wymiana zaworków na wtryskach i próba przelewowa (tanim kosztem)(1).txt

(6 KB) Pobierz



Zacznę od tego, że nasze forum zawiera zarówno dużo mieci jak i dużo bezcennej wiedzy o naszych fordach. Dzięki niemu zrobiłem to, co zrobiłem i jest ok.
Moje objawy:
1. 5-6bieg przy mocniejszym depnięciu - sprężynka
2. Poranne zapalanie auta biały dym (tak mi się wydaje, że biały, ale na pewno jasny)
3. Głona praca
Wyczytałem na forum odnonie próby przelewowej  zrobiłem jš sam
Krótki opis aparatury i kosztów:
- 4 rurki półmetrowe z castoramy o ile pamiętam 3mm
- 4 butelki po kroplówkach moje pochodziły z oddziału noworodkowego majš tam małe
wystarczy pójć i poprosić (oni to wyrzucajš)
- strzykawka najlepiej duża (ja miałem 60 ml) do pomiaru iloci przelanego paliwa też dajš za umiech
- Rurki do przelewów kupiłem w sklepie z częciami do forda 86zeta (wymieniłem moje
stare na nowe (trudnoć mi nieco sprawiło odpięcie w/w rurki od kolanka przy pompie, ale spoko powoli i na luzie) za ze starych wzišłem tylko końcówki, które wchodzš do wtryskiwaczy)
- próba już opisywana podłšczam mój zestaw za zalepkami z nowych przelewów zalepiam
rurki od przelewów w aucie a do wtrysków podłšczam zestawik (mała uwaga do próby przelewowej nie odkręca się nic tylko zmienia odpływ nadmiaru paliwa to dla tych, którzy piszš głupoty, że po próbie przelewowej nie dokręcili im wtryskiwaczy)
- 4 minuty na wolnych obrotach i pomiar iloci paliwa przelanego (strzykawkš bez problemu zmierzyłem ile się przelało) w moim przypadku szok 52/64/52/95ml a powinno być poniżej 30ml (tak mówiš)
Z pomiaru wynikło 4 do wymiany.!!
Na zacnym tym forum wyczytałem, że najczęciej padajš zaworki i że wystarczy je wymienić. Mam żyłkę majsterkowicza a zatem jak to mówiš jak pan Czesio z garaży wzišłem się do roboty i wymieniłem sam zaworek we wtryskiwaczu w warunkach powiedzmy drewnianego garażu. Oczywicie na forum dużo piszš o kodowaniu wtryskiwaczy, że każda interwencja we wtryskiwacz to nowe kody itd. Ja zmieniłem zaworek i auto jedzi ok. brak białego dymu brak mrugajšcej sprężynki zdecydowanie ciszej pracuje a żadnych kodów nie wklepywałem może ten typ silnika tak ma nie wiem opisuję jak wyglšda to w moim przypadku po wymianie zaworka próba przelewowa 52/64/52/14 a było 52/64/52/95ml Oczywicie zamówiłem jeszcze trzy zaworki, które w najbliższym czasie wymię. Ciekawe za jest to, że przy pozostałych lejšcym wtryskach auto jedzi ok.
A teraz opis wymiany zaworka.
1. Trzeba zakupić klucz do wtrysków (najtaniej i najszybciej) ja zakupiłem na allegro http://www.allegro.pl/item710427607_...aser_ford.html z dostawš 73 zeta (koniecznie)
2. Zaworek ja kupiłem tutaj http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=670262130 + podkładka za 1 zł ( oryginalny)
3. Klucz Dynamometryczny ja zakupiłem taki tani w makro za 25 zeta (można bez niego, ale warto to zrobić porzšdnie)
Warto mieć takie klucze płaskie jak 15 16 18 i standardowo francuza ( i imadełko, ale nie koniecznie)
Opis wymiany:
Odłšczyłem akumulator (nie wiem poco, ale odłšczyłem) przelew zalepiajšc go, rurkę wysokiego cinienia jest mocno dokręcona, (ale tylko od strony wtryskiwacza następnie jš odgišłem) złšcze elektryczne (przyciska się z dwóch stroni prosto wychodzi) następnie uszczelniacz rubokrętem delikatnie do góry i na końcu w/w kluczem do wtryskiwaczy spokojnie odkręciłem wtryskiwacz (jest w miarę lekko przykręcony ok. 45Nm.)
Wtryskiwacz wyczyciłem na zewnštrz wd następnie warto rozkręcić go na czystym stole i szmacie, jest mocno skręcony!. Po rozkręceniu wycišgamy po kolei elementy wtryskiwacza i spokojnie przecieramy naszym wd i czystš szmatkš wymieniamy zaworek i skręcamy ważne, aby nie pogubić sprężynek i innych elementów, dlatego też ten czysty stół i czysta szmata.
Wkładamy do silnika i wkręcamy kluczem do wtryskiwaczy on ma specjalne wycięcie tak, aby można było kluczem go trzymać, (aby przód był przodem) dokręcamy siłš 45Nm i przyczepiamy pozostałoci.
Odpalamy i zostawiamy na wolnych obrotach (gdzie tutaj wyczytałem, że ok. godzinki, ja za zostawiłem go na ok. 15 min)
I jeszcze uwagi.
1. Opisałem jak zrobiłem i jest ok.
2. Nie kodowałem ponownie niczego może to ten typ silnika (luty 2003 130koników podniesionych za pomocš chipa do 155)
3.Warto samemu sprawić sobie aparaturę do próby przelewowej mnie kosztowała z przelewami nowymi 90zeta a wykonałem już 2 próby a wykonam, co najmniej jeszcze jednš, Laik wykona jš w cišgu 20-30 min pierwszy raz
4 Warto kupić klucz dynamometryczny porzšdny (żałuję, że kupiłem za 25 zeta a nie za 93)
5. Piwo konieczne, ale należy pamiętać, że po piwie ma się promile!!!!
6. W moim przypadku czas wykonania ok. 25 minut w trakcie popijania piwa!!
Powodzenia









I tak dzisiaj dostałem zamówione kolejne zaworki 3 szt. Wymiana zajęła mi (wraz z próbš przelewowš na luzie) 2.5 godzinki. Wyniki próby przelewowej 10/12/11/14 ml.
Po odpaleniu przez ok. 15 minut silnik pracował jak stary rumpel (telepało nim, że byłem w szoku), następnie coraz lepiej i teraz ok. (mniej więcej 45 minutach pracy na wolnych obrotach). Oprócz tego podczas czyszczenia zauważyłem, że jedna końcówka jest do wymiany (nie potrzebowałem do tego żadnej maszyny), ale to sobie zostawię po urlopie jedna końcówka ok. 120 zeta za wymiana to już teraz piku. Na zdjęciach chciałem co pokazać, w jakim stopniu mi się to udało sami ocenicie tak jak "mihowe" pisał jest otoczka, która zrobiła z wtryskiwaczy czarnš magię.
-na pierwszym zdjęciu owy klucz do wtrysków 1 za 2 klucz dynamometryczny (nie miałem innego)
-2 jak rozkręcałem wtryskiwacz jak kto ma imadło to może i lepiej ja robiłem to tak jak widać
-3 pokazuje wtryskiwacz od rodka, to, co wymieniłem jest w kółeczku
-4 wkręcam wtryskiwacz kluczem 15-stkš trzyma się wtryskiwacz za specjalnym kluczem do wtrysków 21 dokręca klucz dynamometryczny pokazuje wskazanie z jakš siłš
-5 to próba przelewowa
Końcowa rada :
1. Pisałem wczeniej klucz 15,16,18 potrzebny jest 15 , 17 i francuz lub imadło
2. Lepiej wymieniać pojedynczo tak więc 1 wtryskiwacz zrobić i zamontować i odpalić tak mi się wydaje mniejsze ryzyko (gdyby poszło co nie tak wiadomo który wtryskiwacz).
3. Nie taki diabeł straszny jak go malujš
Pozdrawiam 

Jeszcze kilka fotek odnonie tej końcówki
-6 wydawałoby się że to nr 3 ale to końcówka nr 2 się zdecydowanie różni trudno to zobaczyć na tym zdjęciu było robione aparatem 3.2 Mpx
-7 podkładka na końcówce wtryskiwacza
-8 wtryskiwacz bezporednio po wyjęciu
tama izolacyjna która jest widoczna na wtryskiwaczach to moje oznaczenie który wtryskiwacz jest który.
zapewne sprawdzenie wtryskiwacza na przyrzšdach jest bardzo dokładne ale wiem że albo jedna końcówka jest do wymiany albo jedna końcówka jest dobra, obstawiam to pierwsze. jak będę wymieniał to też opiszę.
I na koniec: opisałem jak zrobiłem, jaki efekt uzyskałem, i co mylę. Nie mam pojęcia o wielu rzeczach dlatego czytam to forum i zarazem dzielę się swojš wiedzš. Boblo być może masz rację odnonie końcówek nie wiem natomiast moje oczy mówiš mi wymień.
Pozdrawiam 




Zgłoś jeśli naruszono regulamin