Moje domo-we zwie-rzątko-5l.doc

(34 KB) Pobierz

Data

Tema-tyka

Blok tematyczny- zajęcia całodniowe

Sfera aktywno-ści

Cele operacyjne

 

 

28.11.-2.12.

2005

 

 

„Moje domo-we zwie-rzątko

 

„Psy i koty’- zabawa ruchowa z elementem czworakowania.

 

„Pies przyjacielem człowieka”- znaczenie zwierząt domowych w życiu człowieka (na podstawie opowiadania nauczyciela oraz ilustracji).

 

„Bawię się i ćwiczę z wybranym zwierzątkiem- maskotką’- zestaw ćwiczeń gimnastycznych w formie opowieści ruchowej.

 

„Smutny i wesoły  pies”- ćwiczenia  narządów mowy.

 

„Buda dla pieska”- praca wg wzoru i pokazu nauczyciela.

 

„Pieski i budy”- zabawa ruchowa z krążkami.

 

„Pies w naturalnym środowisku”- spacer po osiedlu, obserwacja warunków życia psa.

 

„Jak należy zachować się wobec obcych zwierząt?-  zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa w stosunku do obcych zwierząt.

 

„Kotek”- wprowadzenie i nauka piosenki.

 

„Kto jest właścicielem tych zwierząt’- ćwiczenia grafomotoryczne.

 

„Koty i psy”- tworzenie zbiorów zwierząt, przeliczanie elementów zbiorów, określanie kierunków w którą biegną zwierzęta.

 

„Uciekaj myszko”- zabawa ruchowa ze śpiewem.

 

 

„W sklepie zoologicznym”- wyjście do sklepu. Zapoznanie z różnego rodzaju zwierzętami, które można hodować w domu.

 

 

„Wesoły żółw”- ćwiczenia graficzne, wprowadzenie form kolistych.

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych- wg Wlaźnik z.XI

 

„Moje ulubione zwierzątko”- lepienie z plasteliny.

 

 

„Określ miny psów, narysuj takie same ich właścicielom” -kształcenie umiejętności określania uczuć innych.

 

zdrowotna

 

 

językowa

przyrodni-cza

 

 

 

zdrowotna

 

 

 

 

językowa

 

 

techniczna

 

 

zdrowotna

 

 

przyrodni-cza

 

 

zdrowotna

społeczna

 

 

 

muzyczna

 

 

graficzna

 

 

 

matematy-czna

 

 

 

 

zdrowotna

muzyczna

 

 

przyrodni-cza

społeczna

 

 

 

graficzna

 

 

 

zdrowotna

 

 

 

plastyczna

 

 

 

społeczna

Dziecko:

-naśladuje ruchem zachowanie psa i kota

-uważnie słucha opowiadania nauczyciela, mówi o znaczeniu zwierząt w życiu człowieka

 

-sprawnie ćwiczy z przyborem- maskotką

 

 

 

-wyraża mimiką i głosem samopoczucie pieska

-skleja i ozdabia budę

 

 

-czworakuje prawidłowo stawiając stopy i dłonie

-określa warunki, w których żyje pies, zna znaczenie słów; opieka, troska

-wie, jakich zasad należy przestrzegać podczas kontaktu z obcym zwierzęciem

 

-śpiewa I zwrotkę i refren piosenki

 

-prowadzi linię od zwierząt do dzieci

 

 

-dzieli zgromadzone zwierzęta na grupy, przelicza je, orientuje się w schemacie ciała

 

 

-naśladuje ruchem i głosem wskazane zwierzęta

 

-wie, co znajduje się w sklepie zoologicznym, zastanawia się nad wyborem zwierzątka dla siebie

-ozdabia żółwia wg wzoru

 

 

-doskonali własną sprawność fizyczną, ćwiczy wg pokazu nauczyciela

-tworzy wybrane zwierzątko z plasteliny

 

-zaznacza prawidłową minę właścicielom psów

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin