II. 1. „Moja droga do przedszkola”- rozmowa z grupą.
2. „Poznajemy figurę geometryczną –kolo”.
III. Zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem „Minikonu z Agatką”.
-dz. będą nazywać poszczególne pojazdy,
-d .będą wypowiadać się na temat spostrzeżeń podczas drogi do p-la;
- dz. będą rozpoznawały koło wśród innych figur;
24IX 2007
nr 4
s. 13
II. 1. Słuchanie wiersza E. Piechy-Pietrzyk „Zwierzęta na wycieczce”.
2. „Mój wymarzony pojazd”- wycinanka z kolorowego papieru.
III. „Porządkujemy zabawki”- nazywanie położenia w przestrzeni.
-dz. będą wodzić po śladzie,
-dz. będą znały wybrane zasady ruchu drogowego,
-dz. będą się uczyły operowania nożyczkami;
-dz. będą naklejały gotowe elementy;
-dz. będą operować pojęciami dotyczącymi przestrzeni,
25 IX 2007
s.14-15
II. 1. Zabawy przy piosence „Uwaga-czerwone światło!”
2. „Jadą dzieci pociągami”- rozróżnianie i nazywanie barw zasadniczych.
III. Kolorowanie obrazków przedstawiających pojazdy.
-dz. będą układać pojazdy,
-dz. będą poruszały się rytmicznie,
-dz. będą rozróżniać i nazywać kolory podstawowe,
-dz. dokładnie wypełniać kontury,
26 IX 2007
II. 1. Spotkanie z panem policjantem.
2. . Osłuchanie z piosenką „Zielony znak’.
III. „Bawimy się samochodami”- próby porównywania i posługiwanie się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni.
-dz. będą składać obrazki z elementów,
-dz. będą uważnie słuchać opowiadań pana policjanta, będą zadawać pytania na temat zasad ruchu drogowego,
-dz. zapoznają się z melodia i słowami piosenki,
-dz. będą używać zwrotów dotyczących przestrzeni,
27 IX 2007
II.1. Opowiadanie H. Łochockiej „Jak wróbelek Elemelek leśną dróżką szedł w niedzielę”.
2. Zestaw zabaw ruchowych nr 2.
III. „O którym dziecku mówię?”- zab. dyd.
-dz. będą dokładnie rysować po linii,
- dz. będą uważnie słuchały opowiadania n-lki, poznają wybrane znaki drogowe,
-dz. będą czworakowały na całych dłoniach;
-dz. będą odgadywać, o kim mówi n-lka,
28 IX 2007
Literatura:
1. Pięciolatek. Bawię się i uczę. Część 1- Przewodnik metodyczny
2. K. Wlaźnik, Wychowanie fizyczne w przedszkolu.
3. E. Gruszczyk-Kolczyńska, E. Zielińska, Dziecięca matematyka.
4. K. Przybylska, Wychowanie muzyczne w przedszkolu.
5. Ćwiczenia grafomotoryczne, M. Bogdanowicz,
6. Zabawy dydaktyczne dla przedszkoli- Z. Bogdanowicz
7. Moje przedszkole, Program wychowania przedszkolnego,
8. Ćwiczenia i zabawy tematycznie związane z bezpieczeństwem na drodze, A. Noculak
9. Notatki własne.
PS: w ranku, między zajęciami i w trzeciej części dnia prowadzone są zabawy ruchowe.
Hel53land