Bezpiecznie na drodze.doc

(45 KB) Pobierz
1

1.   „Bezpiecznie na drodze”

Data

Tematyka

Blok tematyczny – zaj.całodniowe

Obszar aktywności

Cele operacyjne

 

13. 09.2004

 

 

17.09.2004

 

 

„Bezpieczna

 

droga do

 

przedszkola

 

 

 

„Kolorowe znaki”- zabawa ruchowa.

 

 

„Na ulicy”- zestaw ćwiczeń porannych w formie opowieści ruchowej.( opracowanie własne)

 

„Na ulicy”- spacer ulicami okolicy, obserwowanie przez dzieci pieszych i samochodów, praktyczne zastosowanie zasad bezpieczeństwa podczas przejścia po pasach.

 

„Sygnalizator świetlny”- praca według wzoru (k.. s. 10 ćw.1 )

 

„O przechodzeniu przez ulicę”- słuchanie piosenki ( płyta nr 1),

rozmowa na temat jej treści, inscenizowanie ruchem refrenu.

 

„Sygnalizacja świetlna”- zabawa dydaktyczna. Kształcenie szybkiej orientacji oraz umiejętności rytmicznego wypowiadania wyrazów, podziału ich na sylaby.

 

„Żaba na pasach”- kolorowanie ilustracji, kształcenie umiejętności doboru właściwych kolorów, trzymania się w konturach.(k.s.11)

 

„Dźwięki z ulicy”- słuchanie i  rozpoznawanie dźwięków z płyty nr1.

„Pojazdy i piesi”- zabawa ruchowa

 

 

 

ruchowa 

 

 

 

      ruchowa

 

 

 

językowa

 

zdrowotna

 

społeczna

 

 

techniczna

 

 

muzyczna

 

 

 

 

ruchowa

 

językowa

 

 

 

plastyczna

 

 

 

 

muzyczna

 

 

ruchowa

 

Dziecko:

-wie, jak wygląda sygnalizator świetlny, reaguje ruchem na zmianę jego kolorów

-ćwiczy wg pokazu na-la dbając o prawidłową sylwetkę

 

 

-wie, jakie pojazdy poruszają się po ulicy, jak należy zachować się w czasie przechodzenia przez jezdnię, zna najbardziej popularne znaki drogowe

 

-nazywa światła sygnalizatora, nalepia je wzorze zgodnie z sytuacją

-określa charakter słuchanej piosenki, wie o czym ona mówi, śpiewa refren razem z nauczycielem

 

-jest uważne, szybko zmienia pozycję, klaszcząc w dłonie wypowiada rytmicznie podane wyrazy

 

 

-rozróżnia i nazywa kolory,

dokonuje właściwego ich doboru

 

 

-rozróżnia i nazywa usłyszane dźwięki

 

-porusza się przy muzyce –akompaniamencie z płyty nr 1

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych- „Moje  ciało w kontakcie z podłożem” ( wg W. Sherborne)

 

„Znaki drogowe”- segregowanie wg kształtu, wyszukiwanie różnic i podobieństw.(k.s.15.ćw.1,2)

 

 

 

„Znaki drogowe”- na podstawie wiersza K. Wiśniewskiego  kształcenie umiejętności poprawnego wyciągania wniosków, dokonywania oceny zachowania się bohatera.

 

„Makieta mojego miasta” -praca z różnorodnego materiału.

 

 

„Samochody”- zabawa ruchowa

 

 

 

„Ruch uliczny”- ćwiczenia ortofoniczne, kształcenie umiejętności poprawnego wypowiadania grup spółgłoskowych.

 

„Książki o pojazdach”- wyszukiwanie w kąciku książki.    ( z zespołem dzieci)

 

„Garaże”- zabawa dydaktyczna, kształcenie umiejętności segregowania pojazdów wg dwóch cech. ( z zespołem)

„Moje imię”- akt inicjacji( wg elementów m-dy I.Majchrzak.)- z grupą dzieci nowych

ruchowa

 

 

 

matematyczna

 

 

 

 

 

językowa

 

 

 

 

 

 

techniczna

 

 

 

ruchowa

 

 

 

językowa

 

 

 

 

 

językowa

 

 

 

matematyczna

 

 

 

 

językowa

-wykonuje ćwiczenia pozwalające na kontakt z podłogą różnymi częściami ciała

-wie do jakich figur geometrycznych podobne są znaki drogowe, porównuje ich kształty, określa cechy,

łączy znaki drogowe ze względu na kolor i kształt

-mówi w kilku zdaniach o spacerze przedszkolaka z tatą,

wymienia znaki, o których jest mowa w wierszu, wie do czego są one potrzebne, dzieli je na informacyjne, ostrzegawcze, nakazu, zakazu

-potrafi wykonać według wzoru różnego rodzaju domy, dba o estetykę swojej pracy

 

-w sposób bezpieczny biega w sali właściwie reagując na zmianę sygnału wzrokowego

 

-naśladuje odgłosy pochodzące z ulicy

 

 

-interesuje się książką jako źródłem  wiedzy

 

 

 

 

-potrafi wyodrębnić zbiór spełniający  dany warunek

 

 

-zna „ swoje imię”- jego wygląd graficzny

 

 

 

„Przejście przez ulicę”- na podstawie  wiersza E.J.Frątczaków i obrazków w książce (s. 12 )

rozmowa na temat zachowania się na jezdni.

Zabawy w ogrodzie przedszkolnym- „Wyścigi w rzędach”, „ Celowanie do drzewa”

 

 

„Uliczne sygnały”- ćwiczenia hamująco pobudzające przy piosence.

 

„Spotkanie z policjantem”- tworzenie okazji do bezpośredniego kontaktu z osobą odpowiedzialną za bezpieczeństwo na jezdni.

 

„Pojazdy”- układanie i rozwiązywanie zagadek słowno – ruchowych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

językowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

muzyczna

 

 

 

społeczna

zdrowotna

językowa

 

 

 

językowa

ruchowa

 

-zna zasady bezpiecznego zachowania się na drodze

 

 

 

 

-sprawnie biega omijając przeszkody, celuje woreczkiem do drzewa

 

 

 

-odróżnia i zapamiętuje polecenia sygnały, polecenia i znaki, śpiewa razem z nauczycielką

-zadaje pytania dotyczące spraw związanych z bezpieczeństwem na drodze, poznaje zasady zdrowego stylu życia

 

-szybko kojarzy fakty, poszukuje rozwiązań, tworzy własne zagadki

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin