Podręcznik SystemInformation.pdf
(
366 KB
)
Pobierz
Podręcznik SystemInformation
Podręcznik: SystemInformation
śródło: http://gpslab.pl/article_wstep_4364.html
SystemInformation to potęŜne narzędzie, które w rękach zaawansowanego uŜytkownika potrafi odmienić obli-
cze praktycznie kaŜdej nawigacji GPS. Zapraszamy do obszernego opracowania w którym w wyczerpujący
sposób opisaliśmy wszystkie opcje i ustawienia tej powłoki. Artykuł kończy się przystępnym poradnikiem,
pokazującym jak krok po kroku stworzyć swoje pierwsze menu w SystemInformation. To drugi, po
WolfNCU
,
tzw. shell, czyli powłoka na system operacyjny. Aplikacja (http://gpslab.pl/file_detale_4366.html) zajmuje bar-
dzo mało miejsca na dysku, bo tylko niecałe
67kB
, więc nie
zabiera równieŜ wiele zasobów. Wszystkie ustawienia, takie jak
umiejscowienie grafik, domyślna akcja dla danego przycisku czy
efekt przejścia, tworzymy edytując pliki INI. W tym artykule
opiszemy dokładnie strukturę tych plików oraz wszystkie
dostępne wartości dla parametrów.
Najprościej wyobrazić sobie moŜliwości SystemInformation
jako interaktywnej prezentacji w PowerPoint. KaŜdy osobny plik
INI określa układ elementów na kolejnych slajdach oraz
zaleŜności pomiędzy nimi. Jeden slajd a raczej strona moŜe być
opisywana tylko przez jeden plik .INI, ale moŜe prowadzić do
wielu innych pod stron z własnymi plikami .INI.
Jak więc widać podobieństwem pomiędzy tymi dwoma
powłokami jest oparcie się ich konfiguracji o pliki .INI.
Największą róŜnicę najlepiej pokaŜą dwa diagramy. Pierwszy
prezentuje układ menu zaprojektowanego przy pomocy
WolfNCU:
Jak widać jest on "płaski", czyli ogranicza się tylko do jednej
strony głównej menu, z poziomu której aktywowane są
poszczególne funkcje.
UłoŜymy teraz diagram z tymi samymi funkcjami, tylko
podzielonymi na kilka pod-menu, przygotowany dla
SystemInformation: RóŜnica pomiędzy tymi powłokami
(shell'ami) jest bardzo duŜa. SystemInformation moŜe
tworzyć dowolnie skomplikowane menu, z wieloma
poziomami, odnoszące się do siebie i innych menu. W
porównaniu do tego moŜliwości WolfNCU wypadają bardzo
blado.
Układ katalogów w SystemInformation jest dowolny. Tylko
trzy pliki są obowiązkowe:
SystemInformation.exe
-główny plik wykonywalny
SysInfoSettings.ini
-plik zawiera ścieŜkę do pierwszego
pliku .INI, który zostanie wczytany jako pierwszy po
uruchomieniu aplikacji
Plik .INI
-jego nazwa jest dowolna, ma być wskazana w
SysInfoSettings.ini
Takie podejście do tematu daje szereg moŜliwości i jest
niezmiernie elastyczne - moŜemy przyjąć dowolny układ
katalogów i np. wydzielić katalog dla grafik, dla plików
wykonywalnych i dla plików INI. To wszystko zaleŜy tylko od naszego wyboru.
Pierwszy i najwaŜniejszy z plików .INI, wspominaliśmy o nim na poprzedniej stronie. Plik ten musi być w ka-
talogu razem z
SystemInformation.exe
Wskazuje on pierwszy plik .INI jaki ma zostać wczytany po urucho-
mieniu aplikacji. PoniŜej kilka przykładów:
..\SDMMC\SystemInformation\narzedzia.ini
..\narzedzia\main.ini
narzędzia.ini
KaŜdy plik .INI jaki opracujemy, poza
SystemInformation.ini
, musi zawierać jeden (i tylko jeden) element
typu
GLOBALSETTINGS
. Umieszcza się go na samym początku pliku. Przykładowa definicja elementu
wygląda następująco:
Podgląd:
GLOBALSETTINGS
ShowMessage = 0
QuitOnDoubleClick = no
X = 0
Y = 0
Width = 320
Height = 240
Arrange = No
BackgroundBitmap = ..\background.bmp
StartUpAnimation = FlyLeft
Accelerated = yes
TopMost = yes
UŜywając
GLOBALSETTINGS
musimy za kaŜdym razem definiować rozmiary okna, takie jak rozdzielczość
ekranu nawigacji (PNA), dla której projektujemy menu.
Atrybuty elementu GLOBALSETTINGS:
BackgroundColor = [kolor]
Na przykład 00000 lub FFFFFF. Bez # przed wartością koloru
Width = [wartość]
Szerokość okna
Height = [wartość]
Wysokość okna
X = [warto
ść
]
Pozycja okna w stosunku do lewej krawędzi
Y = [warto
ść
]
Pozycja okna w stosunku do górnej krawędzi
BackgroundBitmap = [
ś
cie
Ŝ
ka]
ŚcieŜka do pliku tła, kończąca się nazwą pliku. Uwaga, tylko pliki .BMP
BitmapOffsetX = [warto
ść
]
Odległość tła od lewej krawędzi, wyraŜona w pikselach. JeŜeli X został zdefiniowany wcześniej, wtedy przesu-
nięcie od lewej liczy się od jego wartości.
