OBSERWACJA DZIECKA NA POZIOMIE POZNAWCZYM
1. Podaje swoje imię, nazwisko, pokazuje, mówi ile ma lat
2. Potrafi powiedzieć, gdzie mieszka
3. Wskazuje i nazywa części ciała
4. Zna przeznaczenie przedmiotów codziennego użytku
5. Rozpoznaje i nazywa wybrane owoce i warzywa
6. Rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta
7. Rozpoznaje i nazywa podstawowe kolory
8. Rozróżnia aktualną porę roku
9. Zna cechy pór roku (przyporządkowuje do wybranej pory ilustrację)
10. Wyodrębnia przedmioty według cech jakościowych – porządkuje, klasyfikuje według jednej, więcej cech
11. Zlicza Przedmioty obrazki w zakresie …
12. Porównuje liczebność zbiorów: dużo, mało
13. Dobiera pary jednakowych obrazków, przedmiotów, figur
14.Obserwuje i dostrzega przedmioty, sytuacje w najbliższym otoczeniu, rozpoznaje i określa je
15. Rozróżnia i wskazuje figury geometryczne (jakie?) – do pary (według wzoru, bez wzoru, na podstawie nazwy, obok wzoru)
16. Wyszukuje przedmioty, figury w najbliższym otoczeniu, na obrazku)
17. Układa przedmioty, obrazki, figury według poleceń nauczyciela
18. Układa proste ciągi rytmiczne według zaproponowanego schematu
19. Układa proste budowle z klocków, figur, konstrukcje przestrzenne
20. Układa proste historyjki, (co najpierw, co potem)
21. Łączy proste czynności i ich skutki (elementy z życia codziennego)
22. Dostrzega istotne różnice między przedmiotami, obrazkami , wskazuje je
23. Dostrzega zmiany zachodzące w otoczeniu
24. Porządkuje, grupuje na podstawie…
25. Składa obrazki z …. (bez wzoru, na wzorze)
26. Potrafi wyodrębniac przedmioty do przeliczania, przelicza w zakresie…. (liczenie na konkretach)
27. Kreśli, rysuje (linie proste, samodzielnie, po wzorze)
28. Rysunek dowolny na etapie………. (chwyt narzędzia pisarskiego)
29. Rozróżnia dźwięki, rozpoznaje, różnicuje
...
albaja