Jak bezpiecznie się poruszać po mieście 3,4,5-l.doc

(48 KB) Pobierz
wrzesień 2006

IV tydzień – Jak bezpiecznie poruszać się po mieście?

I. Oglądanie obrazków przedst. pojazdy- obserw. dzieci.

II. 1. „Moja droga do przedszkola”- rozmowa z grupą.

 

2. „Poznajemy figurę geometryczną –kolo”.

III. Zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem „Minikonu z Agatką”.

-dz. będą nazywać poszczególne pojazdy,

-d  .będą wypowiadać się na temat spostrzeżeń podczas drogi do p-la;

- dz. będą rozpoznawały koło wśród innych figur;

Poniedziałek

24IX 2007

nr 4

 

s. 13

I. Wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych-pogrubianie konturów pojazdów – obserwacja dzieci.

II. 1. Słuchanie wiersza E. Piechy-Pietrzyk „Zwierzęta na wycieczce”.

2. „Mój wymarzony pojazd”- wycinanka z kolorowego papieru.

 

III. „Porządkujemy zabawki”- nazywanie położenia w przestrzeni.

-dz. będą wodzić po śladzie,

 

-dz. będą znały wybrane zasady ruchu drogowego,

-dz. będą się uczyły operowania nożyczkami;

-dz. będą naklejały gotowe elementy;

-dz. będą operować pojęciami dotyczącymi przestrzeni,

Wtorek

25 IX 2007

 

s.14-15

I. Układanie sylwet samochodów z klocków geometrycznych – obserwacja dzieci.

II. 1. Zabawy przy piosence „Uwaga-czerwone światło!”

2. „Jadą dzieci pociągami”- rozróżnianie i nazywanie barw zasadniczych.

III. Kolorowanie obrazków przedstawiających pojazdy.

 

-dz. będą układać pojazdy,

 

-dz. będą poruszały się rytmicznie,

-dz. będą rozróżniać i nazywać kolory podstawowe,

-dz. dokładnie wypełniać kontury,

Środa

26 IX 2007

 

I. Składanie obrazka z elementów – obserwacja dzieci.

II. 1. Spotkanie z panem policjantem.

 

2. . Osłuchanie z piosenką „Zielony znak’.

 

III. „Bawimy się samochodami”- próby porównywania i posługiwanie się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni.

-dz. będą składać obrazki z elementów,

-dz. będą uważnie słuchać opowiadań pana policjanta, będą zadawać pytania na temat zasad ruchu drogowego,

-dz. zapoznają się z melodia i słowami piosenki,

-dz. będą używać zwrotów dotyczących przestrzeni,

Czwartek

27 IX 2007

 

I. Odbijanie rysunków przez kalkę- obserwacja dzieci.

II.1. Opowiadanie H. Łochockiej „Jak wróbelek Elemelek leśną dróżką szedł w niedzielę”.

2. Zestaw zabaw ruchowych nr 2.

III. „O którym dziecku mówię?”- zab. dyd.

 

-dz. będą dokładnie rysować po linii,

- dz. będą uważnie słuchały opowiadania n-lki, poznają wybrane znaki drogowe,

-dz. będą czworakowały na całych dłoniach;

-dz. będą odgadywać, o kim mówi n-lka,

Piątek

28 IX 2007

 

 

                  

             

                                                                

 

Literatura:

1.    Pięciolatek. Bawię się i uczę. Część 1- Przewodnik metodyczny

2.    K. Wlaźnik, Wychowanie fizyczne w przedszkolu.

3.    E. Gruszczyk-Kolczyńska, E. Zielińska, Dziecięca matematyka.

4.    K. Przybylska, Wychowanie muzyczne w przedszkolu.

5.    Ćwiczenia grafomotoryczne, M. Bogdanowicz,

6.    Zabawy dydaktyczne dla przedszkoli- Z. Bogdanowicz

7.    Moje przedszkole, Program wychowania przedszkolnego,

8.    Ćwiczenia i zabawy tematycznie związane z bezpieczeństwem na drodze, A. Noculak

9.    Notatki własne.

 

 

PS: w ranku, między zajęciami i w trzeciej części dnia prowadzone są zabawy ruchowe.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin