zabawy integracyjne(1).doc

(30 KB) Pobierz
Agnieszka Kott

 

ZABAWY INTEGRUJĄCE GRUPĘ

 

 

 

Zabawa 1.

Przybory: dowolny przedmiot mieszczący się w dłoni.

 

Grupa siada w kręgu. Prowadzący ma dowolny przedmiot np. długopis, który będzie podawał osobie siedzącej obok. Prowadzący przy podawaniu przedmiotu wypowiada następujące zdanie: Mam na imię ........, to jest np. długopis, który wręczam (tu wypowiada imię osoby siedzącej obok). Następnie osoba druga mówi: Mam na imię......., dostałam długopis od ............(wymienia imię osoby od której dostała ten przedmiot). I tak dalej aż do ostatniej osoby, z tym że osoba ostatnia musi przy odebraniu przedmiotu wymienić imiona wszystkich pozostałych uczestników zabawy.

 

Zabawa 2. „Rysowanie pod dyktando”

Przybory: Trzy dowolne rysunki do przypięcia na tablicy, ołówki, białe kartki.

 

Uczestnicy grupy dobierają się parami. Jedna osoba z pary siada tyłem do tablicy, a druga naprzeciwko niej czyli przodem do tablicy. Prowadzący przypina do tablicy trzy rysunki np. zwierząt. Osoba siedząca tyłem  do tablicy musi narysować jeden z tych przedstawionych rysunków. Osoba siedząca przodem za pomocą prostych poleceń prowadzi osobę rysującą, mówi jej co ma rysować i jak. Musimy pamiętać o tym, aby osoba prowadząca nie mówiła wcześniej osobie rysującej co będą wspólnie rysowały

Zabawa 3. „Powiedz mi- kim jestem?”

Przybory: karteczki dla wszystkich uczestników zabawy ze znanymi osobami,     postaciami z bajki.

 

Każdej osobie z grupy prowadzący przykleja do pleców karteczkę ze znaną osobą, czy postacią z bajki. Nikt nie wie co ma przyklejone i  kim tak naprawdę jest. Osoba z przypiętą karteczka zadaje pytanie: Kim jestem?- innej osobie. Osoba odpowiadająca stara się naprowadzić, osobę pytająca kim jest- tak aby ona odgadła, nie mówiąc jej wprost kim tak naprawdę jest.

 

Zabawa 4. „Znajdź kogoś kto...”

Przybory: Szablon 20 połączonych  ze sobą kwadratów tzw. szachownica.

 

Prowadzący przygotowuje sobie szablon „szachownicę”, na której napisane jest Znajdź kogoś kto... np. lubi czekoladę, zaśpiewa Ci piosenkę, wyjeżdża w góry, pięknie pisze itd. Każdej osobie z grupy wręczamy tak przygotowany szablon. Zadaniem grupy jest poszukanie osób odpowiadających opisom na szablonie oraz zebranie podpisów w odpowiednim kwadraciku, odpowiadającemu danemu opisowi. Trzeba to zrobić jak najszybciej.

 

Zabawa 5. „Czy się znamy?”

Przybory: kartka i ołówek dla wszystkich uczestników zabawy.

 

Każdy gracz wypisuje na kartce kilka swoich cech fizycznych, dwie cechy charakteru, swój ulubiony kolor, kwiat i zwierzę oraz jakiś szczególny sposób zachowania. Potem wręcza kartkę prowadzącemu, ten numeruje ją, podpisuje             i dołącza do kartek kolegów. Wszystkie kartki zostają przemieszane. Prowadzący losuje kolejno kartki i odczytuje to co jest na nich zapisane. Zadaniem grupy jest odgadnięcie do jakiej osoby dany opis pasuje.

 

Zabawa 6. „Wszyscy z wyjątkiem...”

Przybory: kartki i ołówki dla wszystkich.

 

Prowadzący wybiera jedną dowolna literę alfabetu. Każdy uczestnik ma trzy minuty czasu na napisanie zdania posiadającego jakiś sens, ale złożonego ze słów, które nie zawierają tej wybranej wcześniej litery. Wygrywa ta osoba, która napisała najdłuższe zdanie- liczymy z ilu liter się składa.

 

Zabawa 7.

Przybory: koperta, kartka papieru, kartoniki dla każdej drużyny.

 

Dzielimy grupę na czteroosobowe  drużyny. Prowadzący wymyśla każdej drużynie podwójną zagadkę: dwa rymujące się zdania, których rozwiązaniami są dwa słowa, ale różniące się od siebie tylko jedną literą (np.  Nadaje smak potrawie. Poczujesz go, gdy upadniesz, ale nie na miękkiej trawie. –jest to przykładowa podwójna zagadka, której rozwiązaniami są kolejno słowa: sól         i ból). Potem prowadzący wypisuje na osobnych karteczkach litery, z których składają się te dwa słowa –klucze, po jednej literze na każdej. A na dwóch oddzielnych kartkach całe zagadki- po jednej na każdej kartce. Wszystko to wkłada do jednej koperty. Każda drużyna dostaje jedną taka kopertę. W jak najkrótszym czasie drużyna musi rozwiązać swoją podwójna zagadkę                 i poskładać dwa słowa- klucze z liter, które znajdują się na kartonikach. Wygrywa drużyna, która jako pierwsza wykona to zadanie. 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin