Urządzenia techniczne wokół nas -6l.doc

(41 KB) Pobierz

Tytuł  bloku tematycznego  i  data „Urządzenia techniczne wokół nas ”        - 20.10.    – 24.11.06.

 

Zajęcia w

ranku

 

Zajęcia

główne

 

      Sfera   aktywności            

   dzieci

 

Cele operacyjne zajęć

głównych

 

Zajęcia popołudniowe

 

Cele operacyjne zajęć

popołudniowych

„Wyszywanie”- zabawy i ćwiczenia z elementem skoku i podskoku.

 

 

„Pożyteczne urządzenia” -zapoznanie dzieci z pożytkiem wynikającym z używania urządzeń elektrycznych na podstawie wiersza Cz. Janczarskiego Zachęcenie do rozmowy na temat : „Dlaczego                      o urządzeniach technicznych mówimy „pożyteczne”?”. Wprowadzenie litery E,e na podstawie wyrazu „ekran”.

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg K. Wlaźnik – zestaw XII

 

językowa

ruchowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ruchowa

Dziecko:

-interesuje się światem techniki, sposobem funkcjonowania                            i zastosowaniem niektórych urządzeń technicznych, wyodrębnia nową głoskę w słowach, 

rozpoznaje literę E,e spośród innych, rozumie zasadę bezwzględnego zakazu samodzielnego korzystania z urządzeń elektrycznych

-ćwiczy przestrzegając zasad bezpieczeństwa

„Rozmowa telefoniczna” -zabawa dydaktyczna. Wyzwalanie twórczej aktywności werbalnej.

 

My twórcy i wynalazcy” – zabawy konstrukcyjne. Uruchamianie myślenia problemowego, pobudzanie wyobraźni.

Dziecko:

-próbuje tworzyć dialog, próby obsługi aparatu telefonicznego stacjonarnego

 

-tworzy wg własnego pomysłu różnorodne urządzenia, nazywa je, określa ich zastosowanie, wymyśla odgłosy, jakie wydają

 

„Piłka dołem, piłka górą” –zabawa z elementem rzutu i toczenia.

 

 

„Głuchy telefon”– zabawa muzyczna z piosenką, nauka refrenu piosenki .(płyta nr 1), zabawa ze śpiewem „Dokończ za mnie” Przewodnik s.77

 

„Niezwykły telewizor” – wykonanie  z dużego kartonu i kolorowych gazet odbiornika telewizyjnego.

„Więcej, mniej, równo” –zabawy matematyczne; wprowadzenie znaków: >,<,=. Przeliczanie elementów zbiorów, porównywanie ich liczebności, stosowanie poznanych znaków.

Zestaw ćwiczeń ogólnorozwojowych - Wlaźnik nr 5

muzyczna

 

 

 

 

 

techniczna

 

 

 

matema-tyczna

 

 

 

 

 

ruchowa

-koncentruje się  na zadaniu, ćwiczy poczucia rytmu i koordynację ruchów

 

 

-doskonali drobne ruchy palców podczas naklejania i konstruowania urządzenia

 

 

 

 

- wykonuje chętnie różnorodne ćwiczenia

gimnastyczne demonstrowane przez nauczycielkę

Domowe dźwięki” – ćwiczenia słuchowe, rozróżnianie i prawidłowe nazywanie źródła dźwięku, np.: odkurzacz, kapanie wody, telefon, mycie naczyń itd...

 

„Zabawy z gazetami „– naśladowanie szumu odkurzacza i miksera, tworzenie „swoich” dźwięków.

-prawidłowo rozróżnia i nazywa źródła dźwięku

 

 

 

 

 

 

 

- wymyśla różnorodne sposoby wykorzystania gazet w zabawie

 

„Wyścigi zaprzęgów”- zabawa ruchowa orient. - porządk.

Doskonalenie szybkiej reakcji i orientacji.

 

„Jak powstaje sok?” –historyjka obrazkowa. Kształcenie umiejętności dostrzegania kolejności wydarzeń , wypowiadania się na ich temat, wiązania ich ze sobą.

„Dzień i noc” – zabawy i ćwiczenia muzyczno- ruchowo- gramatyczne. Utrwalenie umiejętności dobierania wyrażeń bliskoznacznych, wyzwalanie u dzieci zróżnicowanych form ruchowych (od łagodnych do gwałtownych).

językowa

techniczna

społeczna

- dostrzega ciągłość wydarzeń w historyjce, rysuje jej zakończenie, wie, jakie urządzenie jest używane do robienia soku.

-zna określenie „słowa bliskoznaczne”, używa w zabawie zmiennych określeń (np.: deszcz, deszczyk, ulewa

Zabawy teatralne : „Niezwykłe radio”,     „Ulubiony program telewizyjny”.

Inspirowanie dzieci do twórczości słownej   i ruchowej.

 

„Co zasila prąd, a co bateria?” –rozróżnianie i zaznaczanie. Praca z książką s.53.

-wczuwa się w swoją rolę    i prezentuje swoją propozycję przed całą grupą

 

 

 

-wie, na jakiej zasadzie działają różne urządzenia techniczne

„Kto przewróci klocek- zabawa ruchowa z elem. celowania.

„Mój wiatraczek (lub wachlarz)” -zapoznanie (na podstawie ilustracji) ze sposobami wykorzystania siły wiatru: elektrownie wiatrowe, wachlarze, żaglówki, szybowce oraz z ich niszczycielską mocą, wykonanie wiatraczka lub wachlarza (do wyboru przez dziecko) z papieru wg wzoru i omówionego sposobu wykonania, ozdabianie prac dowolna techniką.

 

Wyjście do ogrodu przedszkolnego -zabawy wykonanymi przedmiotami .

językowa

ruchowa

przyrod-nicza

-wykonuje wiatraczek, samodzielnie go ozdabia, zna niektóre sposoby wykorzystania siły wiatru, jego niszczycielską moc

 

 

 

 

- bawi się wykonanymi przedmiotami w ogrodzie przedszkolnym

„Odgłosy” -praca z książką , s.64.

 

Zabawy badawcze z magnesem. Poznanie właściwości magnesu, sprawdzanie jakie przedmioty przyciąga. Wyciąganie wniosków.

 

-zaznacza rysunki z przyjemnymi odgłosami i z męczącym hałasie, układa zdania o ułożonych obrazkach

 

- bawi się magnesem, sprawdza jego działanie i wyciąga wnioski

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin