3_EDUKACJA MEDIALNA-I stacjonarne.doc

(160 KB) Pobierz
SYLWETKA ABSOLWENTA

 

SYLWETKA ABSOLWENTA
EDUKACJI MEDIALNEJ (SPECJALNOŚĆ NIENAUCZYCIELSKA)

 

OPIS MODUŁU SPECJALNOŚCIOWEGO: EDUKACJA MEDIALNA

 

 

 

1. Charakterystyka ogólna

 

 

Celem kształcenia realizowanego w ramach modułu specjalnościowego jest wykształcenie kompetentnych i refleksyjnych specjalistów-innowatorów w zakresie edukacji medialnej.

Równie istotnym celem jest odpowiedź środowiska akademickiego na potrzeby rynku pracy w zakresie nowych zwodów:  pedagog medialny, dydaktyk aplikacji multimedialnych, metodyk edukacji na odległość, specjalista ds. uzależnień od mediów cyfrowych,                      zmierzająca do przygotowania absolwentów posiadających kompetencje pedagogiczne i medialne do ich wykonywania.

Program kształcenia pozwala na uzyskanie podstawowej wiedzy umożliwiającej rozumienie procesów edukacji medialnej, a następnie twórcze wykorzystanie tej wiedzy,  uzyskanie umiejętności świadomego i krytycznego odbioru oraz projektowania  różnorodnych przekazów medialnych oraz ich efektywnego zastosowania w edukacji. W ramach kształcenia specjalnościowego studenci nabywają wiedzę i umiejętności tworzenia i stosowania przekazów medialnych w swojej pracy nie tylko w instytucjach edukacyjnych i medialnych, ale także innych placówkach, zwłaszcza tych w których funkcjonują działy medialne. Ponadto absolwent jest przygotowany do konstruowania  i realizacji programu  kształcenia z zakresu edukacji medialnej w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych. Dysponuje umiejętnościami przygotowywania programów szkoleniowo-metodycznych, prezentacji multimedialnych, podcastów i etiud filmowych. Opanowane w toku nauki umiejętności obejmują twórcze zastosowanie najnowszych mediów cyfrowych i technologii informacyjno-komunikacyjnych w tradycyjnym kształceniu i doskonaleniu kwalifikacji, jak i w innowacyjnych rozwiązaniach edukacji na odległość.

Realizacja modułu wymaga uzyskania 69 punktów ECTS.

  Realizacja MS EM rozpoczyna się od zdobywania przez studenta wiedzy ogólnej i rudymentarnej, która permanentnie jest poszerzana o nowe obszary oraz aplikowana w rozwiązaniach praktycznych. Szczegółowe umiejscowienie poszczególnych przedmiotów w toku studiów dokumentuje plan studiów (Aneks nr 5).

 

 

 

 

 

2. Moduły przedmiotowe, przedmioty, wymiar godzinowy i ECTS

 

Moduł przedmiotowy

 

Przedmiot

Liczba godzin

ECTS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MS

EM1: Teoretyczny

 

 

 

Pedagogika medialna

45 (30w+15 ćw) ZO

3

Media masowe

30 ćw/ZO

 

3

 

Edukacyjne problemy społeczeństwa wiedzy

45 (15 w+30ćw)/E

 

3

Język mediów

45 (15 w+30ćw)/E

 

4

 

Internet w edukacji

45 (15 w+30ćw)/E

 

4

 

Internetowe bazy wiedzy naukowej i oświatowej

15 ćw/ZO

3

Telewizja w edukacji

 

45 (15 w+30ćw)/E

 

 

3

Etyka mediów

15 w/ZO

 

 

1

Prawne aspekty mediów

15 w/ZO

(zmiana z E)

 

1

 

Media w edukacji specjalnej

 

30 (15w +15 ćw)/E

 

 

3

 

Zagrożenia mediów cyfrowych

 

45 (15 w+30ćw)/E

 

4

MS

EM2: Metodyczny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edukacyjne zastosowanie komputerów

 

45 (15 w+30ćw)/E

 

4

 

Komputer w badaniach naukowych

30 (15w+15Cw)

3

 

Metodyka wykorzystania mediów  w edukacji

 

45 (15 w+30ćw)/E

 

4

 

Podcast i videocast naukowy i oświatowy 

30 ćw/ ZO

4

 

Projektowanie aplikacji multimedialnych

 

30 ćw/ZO

3

 

Grafika komputerowa

30 ćw/ZO

3

 

Media w doskonaleniu kwalifikacji nauczycieli

45 (15 w+30ćw)/E

3

Nauczanie na odległość

45 (15 w+30ćw)/E

4

 

 

MS

EME3: Praktyczny

 

Praktyka asystencka w instytucjach medialnych

2 tyg. (40 godz.)/ZAL

2

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin