zalacznik_nr_10_25_12_13_efekty_ksztalcenia_pedagogika_specjalna_II.doc

(72 KB) Pobierz

Załącznik nr 10

do Uchwały Senatu APS

nr 25/12-13 z dnia 20 lutego 2013 r.

 

EFEKTY KSZTAŁCENIA DLA KIERUNKU STUDIÓW PEDAGOGIKA SPECJALNA STUDIA II STOPNIA

(profil ogólnoakademicki)

 

Symbol efektu kierunkowego:

Efekty kształcenia dla kierunku studiów pedagogika specjalna.

 

Po ukończeniu studiów drugiego stopnia na kierunku studiów pedagogika specjalna absolwent:

Odniesienie do efektów

kształcenia w obszarach kształcenia w zakresie nauk

humanistycznych, społecznych i medycznych:

WIEDZA

PC2_KK_W01

ma uporządkowaną pogłębioną wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej nauk humanistycznych i społecznych, którą jest w stanie twórczo rozwijać w kontekście zagadnień pedagogiki specjalnej.

H2A_W01

S2A_W01

PC2_KK_W02

posiada usystematyzowany zasób terminologiczny z zakresu pedagogiki specjalnej rozszerzony o terminy stosowane w naukach humanistycznych i społecznych.

H2A_W02

H2A_W03

H2A_W04

S2A_W01

PC2_KK_W03

ma uporządkowaną, pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o źródłach i miejscu pedagogiki specjalnej w systemie nauk oraz jej powiązaniu z naukami humanistycznymi, społecznymi i medycznymi.

H2A_W03

H2A_W05

S2A_W01

M2_W01


PC2_KK_W04

ma uporządkowaną, pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat subdyscyplin pedagogiki specjalnej, obejmującą terminologię i podstawy teoretyczne.

H2A_W04

PC2_KK_W05

zna filozoficzne, psychologiczne i społeczne koncepcje człowieka i ich odniesienia do teoretycznych podstaw rehabilitacji, edukacji, terapii i resocjalizacji.

H2A_W03

H2A_W04

S2A_W05

PC2_KK_W06

ma uporządkowaną, pogłębioną wiedzę na temat prawidłowości i zaburzeń rozwoju biologicznego, psychicznego i społecznego człowieka w cyklu życia.

H2A_W04

S2A_W05

M1_W02

M1_W03

PC2_KK_W07

ma na poziomie rozszerzonym wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w zakresie peda­gogiki specjalnej oraz zna założenia prowadzenia analiz ilościowych i jakościowych.

H2A_W03

S2A_W06

PC2_KK_W08

ma pogłębioną wiedzę na temat zasad i norm etycznych w rehabilitacji, edukacji, terapii i resocjalizacji

S2A_W07

PC2_KK_W09

zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej.

H2A_W08

S2A_W010

PC2_KS_W01

zna na poziomie rozszerzonym koncepcje  rehabilitacji, edukacji, terapii, resocjalizacji osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów.

H2A_W04

S2A_W04

M2_W04

M2_W05

PC2_KS_W02

ma uporządkowaną, pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat subdyscyplin pedagogiki specjalnej, w szczególności metodykę działań edukacyjnych, rehabilitacyjnych, terapeutycznych i resocjalizacyjnych.

H2A_W04

PC2_KS_W03

ma uporządkowaną, pogłębioną i poszerzoną wiedzę o systemach wsparcia osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, ich specyfice i procesach w nich zachodzących.

H2A_W04

S2A_W03

S2A_W07

PC2_KS_W04

ma pogłębioną i poszerzoną wiedzę o podstawach prawnych funkcjonowania rehabilitacji, edukacji, terapii i resocjalizacji, ze szczególnym uwzględnieniem zróżnicowanego systemu wsparcia.

H2A_W04

S2A_W07

PC2_KS_W05

ma poszerzoną wiedzę o uczestnikach rehabilitacji, edukacji, terapii i resocjalizacji, ich specjalnych potrzebach oraz o metodach diagnozowania i oceny jakości usług.

H2A_W04

S2A_W04

UMIEJĘTNOŚCI

PC2_KK_U01

potrafi współpracować ze specjalistami, jak i z osobami spoza grona specjalistów, w tym potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin