćwiczę z wybranym zwierzątkiem- maskotką’- zestaw ćwiczeń gimnastycznych w formie opowieści ruchowej.
„Smutny i wesoły pies”- ćwiczenia narządów mowy.
„Buda dla pieska”- praca wg wzoru i pokazu nauczyciela.
„Pieski i budy”- zabawa ruchowa z krążkami.
„Pies w naturalnym środowisku”- spacer po osiedlu, obserwacja warunków życia psa.
„Jak należy zachować się wobec obcych zwierząt?- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa w stosunku do obcych zwierząt.
„Kotek”- wprowadzenie i nauka piosenki.
„Kto jest właścicielem tych zwierząt’- ćwiczenia grafomotoryczne.
„Koty i psy”- tworzenie zbiorów zwierząt, przeliczanie elementów zbiorów, określanie kierunków w którą biegną zwierzęta.
„Uciekaj myszko”- zabawa ruchowa ze śpiewem.
„W sklepie zoologicznym”- wyjście do sklepu. Zapoznanie z różnego rodzaju zwierzętami, które można hodować w domu.
„Wesoły żółw”- ćwiczenia graficzne, wprowadzenie form kolistych.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych- wg Wlaźnik z.XI
„Moje ulubione zwierzątko”- lepienie z plasteliny.
„Określ miny psów, narysuj takie same ich właścicielom” -kształcenie umiejętności określania uczuć innych.
zdrowotna
językowa
przyrodni-cza
techniczna
społeczna
muzyczna
graficzna
matematy-czna
plastyczna
Dziecko:
-naśladuje ruchem zachowanie psa i kota
-uważnie słucha opowiadania nauczyciela, mówi o znaczeniu zwierząt w życiu człowieka
-sprawnie ćwiczy z przyborem- maskotką
-wyraża mimiką i głosem samopoczucie pieska
-skleja i ozdabia budę
-czworakuje prawidłowo stawiając stopy i dłonie
-określa warunki, w których żyje pies, zna znaczenie słów; opieka, troska
-wie, jakich zasad należy przestrzegać podczas kontaktu z obcym zwierzęciem
-śpiewa I zwrotkę i refren piosenki
-prowadzi linię od zwierząt do dzieci
-dzieli zgromadzone zwierzęta na grupy, przelicza je, orientuje się w schemacie ciała
-naśladuje ruchem i głosem wskazane zwierzęta
-wie, co znajduje się w sklepie zoologicznym, zastanawia się nad wyborem zwierzątka dla siebie
-ozdabia żółwia wg wzoru
-doskonali własną sprawność fizyczną, ćwiczy wg pokazu nauczyciela
-tworzy wybrane zwierzątko z plasteliny
-zaznacza prawidłową minę właścicielom psów
Hel53land