BitmapOffsetY = [warto
ść
]
Odległość tła od górnej krawędzi wyraŜona w pikselach. JeŜeli wcześniej zdefiniowany został Y, wtedy prze-
sunięcie liczy się od góry plus jego wartość .
Border = [warto
ść
]
Ramka wokół okna. Wartość musi być dodatnia.
Distance = [warto
ść
]
Wartość wyraŜona w pikselach określa odstęp pomiędzy poszczególnymi elementami. UŜywane tylko przy
automatycznym pozycjonowaniu elementów.
Arrange = [vertically/horizontal/NO]
Automatyczne rozmieszczenie elementów w poziomie (vertically), pionie (horizontal) lub wyłączone (No).
JeŜeli wartość ustawiamy jako NO, wtedy do pozycjonowania elementów na stronie uŜywane są ich własne
ustawienia X oraz Y.
QuitOnDoubleClick = [Yes/No]
JeŜeli wartość jest ustawiona na Yes, wtedy podwójne kliknięcie spowoduje zamknięcie programu SystemIn-
formation.
StartUpAnimation = [animacja]
Wskazuje animację (efekt przejścia) z jaką zostanie pokazane okno tworzone dla tego pliku .INI
ShutDownAnimation = [animacja]
Wskazuje animację (efekt przejścia) z jaką zostanie zamknięte okno tworzone dla tego pliku .INI
Accelerated = [Yes/No]
Funkcja w chwili obecnej nie jest jeszcze w pełni zaimplementowana, jednak zaleca się uŜywanie jej z warto-
ścią Yes.
AnimationTime = [Yes/No]
Czas trwania animacji wyraŜony w milisekundach. 1 sekunda = 1000 milisekund
TopMost = [Yes/No]
Przy wartości Yes okno SystemInformation będzie wyświetlane ponad innymi.
Za pomoc
ą
elementu TEXT
moŜemy umieścić dowolny tekst na ekranie urządzenia. Mamy wpływ na jego
umiejscowienie oraz wygląd. Jeden element typu TEXT tworzy tylko jedną linijkę tekstu, bez moŜliwości "za-
łamania" go. Co oznacz Ŝe jeśli chcemy np. pokazać dłuŜszy tekst na ekranie, to musimy uŜyć kilku elementów
TEXT, po jednym dla kaŜdej linii.
PoniŜej dwa przykłady definicji elementu TEXT w pliku INI oraz efekt ich działania:
Podgląd:
TEXT
x = 30
y = 30
Text = Tak wygląda TEXT
Color = FFFF00
FrameColor = 000000
Weight = 700
Size = 32
CreateFont
Po lekkich zmianach ten sam element:
Podgląd:
TEXT
x = 30
y = 30
Text = Tak wygląda tekst, niestety nie jest zawijany...
Color = FFFFFF
FrameColor = 000000
Weight = 700
Size = 16
CreateFont
Atrybuty elementu TEXT:
Color = [kolor]
Kolor elementu, podawany bez #. Np. 000000 lub FFFFFF.
FrameColor = [kolor]
Kolor obramowania tekstu.
Text = [tekst]
Tekst jaki ma zostać wyświetlony
Font = [font]
Ustawia czcionkę.
Size = [warto
ść
]
Wielkość tekstu w pikselach.
Weight = [warto
ść
]
Waga czcionki. Im wyŜsza tym grubsza czcionka. Przy wartości 700 wygląda jak pogrubienie.
CreateFont
Element obowiązkowy, tworzy tekst na ekranie.
x = [warto
ść
]
Pozycja w stosunku do lewej krawędzi ekranu. Przy wartości ujemnej w stosunku do prawej krawędzi. Aktyw-
ne gdy nie wybrano automatycznego rozmieszczenia w Arrange w sekcji GLOBALSETTINGS.
y = [warto
ść
]
Pozycja w stosunku do lewej krawędzi ekranu. Przy wartości ujemnej w stosunku do prawej krawędzi. Aktyw-
ne gdy nie wybrano automatycznego rozmieszczenia w Arrange w sekcji GLOBALSETTINGS.
Plik z chomika:
markman52
Inne pliki z tego folderu:
My Mobiler - konfiguracja i obsługa.pdf
(495 KB)
CERegEditor-wykonywanie i przywracanie kopii rejestru.pdf
(154 KB)
ActiveSync-wykonywanie i przywracanie kopii bezpieczeństwa.pdf
(109 KB)
Jak sczytać ROM z Manty - krok po kroku.pdf
(357 KB)
Jak wgrać firmware do Manty przez kartę SD.pdf
(92 KB)
Inne foldery tego chomika:
Backup-y
Dodatkowa zakładka -Program Nawigacyjny- w menu GPS-430 i GPS-070
Firmware
MMTopManta10110_2018Q4
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin