Jesteśmy bezpieczni na ulicy.
Cele ogólne:
Ø Poznanie zasad bezpieczeństwa pieszego na ulicy;
Ø Rozumienie konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa oraz zakazu zabaw w pobliżu tras komunikacyjnych;
Ø Zapoznanie z e znaczeniem znaków drogowych, sygnalizacji świetlnej i policjanta. – wychowanie komunikacyjne.
Temat dnia.
Wychowanie zdrowotne
Cele operacyjne.
Dziecko:
Plan pracy –
tematyka, formy i metody
Obszary aktywności
Zajęcia popołudniowe. Gry i zabawy dydaktyczne i tematyczne.
23. 10.
poniedziałek
„Ruch uliczny”
Zestaw ćw. gimnastycznych wg K. Wlaźnik
¨ potrafi poprawnie używać określeń: ulica, jezdnia, chodnik, pobocze;
¨ umie opowiedzieć treść wiersza, odpowiadając na pytania naucz.;
¨ podejmuje przyznane role w zabawie;
¨ samodzielnie przebiera się do zajęcia ruchowego i układa ubranie na oparciu krzesełka
- rozmowa w oparciu o ilustracje na temat wyglądu ulic w mieście i ruchu drogowego;
- słuchanie utworu „Jak paw przez jednię przechodził” ;
- zabawa ruchowa z podziałem na role „Samochody i piesi”
językowa
społeczna
„Co jeździ po ulicy?” – zabawa dydaktyczna połączona z ćwiczeniami ortofonicznymi.
24. 10.
wtorek
„Znaki drogowe”
Zabawa ruchowa bieżna „Samochody”
¨ rozpoznaje i umie wyjaśnić znaczenie kilku podstawowych znaków drogowych;
¨ nazywa kolory najczęściej stosowane na znakach drogowych;
¨ rozumie polecenia naucz. dotyczące działalności plastycznej;
¨ pracuje samodzielnie
- zapoznanie z najpopularniejszymi znakami drogowymi;
- omówienie znaczenia kolorów znaków z różnych grup;
- wykonywanie różnych znaków z papieru kolorowego, wycinanie ich i tworzenie makiety.
estetyczna
plastyczna
„W prawo, w lewo, prosto” – ćwiczenia orientacji przestrzennej. Utrwalenie kierunków w czasie zabawy w ruch uliczny.
25. 10.
środa
„Indiańskim krokiem”
¨ zapamiętuje i śpiewa piosenkę;
¨ próbuje naśladować ruchem treść i rytm piosenki ;
¨ wydziera elementy z papieru kolorowego i komponuje z nich pracę;
- zapoznanie z piosenką, omówienie jej treści;
- zabawa ruchowo-rytmiczna przy piosence;
- próby pamięciowego opanowania piosenki;
- tworzenie ilustracji do piosenki za pomocą wydzieranki w papieru kolorowego;
muzyczna
ruchowa
„Na ulicy” – zabawa tematyczna z wykorzystaniem klocków imitujących jezdnię.
26. 10.
czwartek
„Policjant jest naszym przyjacielem”
Zabawa ruchowa z elementem orient.-porz. „Sygnalizacja świetlna”
¨ potrafi kulturalnie zachować się przy obcej osobie i okazać jej szacunek;
¨ prezentuje swoje umiejętności;
¨ czuje się członkiem społeczności przedszkolnej;
¨ posługuje się pędzlem i farbami
- spotkanie z policjantem – zadawanie pytań dotyczących ruchu drogowego i bezpieczeństwa na ulicy;
- prezentacja prac dzieci związanych z tematyką, śpiewanie piosenek;
- malowanie farbami wrażeń ze spotkania
„Zebra” – malowanie na dużych arkuszach papieru.
27. 10.
piątek
„Jesteśmy bezpieczni”
¨ dokonuje analizy i syntezy swojej wiedzy;
¨ jest pewne siebie przez posiadaną wiedzę;
¨ klasyfikuje znaki drogowe pod wzglądem kształtu i koloru;
- zebranie wiadomości na temat bezpieczeństwa na drodze w formie quizu;
- odpowiadanie na pytania wiedzowe, segregowanie znaków drogowych i rozwiązywanie zagadek
społeczno-językowa
„Żywe lusterko” – zabawa usprawniająca motorykę narządów mowy, głównie warg i języka.
Hel53land