Zasady Przeprowadzania Egzaminów Testowych.doc

(19 KB) Pobierz
ZASADY PRZEPROWADZANIA EGZAMINÓW TESTOWYCH

Załącznik nr 1 do

Uchwały RW Nr ……..

z dnia 5 września 2013

 

 

ZASADY PRZEPROWADZANIA EGZAMINÓW TESTOWYCH

określające warunki przeprowadzania testowych zaliczeń oraz egzaminów

na Wydziale Lekarskim w Katowicach SUM

 

 

I.           Przepisy ogólne

1.         Poniższe zasady dotyczą wszystkich przedmiotów, w których test jest ostatecznym sposobem przeprowadzenia zaliczenia lub egzaminu. Ocenę wystawia Kierownik Katedry lub międzykatedralny koordynator nauczania (dla dużych przedmiotów klinicznych) na podstawie materiałów opracowanych przez Ośrodek Badania Efektów Edukacyjnych lub w sposób analogiczny, zgodny z niniejszym regulaminem.

2.         Forma przeprowadzania egzaminu powinna być podana do wiadomości studentów na pierwszych zajęciach z danego przedmiotu w roku akademickim.

3.         Student powinien zostać zaznajomieni ze szczegółowym programem nauczania będącym podstawą wymagań egzaminacyjnych. Zaleca się, podanie do wiadomości wykazu obowiązujących podręczników.

4.         Zaleca się stosowanie testu wyboru.

5.         Pytania i dystraktory powinny być umieszczone na jednej stronie.

6.         Pytanie w teście wyboru nie powinno zwierać podpunktów wymagających oddzielnych odpowiedzi.

7.         W teście wyboru tylko jedna odpowiedź musi być jednoznacznie prawidłowa, sugeruje się stosowanie pięciu dystraktorów.

8.         Błąd merytoryczny w pytaniu powoduje jego wykluczenie z ogólnej puli pytań i ponowną analizę testów.

9.         W teście nie nalicza się punktów ujemnych w przypadku udzielenia błędnych odpowiedzi.

10.     Student ma prawo wglądu do swojej pracy egzaminacyjnej w ciągu 5 dni od ogłoszenia wyników.

11.     Studentom przysługuje prawo odwołania od wyniku testu do organizatora testu w ciągu 7 dni od ogłoszenia wyników.

12.     Jeżeli egzamin testowy jest poprzedzony egzaminem praktycznym (np. dla dużych przedmiotów klinicznych) wówczas egzamin praktyczny jest warunkiem dopuszczenia do egzaminu testowego i musi się odbyć przed sesją egzaminacyjną przeprowadzeniem części testowej egzaminu. Z egzaminu praktycznego nie jest wystawiana ocena.

13.     Materiały konieczne do przeprowadzenia testów powinny być dostarczone do Ośrodka Badań Efektów Edukacyjnych w następujących terminach:

- w sesji zimowej do połowy grudnia danego roku akademickiego,

- w sesji letniej do połowy kwietnia danego roku akademickiego.

14.     Zestaw odpowiedzi konieczny do oceny testu Kierownik Katedry dostarcza po przeprowadzonym egzaminie lub zaliczeniu.

 

 

 

II.        Kryteria przeprowadzania testu

1.         Warunki przeprowadzania testu szczegółowo opisuje Regulamin Przeprowadzania Egzaminów Testowych stanowiący Załącznik Nr 1 do niniejszych zasad.

2.         Czas odpowiedzi na jedno pytanie wynosi minimum jedną minutę.

3.         Wyniki egzaminu zostaną ogłoszone najpóźniej trzeciego dnia roboczego od dnia egzaminu.

 

III.     Kryteria zaliczania

1.         Kierownikowi Katedry zaleca się korzystanie z oceny testu (progu egzaminacyjnego)                w oparciu o analizę statystyczną przeprowadzoną każdorazowo przez Ośrodek Badań Efektów Edukacyjnych.

2.         Zaliczenie uzyskuje się po osiągnięciu 70% poprawnych odpowiedzi w danym teście.

3.         Kierownik Katedry może obniżyć pułap, o którym mowa w punkcie 2 do zakresu               60 – 69% w zależności od współczynnika trudności testu (T).                                            Dla testu, którego T kształtuje się w granicach 0,50 – 0,74 próg zaliczenia może być obniżony do w/w zakresu.

4.         W przypadku, gdy więcej niż 60% zdających przystępujących do danego terminu egzaminu testowego lub testu otrzyma z tego terminu egzaminu testowego lub zaliczenia końcowego ocenę negatywną lub wskaźnik rzetelności testu jest mniejszy              od 0,4 egzamin będzie przedmiotem analizy Kolegium Dziekańskiego.

5.         Kolegium Dziekańskie może zdecydować o obniżeniu progu poniżej 60%, tak aby zdawalność wyniosła co najmniej 40%

 

Powyższe zasady wchodzą w życie uchwałą Rady Wydziału.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin