ZABAWY DLA DWU I TRZY LATKA Edward Franus Rozwój małego dziecka.doc

(133 KB) Pobierz

ZABAWY DLA DWU I TRZY- LATKA

 

Źo: Edward Franus „Rozwój małego dziecka”

 

1.      Cel: rozwijanie pamięci odroczonej, kształcenie spostrzegawczości

Zabawa: wkładamy w obecności dziecka pod jeden z 3 kubków stojących na stole jeden przedmiot, zajmujemy dziecko inna czynnością np.: obraca się 3 razy przechodzimy się z nim do kuchni czy do łazienki i dopiero wtedy prosimy o pokazanie kubka, pod którym został schowany przedmiot.

2.      Cel: nauczenie nazw części twarzy i głowy

Zabawa: zadajemy pytania dziecku: gdzie jest nos, buzia, ucho, policzek, osy oraz szyja, czoło i broda.

3.      Cel uczenie nazw połączone z zabawą w wykonywanie poleceń.

Zabawa: kładziemy przedmioty na stole i podajemy dziecku polecenia włóż do torby…to…itd. W odpowiedniej kolejności dziecko chowa wszystkie przedmioty.

4.      Zabawa: puszczanie baniek mydlanych.

5.      Zabawa: opuszczanie zajączka lusterko i promienie słcawiatełko skacze po ścianie.

6.      Zabawa w budowanie wieży czyli piętrzenie kostek z 5 elementów

7.      Jedna z zabaw konstrukcyjnych jest składanie zabawek ”pan kartofel”

8.      Nawlekanie dużych korali lub kółek czy krążw na sznur lub pręt, patyk

9.      cel: ćwiczenie rak, poznawanie cech różnych naczyń i pudełek

Zabawy manipulacyjne: otwieranie-zamykanie słoika

10.  cel ćwiczenie precyzji ruchów

zabawy manipulacyjne-przelewanie wody

11.  rzucanie, chwytanie piłki, rzucanie do celu

12.  cel: ćwiczenie zmysłu równowagi

13.  chodzenie po pochyłej desce, chodzenie po niskiej ławce, kołysanie się na koniu z biegunami

14.  zabawy ruchowe; zabawy w pociąg lub w koło

15.  cel: śledzenie ruchu zabawki, steruje zgodnie ze swoim zamiarem kształtowanie rozumnej czynności

ciągnięcie lub pchanie zabawki na sznurku

16.  cel: koordynacja ruchów oraz utrzymanie równowagi ciała

przechodzenie ponad sznurkiem

17.  cel: rozwijanie funkcji umysłowych: myślenie, pamięć, uwaga, kształcenie zainteresowań, nauka zasad gry, form zachowania itd.

zabawy dydaktyczne: loteryjka,  układanka obrazkowa, mozaika, zabawy w chowanie przedmiotów,

18.  Cel; zrozumienie polecenia i uczy wykonania go zgodnie z jego treścią na zasadzie uogólnienia pojęć

zabawa dydaktyczna: uporządkowanie zbioru przedmiotów polega na wyłeniu dwóch rodzajów zabawek: lalek i kostek. polecenie: ułóż na jednym końcu stołu lalki, na drugim kostki.

19.  Zabawa dydaktyczna: na stole ułono 3zabawki  dziecko się im przygląda po czym  odwraca się tyłem do nich a my chowamy jedną z nich i pytamy dziecko co schowałam?

1,5 roku wieża z 3 klocków

1,7 wieża z 4 klocków

1,10 wieża 5 klocków

 

 

DOPOWIEDZENIA:

Odnośnie MOWY:

          potrafi podać takie informacje jak: gdzie mieszkają ptaki, gdzie żyją ryby gdzie latają samoloty, gdzie jest dach, gdzie komin

          Potrafi powiedzieć dokąd jada autobusy i co jest pod podłogą

          Potrafi podać nazwę ulicy na której mieszka, może nie znać numeru

          Potrafi odpowiedzieć na pytanie gdzie śpi odp. W swoim pokoju wcześniej odpowiadał w moim domu

          Potrafi określić gdzie znajduje się pokój odp. koło łazienki

          Gdzie się gotuje obiad odp. W kuchni

          Gdzie jemy obiad odp w kuchni wcześniej na stole

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin