surdopedagogika
DZIENNIK PRAKTYK
Praktykę odbywałam w Specjalistycznej Poradni Rehabilitacji Dzieci i Młodzieży z Wadą Słuchu
Kilka słów o poradni:
Poradnia Rehabilitacji Dzieci i Młodzieży z Wada Słuchu
ul. Białostocka 4
03-741 Warszawa (woj.mazowieckie)
Telefon:022-6180582
Poradnia jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 - 20.00
http://www.pzg.waw.pl/index.html
Poradnia w Warszawie powstała powołana przez PZG w 1963 roku. Jest niepubliczną placówką służby zdrowia, dostępną dla każdego Pacjenta. Zapewnia kompleksową rehabilitację w zakresie słuchu i mowy.
W budynku przy ulicy białostockiej znajduje się od 1995r.
Poradnia świadczy usługi w ramach kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia.
Wszystkie świadczenia mogą być zrealizowane wyłącznie na podstawie ważnego skierowania do Poradni każdemu dziecku przysługuje 120osobo/dni.
W ramach kontraktu z NFZ poradnia przyjmuje aktualnie dzieci nie tylko z wadą słuchu. Aktualnie do poradni mogą zapisać się dzieci, które mają skierowanie w co najmniej jednym z przypadków:
ADHD, Adopcja, Autyzm, Aspergera zespół, Choroba somatyczna przewlekła w rodzinie, Depresja dzieci i młodzieży, Dziecko krzywdzone, molestowanie, Dziecko szkolne, Dziecko zdolne, Integracja sensoryczna- diagnoza i terapia, Interwencja kryzysowa, Koncentracja uwagi- zaburzenia, trudności, Konflikt rozwodowy a dzieci, Kryzysy wieku dojrzewania, Mowa- zaburzenia rozwojowe, pomoc logopedyczna, Niemowlęta - rozwój psychoruchowy, Niepełnosprawność ruchowa, Niepełnosprawność umysłowa, Nieśmiałość, Ocena rozwoju poznawczego, Opóźnienie rozwoju psychoruchowego, Pomoc rodzinie, Porady wychowawcze, Rodzice- psychoedukacja, warsztaty, Śmierć i żałoba, Trudności emocjonalne- ogólnie, Trudności w czytaniu i pisaniu, dysleksja, dysgrafia i inne, Trudności w uczeniu się matematyki, Trudności adaptacyjne w grupie rówieśników, Wady słuchu, Wagarowanie, Wczesne wspomaganie dziecka niepełnosprawnego i pomoc jego rodzinie, Wczesne wspomaganie rodziny z dzieckiem od 0 do 6 lat, Zachowanie- zaburzenia, zachowania agresywne i opozycyjne
W budynku w ramach porani funkcjonują:
· Ośrodek Rehabilitacji Dziennej dla Dzieci - Rehabilitacja Dzieci z Zaburzeniami Wieku Rozwojowego,
· Ośrodek Rehabilitacji Dziennej - Rehabilitacja Słuchu i Mowy,
· Poradnia Logopedyczna,
· Poradnia Psychologiczna,
· Poradnia Otolaryngologiczna.
Poradnie i ośrodki prowadzą:
- zajęcia logopedyczne,
- logorytmika,
- zajęcia psychologiczne,
- psychoterapia,
- sesja psychoterapii grupowej dla rodziców,
- zajęcia pedagogiczne,
- choreoterapia,
- fizjoterapia,
- terapia integracji sensorycznej,
- badania słuchu.
Zajęcia tę prowadzone są przez specjalistów takich jak:
- lekarze rehabilitacji medycznej,
- lekarze otolaryngolodzy,
- logopedzi,
- psycholodzy,
- psychoterapeuci,
- pedagodzy,
- choreoterapeuci,
- terapeuci integracji sensorycznej,
- audiometrystka.
Data i godziny
Rodzaj praktyki
Wykonywane czynności
09.08.2011
godz.15-19
Zapoznanie się z placówką
Rozmowa z personelem i zapoznanie się z dokumentacją placówki
10.08.2011
godz.14-17
Hospitacja
Michał 5 lat
· Rozwijanie spostrzegawczości za pomącą dopasowywania takich samych obrazków
· Rozwijanie słownictwa poprzez podpisywanie obrazków i szukanie innych wyrazów na daną literę
Łukasz 19 lat(2h) (sprzężone niepełnosprawności)
· Rozwijanie słownictwa- opowiadanie o dotychczasowej rehabilitacji
· Dopisywanie brakującego wyrazy związku frazeologicznego związanego ze zwierzętami
· Grafy literowe wypisywanie z nich wyrazów
11.08.2011
godz.8-13
Ola 6 lat
· Czytanie wyrazów 3-sylabowych
· Nazywanie obrazków
· Podpisywanie obrazków sylabami
· Na litery od których zaczynają się obrazki szukanie innych wyrazów
Szymon 10 lat
· Układanie obrazków różniących się szczegółami
· Czytanie tekstu ze sprawdzeniem znajomości przeczytanych słów
· Podział wybranych wyrazów na części mowy
· Przypomnienie pojęć związanych z czasem: miesiące, dni tygodnia
Monika 8 lat
· Rozpoznawanie różnic na obrazkach
· Czytanie z rozsypanek literowych
· Podpisywanie obrazków
· Sprawdzenie zapamiętanych obrazków
16.08.2011r.
Prowadzenie zajęć
Kinga 7 lat
· Czytanie tekstu
· Dopasowywanie obrazków do tekstu
· Czytanie drugiego tekstu
· Układanie historyjki obrazkowej na podstawie tekstu
· Pisanie zdań z tekstu
Magda 6 lat
· Etykietowanie rysunków liczbą pojedynczą i mnogą
· Do danego rzeczownika dobieranie przymiotnika
· Podawanie innych przymiotników
· Uzupełnianie brakujące litery ze wzorem
Małgosia 5 lat
· Wyszukiwanie obrazków do danej grupy
· Rozpoznawanie obrazków na daną samogłoskę
· Rozpoznawanie samogłosek w zbiorze liter
· Rysowanie szlaczków po kropkach
17.08.2011
godz. 14-19
Łukasz 19 lat
· Rozwiązujemy rebusy
· Rozwiązujemy krzyżówkę
· Wkreślamy wyrazy
Paulina 9 lat
· Uzupełnianie zdań wyrazami w odpowiedniej formie
· Dopisywanie zakończenia historyjki
· Pisanie zdań ze słuchu
Emil 5 lat
· Zapamiętywanie kolejności rysunków leżących na stole
· Dziecko odgaduje, jaką postać mam na rysunku zadaje po 1 pytaniu
· Dobieranie buźki do nastroju z wiersza
· Określanie więcej mniej na rysunkach
· Czytanie całościowo sylab otwartych
· Czytanie wyrazów dwusylabowych o prostych sylabach otwartych
· Czytanie wyrazów wielosylabowych
· Szeregowanie historyjki obrazkowej
· Rysowanie po śladzie
18.08.2011r
madzia19863