Jesteśmy bezpieczni na ulicy-5l.doc

(41 KB) Pobierz

 

Jesteśmy bezpieczni na ulicy.

Cele ogólne:

Ø      Poznanie zasad bezpieczeństwa pieszego na ulicy;

Ø      Rozumienie konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa oraz zakazu zabaw w pobliżu tras komunikacyjnych;

Ø      Zapoznanie z e znaczeniem znaków drogowych, sygnalizacji świetlnej i policjanta. – wychowanie komunikacyjne.

           

Temat dnia.

Wychowanie zdrowotne

Cele operacyjne.

Dziecko:

Plan pracy –

tematyka, formy i metody

Obszary aktywności

Zajęcia  popołudniowe. Gry i zabawy dydaktyczne i tematyczne.

23. 10.

poniedziałek

„Ruch uliczny”

Zestaw ćw. gimnastycznych  wg K. Wlaźnik

¨       potrafi poprawnie używać określeń: ulica, jezdnia, chodnik, pobocze;

¨       umie opowiedzieć treść wiersza, odpowiadając na pytania naucz.;

¨       podejmuje przyznane role w zabawie;

¨       samodzielnie przebiera się do zajęcia ruchowego i układa ubranie na oparciu krzesełka

-          rozmowa w oparciu o ilustracje na temat wyglądu ulic w mieście i ruchu drogowego;

-          słuchanie utworu „Jak paw przez jednię przechodził” ;

-          zabawa ruchowa z podziałem na role „Samochody i piesi”

językowa

 

społeczna

„Co jeździ po ulicy?” – zabawa dydaktyczna  połączona z ćwiczeniami ortofonicznymi.

24. 10.

wtorek

„Znaki drogowe”

Zabawa  ruchowa bieżna „Samochody”

¨       rozpoznaje i umie wyjaśnić znaczenie kilku podstawowych znaków drogowych;

¨       nazywa kolory najczęściej stosowane na znakach drogowych;

¨       rozumie polecenia naucz. dotyczące działalności plastycznej;

¨       pracuje samodzielnie

-          zapoznanie z najpopularniejszymi znakami drogowymi;

-          omówienie znaczenia kolorów znaków z różnych grup;

-          wykonywanie różnych znaków z papieru kolorowego, wycinanie ich i tworzenie makiety.

społeczna

 

estetyczna

 

plastyczna

„W prawo, w lewo, prosto” – ćwiczenia orientacji przestrzennej. Utrwalenie kierunków w czasie zabawy  w ruch uliczny.

25. 10. 

środa

„Indiańskim krokiem”

Zestaw ćw. gimnastycznych  wg K. Wlaźnik

¨       zapamiętuje i śpiewa piosenkę;

¨       próbuje naśladować ruchem treść i rytm piosenki ;

¨       wydziera elementy z papieru kolorowego i komponuje z nich pracę;

-          zapoznanie z piosenką, omówienie jej treści;

-          zabawa ruchowo-rytmiczna przy piosence;

-          próby pamięciowego opanowania piosenki;

-          tworzenie ilustracji do piosenki za pomocą wydzieranki w papieru kolorowego;

muzyczna

ruchowa

muzyczna

„Na ulicy” – zabawa tematyczna z wykorzystaniem klocków imitujących jezdnię.

26. 10.

czwartek

„Policjant jest naszym przyjacielem”

Zabawa  ruchowa  z elementem orient.-porz. „Sygnalizacja świetlna”

¨       potrafi kulturalnie zachować się przy obcej osobie i okazać jej szacunek;

¨       prezentuje swoje umiejętności;

¨       czuje się członkiem społeczności przedszkolnej;

¨       posługuje się pędzlem i farbami

-          spotkanie z policjantem – zadawanie pytań dotyczących ruchu drogowego i bezpieczeństwa na ulicy;

-          prezentacja prac dzieci związanych z tematyką, śpiewanie piosenek;

-          malowanie farbami wrażeń ze spotkania

społeczna

 

 

 

 

plastyczna

 

„Zebra” – malowanie na dużych arkuszach papieru.

27. 10.

piątek

„Jesteśmy bezpieczni”

Zestaw ćw. gimnastycznych  wg K. Wlaźnik

¨       dokonuje analizy i syntezy swojej wiedzy;

¨       jest pewne siebie przez posiadaną wiedzę;

¨       klasyfikuje znaki drogowe pod wzglądem kształtu i koloru;

-          zebranie wiadomości na temat bezpieczeństwa na drodze w formie quizu;

-          odpowiadanie na pytania wiedzowe, segregowanie znaków drogowych i rozwiązywanie zagadek

społeczno-językowa

„Żywe lusterko” – zabawa usprawniająca motorykę narządów mowy, głównie warg i języka.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin