Joanna Wąsik
Plan pracy opiekuńczo- wychowawczej świetlicy na miesiąc styczeń.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
· Poznanie zwyczajów związanych z powitaniem Nowego Roku.
· Rozwijanie pomysłowości, twórczości i współpracy.
· Poznawanie tradycji i obrzędów związanych z Nowym Rokiem i karnawałem.
· Wdrażanie do kulturalnego zachowania się podczas zabawy.
· Rozwijanie umiejętności wyrażania własnego zdania.
· Zachęcanie dzieci do aktywnego i bezpiecznego wypoczynku na świeżym powietrzu.
· Zapoznanie z zasadami niektórych dyscyplin sportów zimowych.
· Wdrażanie do zdrowej rywalizacji i współpracy.
· Wdrażanie do aktywnego spędzania wypoczynku.
· Zwrócenie uwagi na znaczenie Babci i Dziadka w rodzinie.
· Uwrażliwienie dzieci na potrzeby ludzi starszych i konieczność niesienia im pomocy.
· Rozwijanie wyobraźni i empatii.
· Zwrócenie uwagi na rolę życzeń i sposobu ich składania.
Zajęcia z kultury żywego słowa
Zajęcia ruchowe
Zajęcia umuzykalniające
Zajęcia plastyczne
Wspomaganie procesu dydaktycznego szkoły
5-9.01.09 KARNAWAŁ – WITAMY NOWY 2009 ROK.
Ø Pogadanka na
temat sposobów witania Nowego Roku w różnych kulturach
Ø Zapoznanie
dzieci ze zwyczajami karnawałowymi ( tłusty czwartek, zapusty, podkoziołek, babcki comber, kusaki)
Ø Konkursy i
zabawy karnawałowe
- „ Taniec na gazecie”
- „ Taniec z balonami”
- Jedzenie pączków ze związanymi rękoma
- Konkurs-rzut do celu
Ø Słuchanie
kolęd
Ø Karnawałowe
tańce przy muzyce
Ø Praca
plastyczna
„ Żegnamy stary, witamy Nowy Rok”
Ø Wykonanie
ozdób karnawało -wych z bibuły
Ø Gra
edukacyjna
„ Krzyżówka”
- kształtowanie wyobraźni, ćwiczenie poprawnej pisowni wyrazów
12-16.01.09 SPORTY ZIMOWE- BEZPIECZNE ZABAWY NA ŚNIEGU.
temat bezpieczeństwa podczas sportów zimowych
Ø Czytanie
Opowiadania pt. ,,Król lodowiska’’.
Dzieci słuchają opowiadania czytanego przez nauczycielkę, ilustrowanego obrazkami i właściwą intonacją głosu.
Ø Rozmowa n/t
treści opowiadania, inspirowana pytaniami nauczycielki
-Jakie postacie występują w opowiadaniu?
-Jak Maleństwo i Tygrysek spędzali zimowy dzień?
Ø - Gdzie
postanowili się poślizgać przyjaciele?
Ø Zabawy
ruchowe z wykorzystaniem skakanki i liny
Ø Zabawa
ruchowa pt. ,,Tygryski walczą na śnieżki z Puchatkami”.
Ø Wyjście na
podwórko i lepienie bałwana
Ø Nauka piosenki „ Zima, zima”
„ Bezpieczne sporty zimowe”
Ø Praca plastyczna
„Bałwanki”
- na arkuszu brystolu (pomalowanym białą kredką świecową,
a następnie czarnym tuszem), dzieci wydrapują patykami kształt bałwanka śnieg, chmury. Następnie dorabiają techniką wydzieranki - kapelusz, doklejają nos, guziki, miotłę z kolorowego papieru.
Ø Dyktando
wyrazy związane
z zimą i sportami zimowymi
Ø Rozwiązywa
-nie zagadek związanych
z tematyką zimową.
19-23. 01.09 MOI DZIADKOWIE
Ø Rozmowa na
temat znaczenia Babci i Dziadka w naszym życiu
wierszy okoliczościo-wych na Dzień Babci i Dziadka.
Ø Zabawa „ Kto
pierwszy” - ćwiczenie koncentracji i spostrzega-wczości
ruchowa „ Stary niedźwiedź mocno śpi”
Ø Nauka tekstu i
śpiewanie piosenki Wandy Chotomskiej
„ U babci jest słodko”oraz piosenki „ Najdroższy Dziadku”
laurek dla babci i dziadka
Ø Przygotowanie
upominków dla babć i dziadów- rami na zdjęcia lub wazoniki
Ø Wyjście do
pracowni komputerowej
- nauka korzystania z Internetu do poszukiwania informacji
wmciolek