1. „Bezpiecznie na drodze”
Data
Tematyka
13. 09.2004
17.09.2004
„Bezpieczna
droga do
przedszkola
„Kolorowe znaki”- zabawa ruchowa.
„Na ulicy”- zestaw ćwiczeń porannych w formie opowieści ruchowej.( opracowanie własne)
„Na ulicy”- spacer ulicami okolicy, obserwowanie przez dzieci pieszych i samochodów, praktyczne zastosowanie zasad bezpieczeństwa podczas przejścia po pasach.
„Sygnalizator świetlny”- praca według wzoru (k.. s. 10 ćw.1 )
„O przechodzeniu przez ulicę”- słuchanie piosenki ( płyta nr 1),
rozmowa na temat jej treści, inscenizowanie ruchem refrenu.
„Sygnalizacja świetlna”- zabawa dydaktyczna. Kształcenie szybkiej orientacji oraz umiejętności rytmicznego wypowiadania wyrazów, podziału ich na sylaby.
„Żaba na pasach”- kolorowanie ilustracji, kształcenie umiejętności doboru właściwych kolorów, trzymania się w konturach.(k.s.11)
„Dźwięki z ulicy”- słuchanie i rozpoznawanie dźwięków z płyty nr1.
„Pojazdy i piesi”- zabawa ruchowa
ruchowa
językowa
zdrowotna
społeczna
techniczna
muzyczna
plastyczna
-wie, jak wygląda sygnalizator świetlny, reaguje ruchem na zmianę jego kolorów
-ćwiczy wg pokazu na-la dbając o prawidłową sylwetkę
-wie, jakie pojazdy poruszają się po ulicy, jak należy zachować się w czasie przechodzenia przez jezdnię, zna najbardziej popularne znaki drogowe
-nazywa światła sygnalizatora, nalepia je wzorze zgodnie z sytuacją
-określa charakter słuchanej piosenki, wie o czym ona mówi, śpiewa refren razem z nauczycielem
-jest uważne, szybko zmienia pozycję, klaszcząc w dłonie wypowiada rytmicznie podane wyrazy
-rozróżnia i nazywa kolory,
dokonuje właściwego ich doboru
-rozróżnia i nazywa usłyszane dźwięki
-porusza się przy muzyce –akompaniamencie z płyty nr 1
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych- „Moje ciało w kontakcie z podłożem” ( wg W. Sherborne)
„Znaki drogowe”- segregowanie wg kształtu, wyszukiwanie różnic i podobieństw.(k.s.15.ćw.1,2)
„Znaki drogowe”- na podstawie wiersza K. Wiśniewskiego kształcenie umiejętności poprawnego wyciągania wniosków, dokonywania oceny zachowania się bohatera.
„Makieta mojego miasta” -praca z różnorodnego materiału.
„Samochody”- zabawa ruchowa
„Ruch uliczny”- ćwiczenia ortofoniczne, kształcenie umiejętności poprawnego wypowiadania grup spółgłoskowych.
„Książki o pojazdach”- wyszukiwanie w kąciku książki. ( z zespołem dzieci)
„Garaże”- zabawa dydaktyczna, kształcenie umiejętności segregowania pojazdów wg dwóch cech. ( z zespołem)
„Moje imię”- akt inicjacji( wg elementów m-dy I.Majchrzak.)- z grupą dzieci nowych
matematyczna
-wie do jakich figur geometrycznych podobne są znaki drogowe, porównuje ich kształty, określa cechy,
łączy znaki drogowe ze względu na kolor i kształt
-mówi w kilku zdaniach o spacerze przedszkolaka z tatą,
wymienia znaki, o których jest mowa w wierszu, wie do czego są one potrzebne, dzieli je na informacyjne, ostrzegawcze, nakazu, zakazu
-potrafi wykonać według wzoru różnego rodzaju domy, dba o estetykę swojej pracy
-w sposób bezpieczny biega w sali właściwie reagując na zmianę sygnału wzrokowego
-naśladuje odgłosy pochodzące z ulicy
-interesuje się książką jako źródłem wiedzy
-potrafi wyodrębnić zbiór spełniający dany warunek
-zna „ swoje imię”- jego wygląd graficzny
„Przejście przez ulicę”- na podstawie wiersza E.J.Frątczaków i obrazków w książce (s. 12 )
rozmowa na temat zachowania się na jezdni.
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym- „Wyścigi w rzędach”, „ Celowanie do drzewa”
„Uliczne sygnały”- ćwiczenia hamująco pobudzające przy piosence.
„Spotkanie z policjantem”- tworzenie okazji do bezpośredniego kontaktu z osobą odpowiedzialną za bezpieczeństwo na jezdni.
„Pojazdy”- układanie i rozwiązywanie zagadek słowno – ruchowych.
-sprawnie biega omijając przeszkody, celuje woreczkiem do drzewa
-odróżnia i zapamiętuje polecenia sygnały, polecenia i znaki, śpiewa razem z nauczycielką
-zadaje pytania dotyczące spraw związanych z bezpieczeństwem na drodze, poznaje zasady zdrowego stylu życia
-szybko kojarzy fakty, poszukuje rozwiązań, tworzy własne zagadki
Hel53land