Dziennik praktyk.doc

(61 KB) Pobierz
Dziennik praktyk

surdopedagogika

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DZIENNIK PRAKTYK

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Praktykę odbywałam w Specjalistycznej Poradni Rehabilitacji Dzieci i Młodzieży z Wadą Słuchu

 

Kilka słów o poradni:

 

 

Poradnia  Rehabilitacji Dzieci i Młodzieży z Wada Słuchu

ul. Białostocka 4

03-741 Warszawa (woj.mazowieckie)

Telefon:022-6180582

Poradnia jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 - 20.00

http://www.pzg.waw.pl/index.html

 

 

 

Poradnia w Warszawie powstała powołana przez PZG w 1963 roku. Jest niepubliczną placówką służby zdrowia, dostępną dla każdego Pacjenta. Zapewnia kompleksową rehabilitację w zakresie słuchu i mowy.

W budynku przy ulicy białostockiej znajduje się od 1995r.

              Poradnia świadczy usługi w ramach kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia.

Wszystkie świadczenia mogą być zrealizowane wyłącznie na podstawie ważnego skierowania do Poradni każdemu dziecku przysługuje 120osobo/dni.

 

              W ramach kontraktu z NFZ poradnia przyjmuje aktualnie dzieci nie tylko z wadą słuchu. Aktualnie do poradni mogą zapisać się dzieci, które mają skierowanie w co najmniej jednym z przypadków:

ADHD, Adopcja, Autyzm, Aspergera zespół, Choroba somatyczna przewlekła w rodzinie, Depresja dzieci i młodzieży, Dziecko krzywdzone, molestowanie, Dziecko szkolne, Dziecko zdolne, Integracja sensoryczna- diagnoza i terapia, Interwencja kryzysowa, Koncentracja uwagi- zaburzenia, trudności, Konflikt rozwodowy a dzieci, Kryzysy wieku dojrzewania, Mowa- zaburzenia rozwojowe, pomoc logopedyczna, Niemowlęta - rozwój psychoruchowy, Niepełnosprawność ruchowa, Niepełnosprawność umysłowa, Nieśmiałość, Ocena rozwoju poznawczego, Opóźnienie rozwoju psychoruchowego, Pomoc rodzinie, Porady wychowawcze, Rodzice- psychoedukacja, warsztaty, Śmierć i żałoba, Trudności emocjonalne- ogólnie, Trudności w czytaniu i pisaniu, dysleksja, dysgrafia i inne, Trudności w uczeniu się matematyki, Trudności adaptacyjne w grupie rówieśników, Wady słuchu, Wagarowanie, Wczesne wspomaganie dziecka niepełnosprawnego i pomoc jego rodzinie, Wczesne wspomaganie rodziny z dzieckiem od 0 do 6 lat, Zachowanie- zaburzenia, zachowania agresywne i opozycyjne

 

 

W budynku w ramach porani funkcjonują:

·         Ośrodek Rehabilitacji Dziennej dla Dzieci - Rehabilitacja Dzieci z Zaburzeniami Wieku Rozwojowego,

·         Ośrodek Rehabilitacji Dziennej - Rehabilitacja Słuchu i Mowy,

·         Poradnia Logopedyczna,

·         Poradnia Psychologiczna,

·         Poradnia Otolaryngologiczna.

 

Poradnie i ośrodki prowadzą:

- zajęcia logopedyczne,

- logorytmika,

- zajęcia psychologiczne,

- psychoterapia,

- sesja psychoterapii grupowej dla rodziców,

- zajęcia pedagogiczne,

- choreoterapia,

- fizjoterapia,

- terapia integracji sensorycznej,

- badania słuchu.

 

Zajęcia tę prowadzone są przez specjalistów takich jak:

- lekarze rehabilitacji medycznej,

- lekarze otolaryngolodzy,

- logopedzi,

- psycholodzy,

- psychoterapeuci,

- pedagodzy,

- choreoterapeuci,

- terapeuci integracji sensorycznej,

- audiometrystka.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Data i godziny

Rodzaj praktyki

Wykonywane czynności

 

09.08.2011

godz.15-19

Zapoznanie się z placówką

Rozmowa z personelem i zapoznanie się z dokumentacją placówki

 

10.08.2011

godz.14-17

Hospitacja

Michał 5 lat

·         Rozwijanie spostrzegawczości za pomącą dopasowywania takich samych obrazków

·         Rozwijanie słownictwa poprzez podpisywanie obrazków i szukanie innych wyrazów na daną literę

 

Łukasz 19 lat(2h) (sprzężone niepełnosprawności)

·         Rozwijanie słownictwa- opowiadanie o dotychczasowej rehabilitacji

·         Dopisywanie brakującego wyrazy związku frazeologicznego związanego ze zwierzętami

·         Grafy literowe wypisywanie z nich wyrazów

 

 

11.08.2011

godz.8-13

Hospitacja

Ola 6 lat

·         Czytanie wyrazów 3-sylabowych

·         Nazywanie obrazków

·         Podpisywanie obrazków sylabami

·         Na litery od których zaczynają się obrazki szukanie innych wyrazów

 

Szymon 10 lat

·         Układanie obrazków różniących się szczegółami

·         Czytanie tekstu ze sprawdzeniem znajomości przeczytanych słów

·         Podział wybranych wyrazów na części mowy

·         Przypomnienie pojęć związanych z czasem: miesiące, dni tygodnia

 

Monika 8 lat

·         Rozpoznawanie różnic na obrazkach

·         Czytanie z rozsypanek literowych

·         Podpisywanie obrazków

·         Sprawdzenie zapamiętanych obrazków

 

 

16.08.2011r.

godz.14-17

Prowadzenie zajęć

Kinga 7 lat

·         Czytanie tekstu

·         Dopasowywanie obrazków do tekstu

·         Czytanie drugiego tekstu

·         Układanie historyjki obrazkowej na podstawie tekstu

·         Pisanie zdań z tekstu

 

Magda 6 lat

·         Etykietowanie rysunków liczbą pojedynczą i mnogą

·         Do danego rzeczownika dobieranie przymiotnika

·         Podawanie innych przymiotników

·         Uzupełnianie brakujące litery ze wzorem

 

Małgosia 5 lat

·         Wyszukiwanie obrazków do danej grupy

·         Rozpoznawanie obrazków na daną samogłoskę

·         Rozpoznawanie samogłosek w zbiorze liter

·         Rysowanie szlaczków po kropkach

 

 

17.08.2011

godz. 14-19

Prowadzenie zajęć

Łukasz 19 lat

·         Rozwiązujemy rebusy

·         Rozwiązujemy krzyżówkę

·         Wkreślamy wyrazy

Paulina 9 lat

·         Uzupełnianie zdań wyrazami w odpowiedniej formie

·         Czytanie tekstu

·         Dopasowywanie obrazków do tekstu

·         Dopisywanie zakończenia historyjki

·         Pisanie zdań ze słuchu

Emil 5 lat

·         Zapamiętywanie kolejności rysunków leżących na stole

·         Dziecko odgaduje, jaką postać mam na rysunku zadaje po 1 pytaniu

·         Dobieranie buźki do nastroju z wiersza

·         Określanie więcej mniej na rysunkach

Michał 5 lat

·         Czytanie całościowo sylab otwartych

·         Czytanie wyrazów dwusylabowych o prostych sylabach otwartych

·         Czytanie wyrazów wielosylabowych

·         Szeregowanie historyjki obrazkowej

·         Rysowanie po śladzie

 

 

18.08.2011r

godz.8-13

Prowadzenie zajęć

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin