Poznajemy nasze przedszkole.doc

(87 KB) Pobierz
„Książka moim przyjacielem”

Poznajemy nasze przedszkole

 

 

Obszar edukacyjny

                           

 

Sytuacje edukacyjne

 

Cele operacyjne

 

Formy pracy

 

POZNAWANIE I ROZUMIENIE SIEBIE I ŚWIATA

 

Orientacja w pomieszczeniach p-la oraz znajomość miejsca przechowywania swoich rzeczy w sali zabaw, w szatni, w umywalni”, str. 14/1.2).

 

 

 

 

 

„Rozpoznawanie i nazywanie swojego znaczka rozpoznawczego”, str. 14/1.2).

 

 

 

„Słuchanie i rozumienie krótkich wierszy i rymowanek recytowanych przez n-lkę oraz krótkich tekstów inscenizowanych przy użyciu pacynek”, str. 15/3.

 

 

„Samodzielne oglądanie barwnych książeczek obrazkowych o tematyce znanej dzieciom, dzielenie się spostrzeżeniami i odkładanie ich na stałe miejsce”, str. 15/4.2).

 

 

„Uczestniczenie w rozmowach prowadzonych przez n-lkę indywidualnie lub w małej grupie”, str. 15/4.1).

 

 

 

„Ćw. Oddechowe zwiększające pojemność płuc polegające na wydychaniu powietrza nosem i jego powolnym wydychaniu”, str. 15/4.3).

 

„Ćw. słuchowe polegające na nasłuchiwaniu, wyróżnianiu i porównywaniu różnych głosów otaczającego środowiska”, 16/4.3).

 

 

„Ćw. artykulacyjne wzmacniające mięśnie narządów mowy”, str. 16/ 4.3).

 

 

Układanie prostych całości z gotowych elementów”, str. 17/7.

 

 

„Organizowanie zabaw w bezpośrednim kontakcie z przyrodą w różnych porach roku, umożliwiających poznawanie właściwości materiałów przyrodniczych”, str. 17/8.

 

„Poznanie zwierząt żyjących w przedszkolu”, str. 17/8.

 

 

 

NABYWANIE UMIEJĘTNOŚCI POPRZRZ DZIAŁANIE

 

„Zachęcanie do wypowiadania się nt. realizowanej zabawy”, str. 19/1.

 

 

„Szybkie reagowanie na sygnały wzrokowe i słuchowe…w powiązaniu z ustawieniem się w gromadce, rzędzie…”, str. 19/2.1).

 

 

 

 

„Rytmiczne chody i podskoki w takt muzyki”, str. 19/2.1).

 

 

 

„Słuchanie krótkich ilustrowanych piosenek, śpiewanych przez n-la”, str. 20/3.

 

 

 

 

„Budowanie z klocków”, str. 21/4.

 

 

 

„Rysowanie kredkami świecowymi”, str. 21/4.

 

 

„Swobodne wyrażanie swoich spostrzeżeń i przeżyć w formach płaskich”, str. 21/4.

 

 

 

Dbanie o czystość osobistą”, str. 22/ 5.3).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„Ochrona narządów zmysłowych i układu nerwowego”, str. 22/5.4).

 

 

 

 

 

 

 

 

ODNAJDYWANIE SWOJEGO MIEJSCA W GRUPIE RÓWIEŚNICZEJ, WSPÓLNOCIE

 

Uczenie samoobsługi…”, str. 23/1.1).

 

 

 

 

 

 

„Wdrażania do przestrzegania norm regulujących współżycie”, str. 23/2.1).

 

 

 

 

 

 

 

BUDOWANIE SYSTEMU WARTOŚCI

 

„Wykorzystanie naturalnych sytuacji wychowawczych nacechowanych życzliwością, dobrocią, przejawami koleżeństwa”, str. 24/1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

v      Wycieczka po przedszkolu.

 

 

 

 

v      Rozmowy indywidualne w łazience, w szatni, przy stole.

 

 

v      Słuchanie opowiadania pt. „O naszych  wieszaczkach i pięknych znaczkach”                      M. Kownackiej.

 

 

v      Teatrzyk kukiełkowy na podst. opowiadania           pt.  „Do czego służy” I. Salach.

 

 

 

 

v      Oglądanie książeczek obrazkowych w kąciku książek.

 

 

 

 

v      Opowiadanie dzieci nt. oglądanych przedmiotów pt. „Ręcznik”.

 

 

 

 

v      Ćw. oddechowe „Bibułkowe paseczki”.

 

 

 

 

v      Ćwiczenia słuchowe „Co słychać wokół nas”.

 

 

 

 

 

v      Zabawa ortofoniczna „Śpiąca lala” na głosce „a” oraz „u”.

 

 

v      Układanie mozaiki płaskiej nt. dowolny.

 

 

 

v      Zabawy w piaskownicy nt. dowolny zainspirowane rozmową „Co można zrobić z piasku?”.

 

 

 

 

v      Rozmowa nt. akwarium.

 

 

 

 

 

 

 

v      Zabawa dydaktyczna pt. „Do kogo toczysz piłeczkę” H. Trawińskiej.

 

 

v      Poznawanie otoczenia przedszkola oraz zabawy         w ogródku przedszkolnym.

 

 

v      Nauka zab. ruch. „Balonik”.

 

 

v      Nauka poruszania się przy akompaniamencie.

 

 

 

 

v      Słuchanie piosenki pt. „Marsz dzieci”.

 

 

 

 

 

v      Zabawy konstrukcyjne nt. dowolny zainspirowane rozmową nt. „Domek dla lalki i samochodu”.

 

 

v      Rysowanie kredkami świecowymi nt. dowolny.

 

 

 

v      Praca plast. zainspirowana życiem w akwarium.

 

 

 

 

v      Nauka zabiegów higieniczno-sanitarnych                  w łazience.

 

 

 

 

 

 

 

 

v      Przyzwyczajanie do opanowywania zbyt gwałtownych reakcji wywołanych lękiem lub uporem.

 

 

v      Przyzwyczajanie dzieci do mówienia głosem naturalnym.

 

 

 

 

 

 

 

v      Nauka samodzielności w szatni.

 

 

 

v      Pomoc n-lce w karmieniu rybek.

 

 

v      Słuchanie wiersza pt. „Naprawimy misia”               Cz. Janczarskiego.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

v      Wdrażanie dzieci do kolejnego, zgodnego  korzystania z pojazdów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DZIECKO POTRAFI:

 

è     uważnie poruszać się na terenie placówki przedszkolnej,

è     nazwać inne pomieszczenia: szatnia, kuchnia, sala gimnastyczna,

 

è     opisać wyposażenie klasy, łazienki, szatni,

è     użytkować te miejsca zgodnie z przeznaczeniem,

è     poprawnie posługiwać się mową potoczną,

 

è     uważnie słuchać krótkiego opowiadania,

è     wyróżnić na obrazkach i nazwać znane przedmioty,

è     zapamiętać własny znaczek,

 

 

è     trzymać umiejętnie i właściwie posługiwać się łyżką,

è     posługiwać się łyżką tylko w tym celu do czego służą,

è     kulturalnie spożywać posiłki,

 

 

è     samodzielnie oglądać książki,

è     wyróżniać na obrazkach i nazywać znane przedmioty,

è     odłożyć książkę do kącika,

 

 

è     ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin