ipp.doc

(47 KB) Pobierz
Margle kaczawskie są osadem wieku: dewon

ŁUK:3 punkty,początek-środek-koniec,poczatek-środek-kat,poczatek-środek-cięciwa,początek-koniec-kat,początek-koniec-zwrot,początek-koniec-promień,środek-poczatek-koniec,środek-początek-kat,środek-początek-cięciwa

OKRĄG:środek-promień,środek-średnica,2punkty,3punkty,styczny-styczny-promien,styczny-styczny-styczny

ELIPSA:do środka,oś-koniec,łuk

MULTILINIA:narzedzie umożliwiające rysowanie wielu linii(1-16)jednocześnie,pomocne przy rysowaniu ścian budynku,okien,opcje:wyrównianie(zero,góra,dół),skala,styl

POLINIA:umozliwia narysowanie ciągów segmentów łukowych i liniowych połączonych ze sobą,pomocna przy linii o zmiennej szerokości,łagodne zakończenia,ściany z określonych materiałów,funkcjonalnośc:przekształcenie polinii do splanuj,użycie zamknietych poślini, tworzenia z odpowiednich nakładających się obiektów

SPLAJN:narzędzie do narysowania gładkiej krzywej zdefiniowanej przez podane punkty

PDMODE:od 0,2,3,4-określa oznaczenie punkty

PDSIZE:rozmiar wyświetlanego obiektu-punktu

REGION:zamkniete, dwuwymiarowe obszary mające cechy fizyczne np.środek masy.Może być tworzony z zamnietych kształtów lub petli.Wykozystanie:kreskowanie i cieniowanie,analizy własności np.pole,Operacje: iloczyn róznica suma.

MIRRTEXT-zarządza cechami odbicia tekstu, 0 napis zostaje nieodbity, 1 od prawo do lewo

OFFSETGAPTYPE: zamyka poszczególne segmenty pollinii(odsuń), 1-zaokrągla, 2 –fazuje.

BLOK:powiązana ze sobą grupa obiektów: zewnętrzne(zapisywane na dysku), wewnętrzne(tworzone na potrzeby danego rysunku)

WARSTWY: są jak przeźroczyste folie, na których użytkownik organizuje i grupuje różne rodzaje informacji.Sterowanie warstwami umozliwia: ustalenie widoczności warst w każdej rzutni, sposobu wydruku obiektu,przypisanie jednego kolory dla wszystkich obiektów na warstwie,usalenie możliwości wykonywania zmian na warstwie.Nie możemy usunąć warstwy:bieżącej, z obiektami, z odnośnikami zewnętrznymi.

TYPY WYMIAROWANIA:

Liniowy,radialny(d i r),katowy, współrzędne, długość łuku

CZĘŚCI WYMIARU:tekst wymiarowy,linia wymiaru,groty strzałek,linie pomocnicze(rzutowania),znacznik środka(okregu lub łuku),linie osiowe

WYMIARY

-zespolone-automatycznie dopasowuja swoje położenie, orientacje i wartość miary przy modyfikacji obiektów geometrycznych związanych z nimi

-niezespolone-niezmieniają się podczas zmiany przypisanych im obiektów geometrycznych

-rozbite-zestwa odzielnych obiektów zamiast pojedynczego onka wymiaru

KALKULATOR:

-obliczyc wektor dwóch punktów, długosc wektora,wektor normalny lub punkt na linii

-obliczyc odległośc, promień lub kąt

-oblicz punkt za pomocą urządzenia wskazującego

-podać ostanio wskazany punkt lub przcięcie, urzyc trybów lokalizacji jak zmiennych w wyrażeniach

-wykonać konwersję między GUW i LUW

-filtrować składniki X Y Z

-obrócic punkt wokół osi

SCILAB:

-rozwiązywanie układów liniowych

-wyznaczanie wartości własnych,wektorów własnych

-dekompozycja dla wartości osobliwych i pseudoosobliwych

-szybka transformacja Fouriera

-rozwiązywanie równań różniczkowych

-algorytmy optymalizacji

-rozwiązywanie równań nieliniowych

-generowanie licz losowych

-grafika niskopoziomowa:wielokaty

-graf wysokopoziomowa:krzywe

Polecenia:

-who:wywołuje zmienne

-clear-: kasuje zmienne

-chdir:zmiana katalogu

-pwd:wyświetl katalog bieżący

-save:zachowaj

-load-wyczytywanie zmiennych

-eye()-macierz jednostkowa

-diag()m diagon-przekatna

-linspace(1,1,1)ciąg

-+string(x)-wyświetl

-stdev()-odch stand

-poly([z,t,y],”x”,”coeff”)- współczynniki wielomianu

-poly([1:4:6),”x”,roots”)- miejsca zerowe

-modulo(x’y)-reszta z dzielenia

-[sum(Y(1,: ));-suma maciezy

-[prod(Y(1,: ));-iloczyn macierzy

SKRYPTY

-input(‘..’)-definicja zmiennej

-exec-wywoływanie zmiennych

-plot2d(x,y)-rysowanie wykresu

-xtitle(„ ….”)tytuł wykresu

-style=3-wybór koloru wykresu

-leg=”wykres”

-xlabel(„x”)-podpis osi

-pętla for służy do powtarzania ciągu instrukcji y=0,for i=1:4,..,end

-pętla while:pozwala na powtarzanie ciągu instrukcji dopóki nie zostanie spełniony określony warunek-x=1,whilex<3,x=2*x,end

Ifx>0 then,y+-x,else,y=x,end

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin